StoryEditor
Producenci
22.09.2021 00:00

Gentle Day daje kobietom wybór

Kobiety powinny mieć prawo wyboru. Także w kwestii podpasek. Dla dbających o swoje zdrowie oraz ceniących wygodę, litewska marka Gentle Day stworzyła ekologiczną linię produktów do higieny intymnej: podpaski i wkładki z paskiem anionowym, tampony z bawełny organicznej, biodegradowalne chusteczki bambusowe, naturalny płyn do higieny oraz kubeczek menstruacyjny wykonany z medycznego tworzywa TPE.

Gentle Day to marka stworzona przez Vilmante Markewiciene po jej powrocie na Litwę z USA, gdzie wraz z rodziną mieszkała przez 5 lat.

– Pomysł nasunęły mi problemy, z jakimi zmagają się kobiety podczas miesiączkowania: alergie skórne, niedostateczna ochrona i dyskomfort – mówi założycielka firmy i właścicielka marki.

Poszukiwania producentów podpasek rozpoczęła w Chinach. – Wiedzieliśmy, że azjatycki rynek jest pod tym względem bardziej innowacyjny niż europejski, ponieważ kobiety w tamtejszych stronach nie używają tamponów. Jedynym wyborem są podpaski. Przebadaliśmy mnóstwo próbek, aż natknęliśmy się na firmę, która produkuje wysokojakościowe opatentowane podpaski z paskiem anionowym. W ten sposób narodziła się idea stworzenia marki Gentle Day i wprowadzenia podpasek wyposażonych w pasek FAIR-IR – opowiada.

Mimo iż w 2009 r. handel na Litwie wyhamował, podpaski sprzedawały się świetnie.

– Kobiety szybko zrozumiały, że jakość podpasek ma znaczenie i lepiej zainwestować więcej pieniędzy dla bezpieczeństwa, komfortu i ochrony zdrowia – mówi Vilmante Markewiciene.

Po rynkowej premierze podpasek firma zdecydowała się wprowadzić ekologiczne tampony z bawełny, płyn do higieny intymnej i nawilżane chusteczki bambusowe. Przy ich produkcji marka współpracuje z zakładami w Chinach, Hiszpanii i na Litwie. Ostatnie lata to czas intensywnego rozwoju, ponieważ Gentle Day poszerzyło ofertę o wysokojakościowe podpaski dla nastolatek oraz przyjazny dla środowiska, hipoalergiczny kubeczek menstruacyjny wielokrotnego użytku wykonany z medycznego tworzywa TPE.

Opinie jurorów rankingu Perły Rynku Kosmetycznego 2021:

Kompleksowa linia produktów spełniająca potrzeby różnych klientek. Bardzo estetyczne opakowania, łatwość użytkowania oraz aplikacji produktów. Produkty wysokiej jakości. Plus za certyfikaty i za użycie nietoksycznego kleju oraz brak szkodliwych chemikaliów. Atutem jest także wykorzystanie paska anionowego zwiększającego komfort użytkowania. Podpaski i tampony są chłonne, wygodne, o wiele bardziej delikatne dla skóry niż odpowiedniki znanych marek, a kubeczek prosty w użyciu i zachęcający do zakupu dzięki średniej cenie. Płyn do higieny intymnej jest bezzapachowy, co dla wielu klientek jest decydującym kryterium zakupu. Cała linia bardzo spójna, kompleksowo pozwalająca kobietom zadbać o komfort i higienę intymną. Produkty stworzone w oparciu o zaawansowane technologie, ale przy tym ekologiczne.

Alina Olszewska, kierownik sprzedaży Gentle Day

Serdecznie dziękujemy jurorom za docenienie produktów Gentle Day. Jesteśmy dumni, że stworzona przez nas linia została nagrodzona w tegorocznej edycji konkursu Perły Rynku Kosmetycznego i uzyskała złoty medal w kategorii Higiena intymna. Będziemy się powoływać na tę nagrodę podczas negocjacji z sieciami handlowymi. Mamy nadzieję, że również dla obecnych partnerów będzie ona potwierdzeniem, że podjęcie współpracy z nami było dobrym wyborem.

O marce: 

Podpaski i wkładki higieniczne Gentle Day są produkowane z jakościowych materiałów, nie są wybielane chlorem. Bawełniana powierzchnia wkładek higienicznych nie podrażnia skóry, a powierzchnia podpasek jest nie tylko wyjątkowo delikatna, ale także szybko wchłania każdą kroplę wilgoci, sama pozostając sucha. Boczne skrzydełka niezawodnie chronią przed przeciekami. Dolna warstwa z mikrowłókien przepuszcza powietrze, dlatego nawet w najgorętszym dniu kobieta czuje się świeżo, a jej skóra nie odczuwa dyskomfortu. Wklejony do produktów pasek anionowy z kryształami turmalinu ma właściwości antybakteryjne – hamuje rozmnażanie się bakterii wewnątrz wkładki lub podpaski i likwiduje przykry zapach. Potwierdzeniem, że produkty nie zawierają żadnych szkodliwych substancji są certyfikaty: Oeko-Tex, Made for Health, Vegan Approved, ICEA GOTS 2010-009.

Produkty Gentle Day są dystrybuowane do ponad 15 krajów na całym świecie w tym do USA. Od ponad 5 lat marka jest dostępna również w Polsce w większości sklepów ekologicznych, między innymi w największej eko drogerii Better Land oraz supermarketach Bio Family, a także w drogeriach Hebe oraz Vica. Markę reprezentują dystrybutorzy: Bio Planet, Eko-Dystrybutor.pl, P.H. DAVI

Nawiąż współpracę:

Alina Olszewska, kierownik sprzedaży - Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., tel. +37 060 003 128

FB: @GENTLE-DAY-PL

IG: @gentledaypl

LinkedIn

materiał partnera
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
21.02.2025 14:27
Natura & Co rozważa sprzedaż międzynarodowych operacji Avonu
Natura & Co

Brazylijski gigant kosmetyczny Natura & Co ogłosił, że prowadzi wyłączne rozmowy z funduszem zarządzającym aktywami IG4 na temat potencjalnej sprzedaży operacji Avonu poza Ameryką Łacińską. Informacja ta, podana w czwartek, wywołała pozytywną reakcję rynku – akcje spółki wzrosły o około 3,5 proc., co uczyniło Naturę jednym z liderów wzrostu na indeksie Bovespa, który pozostawał w tym czasie na stabilnym poziomie.

Plany dotyczące restrukturyzacji Avonu firma ogłosiła na początku 2024 roku, rozważając różne opcje, w tym sprzedaż, nawiązanie partnerstwa lub wydzielenie działalności w osobną spółkę. Proces ten został jednak tymczasowo wstrzymany po tym, jak amerykańska jednostka Avonu, Avon Products (API), złożyła wniosek o ochronę przed upadłością na podstawie rozdziału 11 amerykańskiego kodeksu upadłościowego. W grudniu 2024 roku Natura ponownie podjęła analizę strategicznych opcji dla swojego biznesu poza Ameryką Łacińską.

Obecne negocjacje z IG4 znajdują się na wczesnym etapie, a Natura & Co podkreśla, że wciąż rozważa inne alternatywy strategiczne. Analitycy JPMorgan uznali tę decyzję za istotny krok w kierunku uproszczenia struktury biznesowej spółki, co wpisuje się w jej strategię inwestycyjną. Według nich Natura powinna dążyć do sprzedaży międzynarodowego segmentu Avonu w krótkim terminie, zwłaszcza po zakończeniu procesu restrukturyzacyjnego API.

Potencjalna sprzedaż Avonu poza Ameryką Łacińską może mieć istotne konsekwencje finansowe dla Natura & Co. Z jednej strony firma mogłaby skoncentrować się na bardziej dochodowym rynku latynoamerykańskim, generując stabilny przepływ gotówki i zwiększając potencjał wypłaty dywidend. Z drugiej strony, decyzja o sprzedaży lub innym rodzaju restrukturyzacji może wpłynąć na globalną pozycję marki Avon, która od lat zmaga się z wyzwaniami w konkurencyjnym sektorze kosmetycznym.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
20.02.2025 12:41
Hermès odnotowuje silny wzrost pomimo niepewności gospodarczej
Hermès

14 stycznia 2025 roku Axel Dumas, dyrektor zarządzający Hermès, podsumował wyniki finansowe za 2024 rok, podkreślając odporność modelu biznesowego marki. W obliczu niepewnej sytuacji gospodarczej i geopolitycznej firma utrzymała stabilny wzrost, co świadczy o sile jej strategii oraz elastyczności zespołów.

Silne wyniki odnotowano na wszystkich rynkach, w tym w Azji, gdzie zrealizowano szereg modernizacji i rozbudowy sklepów. W Chinach ponowne otwarcie sklepu w centrum handlowym MixC w Shenyang w grudniu oraz wcześniejsze modernizacje w Shenzhen i Pekinie przełożyły się na wzrost sprzedaży o 8,9 proc. w czwartym kwartale. Największy wzrost w skali roku zanotowano w Japonii (+22,5 proc.), a kolejne miejsca zajęły Stany Zjednoczone (+15 proc.) oraz Europa (+19 proc. bez Francji). Sama Francja, tradycyjnie istotny rynek dla Hermès, odnotowała wzrost o 13 proc.

Pod koniec 2024 roku wszystkie działy firmy, z wyjątkiem zegarmistrzostwa, zanotowały solidny wzrost. Sukces ten był wynikiem strategii opierającej się na wartościach marki oraz zwiększeniu mocy produkcyjnych. Hermès kontynuował także politykę zatrudnienia, przyjmując do pracy 2 300 nowych pracowników, co sprawiło, że globalna liczba zatrudnionych przekroczyła 25 000 osób.

Mimo globalnych wyzwań firma pozostaje optymistyczna i potwierdza ambitne cele dotyczące dalszego wzrostu przychodów. Na tle konkurencji Hermès wyróżnia się solidnymi wynikami – dla porównania LVMH zanotował wzrost przychodów o zaledwie 1 proc. (84,7 miliarda euro), a Kering odnotował spadek o 12 proc., do poziomu 17,1 miliarda euro. Takie wyniki potwierdzają dominującą pozycję Hermès na rynku luksusowym i skuteczność jego strategii.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
24. luty 2025 00:26