StoryEditor
Producenci
20.10.2021 00:00

Fundacja Piękniejsze Życie chce zebrać 15 tys. zł na 15-lecie działalności

Fundacja Piękniejsze Życie, będąca wspólną inicjatywą firm kosmetycznych zrzeszonych w Polskim Związku Przemysłu Kosmetycznego, nadal chce pomagać. Choć COVID-19 uniemożliwił organizację spotkań w szpitalach, powstają tutoriale, organizowane są warsztaty online, trwa wysyłka plakatów z poradami, kuferków z kosmetykami dla kobiet przebywających na oddziałach onkologicznych. Aby działalność mogła być nadal prowadzona potrzebne jest wsparcie.

Pierwsze warsztaty dla pacjentek onkologicznych, poprowadzone przez 3 wolontariuszki fundacji Piękniejsze Życie, odbyły się 15 października 2006 r. w warszawskim Centrum Onkologii na Ursynowie.  Przez 15 lat działalności pod opieką fundacji znalazło się blisko 15 tys. kobiet.  

83 tys. kobiet w Polsce co roku słyszy od lekarzy diagnozę nowotwór złośliwy. Często rak odbiera im nie tylko zdrowie, lecz także nadzieję i kobiecość. Wypadające włosy, brwi, rzęsy, zmęczona terapią skóra przy każdym spojrzeniu w lustro przypominają paniom o walce, toczonej dzień po dniu. Od 15 lat robimy wszystko, by choć przez krótką chwilę Polki przebywające na oddziałach 21 szpitali onkologicznych w 14 miastach zapomniały o swojej chorobie i poczuły się po prostu kobieco. By w lustrze, mimo leczenia, zobaczyły znów siebie – tak Katarzyna Klatt-Koryszewska, koordynator fundacji Piękniejsze Życie, opisuje misję organizacji.

Fundacja powstała w Polsce jesienią 2006 roku. Jej koordynatorzy i wolontariusze prowadzą regularne, bezpłatne warsztaty z pielęgnacji i makijażu oraz rozwijają działalność o kolejne szpitale.

– Pacjentki otrzymują podczas spotkań czy e-warsztatów fachową poradę dotyczącą wykonywania makijażu w trakcie i bezpośrednio po chorobie, bezpłatne zestawy kosmetyków do pielęgnacji skóry zmęczonej radioterapią bądź chemioterapią i – co równie ważne – mają szansę spotkać inne kobiety w podobnej do swojej sytuacji. To wszystko jest szalenie ważnym etapem rehabilitacji i procesu zdrowienia kobiet. Obserwuję to od wielu lat  – podkreśla Hanna Tchórzewska-Korba, kierownik zakładu rehabilitacji w Narodowym Instytucie Onkologii.

Choć COVID-19 uniemożliwił organizację spotkań w szpitalach, fundacja nie poddaje się. Tutoriale, warsztaty online, wysyłka plakatów z poradami, kuferków z poradnikami i kosmetykami wprost na oddziały działające w reżimie sanitarnym – to wszystko dzieje się od marca 2020 roku, jednak kosztuje wcale nie mniej. A fundacja nadal chce pomagać.

– Pacjentki onkologiczne przez wiele lat wspierały firmy kosmetyczne, były ich wiernymi klientkami. Produkty i marki naszych firm członkowskich towarzyszyły im w najróżniejszych momentach życia. Chcemy być z nimi także wtedy, gdy przechodzą trudności związane z chorobą. I chcemy pomagać więcej. Dlatego z okazji 15-lecia istnienia fundacji organizujemy jubileuszową zbiórkę środków, które zasilą jej konto. Zebrane pieniądze przeznaczymy na organizację kolejnych e-warsztatów, materiałów i kampanii edukacyjnych czy przygotowanie paczek dla większej liczby pacjentek – wyjaśnia Blanka Chmurzyńska-Brown, dyrektor generalna Kosmetycznych.pl i prezes fundacji Piękniejsze Życie.

W związku z trudną sytuacją finansową, z okazji 15-lecia działania fundacja rozpoczyna zbiórkę do swojej wirtualnej skarbonki. Cel – uzbieranie do końca roku 15 tys. zł, które pozwolą przez kolejne pandemiczne miesiące prowadzić działania skierowane do jak najszerszej grupy pacjentek. Pomóc można na dwa sposoby. Po pierwsze – można stworzyć własną firmową zrzutkę i zachęcić do działania współpracowników i tym samym wesprzeć fundację w realizacji urodzinowego celu. Można też po prostu wpłacić datek do założonej przez koordynatorów akcji zbiórki i udostępnić ją w mediach społecznościowych lub opowiedzieć o niej znajomym.

– Dla nas liczy się każdy grosz – stworzenie i wysłanie jednego kuferka z kosmetykami dla 1 pacjentki to prawie 20 zł, a potrzeby są naprawdę duże – dodaje Katarzyna Klatt-Koryszewska.

Aby przekonać się, czy warto pomagać, fundacja zachęca do obejrzenia jubileuszowego filmu, posłuchania historii pacjentek, wspomnień partnerów fundacji:

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
21.11.2024 15:01
Coty zwiększa pulę wykupu obligacji
Coty zwiększyło maksymalny limit wykupu o 50 milionów dolarów w stosunku do wcześniej zapowiedzianej kwoty 250 milionów dolarów.Shutterstock

Coty ogłosiło wstępne wyniki swojej oferty wykupu obligacji, zwiększając maksymalną kwotę do 300 milionów dolarów. Firma przeprowadza wykup obligacji Senior Secured Notes oprocentowanych na 5000 proc. z terminem wykupu w 2026 roku, a zgłoszone kwoty już przekroczyły ustalony limit.

Coty ogłosiło wstępne wyniki oferty wykupu obligacji na łączną kwotę 300 milionów dolarów. Firma zwiększyła maksymalny limit wykupu o 50 milionów dolarów w stosunku do wcześniej zapowiedzianej kwoty 250 milionów dolarów. Oferta obejmuje obligacje Senior Secured Notes oprocentowane na poziomie 5000 proc., z terminem wykupu w 2026 roku. Inwestorzy, którzy chcą szczegółowych informacji, są odsyłani do dokumentu Offer to Purchase z dnia 6 listopada 2024 roku, który reguluje warunki transakcji.

Do 20 listopada 2024 roku, do godziny 17:00 czasu nowojorskiego, posiadacze obligacji zgłosili do wykupu kwotę przekraczającą ustalony limit 300 milionów dolarów. Oznacza to, że Coty będzie przyjmować zgłoszenia na zasadzie proporcjonalnej alokacji, zgodnie z zasadami określonymi w dokumentacji. Prawa do wycofania zgłoszeń wygasły w dniu określonym jako Early Tender Date. Firma zapowiedziała, że ostateczny termin składania zgłoszeń pozostaje bez zmian – upływa on 6 grudnia 2024 roku.

Coty postanowiło nie korzystać z możliwości wcześniejszej realizacji płatności, co oznacza, że płatności za zaakceptowane obligacje zostaną dokonane po dacie zakończenia oferty, obecnie planowanej na 10 grudnia 2024 roku. Firma sfinansuje wykup obligacji z dostępnych środków pieniężnych oraz innych źródeł płynności. Wszystkie zaakceptowane zgłoszenia otrzymają także należne odsetki naliczone do dnia realizacji transakcji, co dodatkowo podkreśla dbałość Coty o przejrzystość i zgodność z zobowiązaniami wobec inwestorów.

Czytaj także: Coty obniża prognozy zysków rocznych z powodu spadku popytu na kosmetyki

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
20.11.2024 10:31
Kolejny sklep pod szyldem Stara Mydlarnia otwarty
Stara Mydlarnia w Sadyba Best Mall w Warszawiefot. wiadomoscikosmetyczne.pl

Stara Mydlarnia ma nowy firmowy sklep w Białych Błotach. Marka produkująca naturalne kosmetyki sprzedaje je obecnie w blisko 30 stacjonarnych placówkach. Rozwija się głównie poprzez franczyzę.

Stara Mydlarnia jest polską rodzinną firmą produkującą naturalne kosmetyki do pielęgnacji ciała, twarzy i włosów oraz produkty do aromaterapii. Dysponuje własną produkcją (ponad 3 tys. mkw. na hale produkcyjne) i własnym laboratorium. Firma powstała w 2001 r., jej założycielką jest Sylwia Brzuska. Pierwszy sklep otworzyła na bydgoskiej starówce.

image
Syliwa Brzuska, założycielka firmy Stara Mydlarnia

Obecnie pod szyldem Stara Mydlarnia działa 26 sklepów. Najnowszy został właśnie otwarty w miejscowości Białe Błota, przy ul. Szubińskiej 35. Firma rozwija się głównie poprzez franczyzę oferując w tym systemie swój koncept biznesowy prywatnym przedsiębiorcom

Kosmetyki Stara Mydlarnia są także dostępne w sieciach perfumeryjnych i drogeriach oraz w e-commerce. Firma rozwija eksport i sprzedaje swoje produkty do kilkudziesięciu krajów na terenie Europy i świata, m.in. Australii, Belgii, Czech, Islandii, Japonii, Kuwejtu, Litwy, Łotwy, Norwegii, Rumunii, USA, Wielkiej Brytanii, Węgrzech, Włoch.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
21. listopad 2024 21:20