StoryEditor
Producenci
31.08.2020 00:00

Fryzjerzy Davines sadzą drzewa  

Fryzjerzy Davines po raz kolejny zasadzą drzewa w Borach Tucholskich. Społeczność skupiona wokół włoskiej marki mobilizuje swoje siły w związku z 5. edycją akcji Dzień Zrównoważonego Piękna. Davines zachęca do udziału w inicjatywie każdego, kto chce sprawić, by Polska była jeszcze bardziej zielona.

27 września fryzjerzy zaprzyjaźnieni z Davines, producentem kosmetyków do  włosów, ponownie odwiedzą Bory Tucholskie, gdzie 3 lata temu nawałnica zniszczyła drzewostan na przestrzeni większej niż powierzchnia Warszawy. Wiatr zrujnował siedlisko zwierząt, także chronionych. Tym razem społeczność Davines wzbogaci sadzonkami tereny Nadleśnictwa Woziwoda. Proekologiczna inicjatywa marki i jej partnerów biznesowych na stale zagościła w kalendarzu firmy – to jeden z elementów idei zrównoważonego rozwoju firmy, która dba o to, by podczas produkcji kosmetyków mieć jak najmniejszy wpływ na naturę, wspiera ochronę bioróżnorodności życia na Ziemi, korzysta z odnawialnych źródeł energii, uczestniczy w projekcie Zero Impact LifeGate. Zgodnie z nim emisja CO2 generowana podczas produkcji opakowań produktów jest rekompensowana poprzez działalność polegającą na sadzeniu i ochronie istniejących lasów w różnych częściach świata.

Nasz projekt zalesiania Polski jest najlepszym dowodem na to, że małe działania mają ogromny wpływ. W ciągu poprzednich edycji Dnia Zrównoważonego Piękna zasadziliśmy ponad 8 300 drzew, które wyprodukowały łącznie 6 000 000 kg tlenu. Te imponujące liczby motywują nas do czynienia jeszcze więcej dobra dla Ziemi – komentuje Tomasz Gałka, prezes Sustainable Beauty, dystrybutora marki Davines w Polsce. Do uczestnictwa w Dniu Zrównoważonego Piękna producent zaprasza każdą osobę, której przyszłość planety nie jest obojętna. Finał akcji zostanie poprzedzony kampanią promocyjną przeprowadzoną w salonach fryzjerskich współpracujących z marką.  

Dzień Zrównoważonego Piękna jest autorską inicjatywą włoskiej firmy Davines. Na świecie odbywa się ona pod nazwą Sustainable Beauty Day i jest organizowana we Włoszech, Francji, Hiszpanii, Norwegii, Szwecji, Kanadzie i USA. Fundusze zgromadzone w ramach akcji zostały już przeznaczone na zasadzenie drzew w Mozambiku, Brazylii, Indonezji, Włoszech czy na Madagaskarze. Davines od lat angażuje się w ponowne zalesianie zubożałych terenów – przeprowadza również projekt „EtioTrees”, sadząc drzewa w Etiopii dla zachowania zielonego dziedzictwa. Sustainable Beauty, dystrybutor marki w Polsce, od 2016 roku realizuje kampanię Dzień Zrównoważonego Piękna. W poprzednich edycjach udział wzięło ponad 400 przedstawicieli salonów fryzjerskich, którzy wzbogacili polski ekosystem o gatunki drzew rodzimych i zagrożonych wyginięciem. Do tej pory fryzjerzy odwiedzili tereny na Śląsku, Mazowszu i Pomorzu. Partnerem akcji jest Klub Gaja zajmujący się ochroną środowiska naturalnego, organizator Święta Drzewa. Wszyscy chcący dodatkowo wesprzeć inicjatywę mogą przekazać fundusze na poczet Klubu, który zgromadzone środki przeznaczy na rozwój programu ekologicznego.

Davines to włoski producent profesjonalnych kosmetyków do pielęgnacji, stylizacji i koloryzacji włosów. Założona w Parmie w 1983 roku firma obecnie ma swoje oddziały w Nowym Jorku, Meksyku, Londynie, Paryżu oraz Deventer, a jej kosmetyki są dostępne w 85 krajach.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
21.02.2025 14:27
Natura & Co rozważa sprzedaż międzynarodowych operacji Avonu
Natura & Co

Brazylijski gigant kosmetyczny Natura & Co ogłosił, że prowadzi wyłączne rozmowy z funduszem zarządzającym aktywami IG4 na temat potencjalnej sprzedaży operacji Avonu poza Ameryką Łacińską. Informacja ta, podana w czwartek, wywołała pozytywną reakcję rynku – akcje spółki wzrosły o około 3,5 proc., co uczyniło Naturę jednym z liderów wzrostu na indeksie Bovespa, który pozostawał w tym czasie na stabilnym poziomie.

Plany dotyczące restrukturyzacji Avonu firma ogłosiła na początku 2024 roku, rozważając różne opcje, w tym sprzedaż, nawiązanie partnerstwa lub wydzielenie działalności w osobną spółkę. Proces ten został jednak tymczasowo wstrzymany po tym, jak amerykańska jednostka Avonu, Avon Products (API), złożyła wniosek o ochronę przed upadłością na podstawie rozdziału 11 amerykańskiego kodeksu upadłościowego. W grudniu 2024 roku Natura ponownie podjęła analizę strategicznych opcji dla swojego biznesu poza Ameryką Łacińską.

Obecne negocjacje z IG4 znajdują się na wczesnym etapie, a Natura & Co podkreśla, że wciąż rozważa inne alternatywy strategiczne. Analitycy JPMorgan uznali tę decyzję za istotny krok w kierunku uproszczenia struktury biznesowej spółki, co wpisuje się w jej strategię inwestycyjną. Według nich Natura powinna dążyć do sprzedaży międzynarodowego segmentu Avonu w krótkim terminie, zwłaszcza po zakończeniu procesu restrukturyzacyjnego API.

Potencjalna sprzedaż Avonu poza Ameryką Łacińską może mieć istotne konsekwencje finansowe dla Natura & Co. Z jednej strony firma mogłaby skoncentrować się na bardziej dochodowym rynku latynoamerykańskim, generując stabilny przepływ gotówki i zwiększając potencjał wypłaty dywidend. Z drugiej strony, decyzja o sprzedaży lub innym rodzaju restrukturyzacji może wpłynąć na globalną pozycję marki Avon, która od lat zmaga się z wyzwaniami w konkurencyjnym sektorze kosmetycznym.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
20.02.2025 12:41
Hermès odnotowuje silny wzrost pomimo niepewności gospodarczej
Hermès

14 stycznia 2025 roku Axel Dumas, dyrektor zarządzający Hermès, podsumował wyniki finansowe za 2024 rok, podkreślając odporność modelu biznesowego marki. W obliczu niepewnej sytuacji gospodarczej i geopolitycznej firma utrzymała stabilny wzrost, co świadczy o sile jej strategii oraz elastyczności zespołów.

Silne wyniki odnotowano na wszystkich rynkach, w tym w Azji, gdzie zrealizowano szereg modernizacji i rozbudowy sklepów. W Chinach ponowne otwarcie sklepu w centrum handlowym MixC w Shenyang w grudniu oraz wcześniejsze modernizacje w Shenzhen i Pekinie przełożyły się na wzrost sprzedaży o 8,9 proc. w czwartym kwartale. Największy wzrost w skali roku zanotowano w Japonii (+22,5 proc.), a kolejne miejsca zajęły Stany Zjednoczone (+15 proc.) oraz Europa (+19 proc. bez Francji). Sama Francja, tradycyjnie istotny rynek dla Hermès, odnotowała wzrost o 13 proc.

Pod koniec 2024 roku wszystkie działy firmy, z wyjątkiem zegarmistrzostwa, zanotowały solidny wzrost. Sukces ten był wynikiem strategii opierającej się na wartościach marki oraz zwiększeniu mocy produkcyjnych. Hermès kontynuował także politykę zatrudnienia, przyjmując do pracy 2 300 nowych pracowników, co sprawiło, że globalna liczba zatrudnionych przekroczyła 25 000 osób.

Mimo globalnych wyzwań firma pozostaje optymistyczna i potwierdza ambitne cele dotyczące dalszego wzrostu przychodów. Na tle konkurencji Hermès wyróżnia się solidnymi wynikami – dla porównania LVMH zanotował wzrost przychodów o zaledwie 1 proc. (84,7 miliarda euro), a Kering odnotował spadek o 12 proc., do poziomu 17,1 miliarda euro. Takie wyniki potwierdzają dominującą pozycję Hermès na rynku luksusowym i skuteczność jego strategii.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
23. luty 2025 06:59