StoryEditor
Producenci
04.04.2019 00:00

Fresh: jeszcze kosmetyki czy już desery?

Naturalne kosmetyki korzystają ze składników, które pochodzą z bogactwa natury, często są nawet jadalne. Taka jest amerykańska marka Fresh, narodzona w Bostonie a obecnie mająca swą siedzibę w Nowym Jorku, która debiutuje w Polsce w sieci Sephora. 

Marka Fresh łączy stare kulturowe rytuały piękna z nowoczesną nauką. Jej siłą są naturalne składniki, dlatego wszystkie jej linie produktów bazują na naturze i takich składnikach jak róża, peonia, lotos, glinka z Umbrii, czarna herbata czy miód. 

Szczególne miejsce zajmuje w nich róża, która zdaniem Leva Glazamana, współzałożyciela marki, uosabia piękno. - Jest piękna z wyglądu, pięknie pachnie i ma korzyści wpływające na urodę -  olejek z róży nawilża, wygładza i tonuje skórę. To cud natury - uważa Lev Glazman.

Z kolei czarna herbata znana jako starożytny lek ma wpływać na zachowanie elastyczności skóry i sprawić, by była bardziej zwarta i delikatniejsza. Kwiat lotosu, który istnieje od 138 mln lat i jest czczony w niektórych religiach to kolejny magiczny składnik pielęgnacyjny fresha. Glinka z włoskiego miasta Nocera Umbra, bogata w minerały pozwala oczyścić pory i przywrócić równowagę skórze.  

Fresh ma misję bycia marką beauty opartą na zmysłach – tekstury i zapachy mają rozpieszczać i pobudzać wszystkie zmysły oraz innowacyjną, bo jako pierwsza używała w kosmetykach takich naturalnych składników jak cukier, soja czy sake. Cukier jako naturalny środek antyseptyczny pomaga leczyć zadrapania, twierdzą twórcy marki, dlatego ten stary i często używany przez nasze babcie składnik, który jest łatwo dostępny, wykorzystali w kosmetykach do pielęgnacji ust. 

Kosmetyki fresh można sobie dopasować w zależności od nastroju i potrzeby danej chwili. Zgodnie z najnowszymi trendami, używanie kosmetyków ma być przede wszystkim przyjemnością.

- Zastanawiamy się, czego dziś potrzebuje nasza skóra? Może teraz wymaga blasku, innego dnia z kolei nawilżenia, więc użyjemy maski z róży czy soi aby oczyścić i wygładzić cerę. Wszystkie kosmetyki fresh można używać i na dzień i noc. Są delikatne dla skóry i nie zawierają alkoholu - tłumaczy Taylor z zespołu mediów społecznościowych Fresh Beauty.

Markę założyli Lev Glazman i Alina Roytberg -  jest obecna w 16. krajach, od Australii i Kanady przez Francję i UK po Meksyk, Hongkong, Malezję, Chiny i Tajlandię. Teraz trafiła do Polski i jest dostępna w sieci Sephora.


 

Joanna Rokicka
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
30.01.2025 14:38
Revolution Beauty z dużym spadkiem wartości akcji – wyniki roczne poniżej oczekiwań
Revolution Beauty

Revolution Beauty, brytyjska marka kosmetyczna, odnotowała spadek wartości akcji o 25 proc. w ubiegłym tygodniu. Przyczyną jest prognoza rocznej sprzedaży, która ma być niższa o jedną czwartą w porównaniu z poprzednim rokiem. Oficjalne wyniki finansowe firma opublikuje pod koniec lutego.

Zgodnie z danymi opublikowanymi przez Morning Star, cena akcji Revolution Beauty na londyńskiej giełdzie w czwartek wynosiła 10,62 pensa. To znaczący spadek w stosunku do wcześniejszych poziomów, który odzwierciedla negatywne nastroje inwestorów wobec prognoz spółki. Marka, znana z produktów z segmentu masowego, zmaga się z trudnościami na kluczowych rynkach, zwłaszcza w Stanach Zjednoczonych.

Spółka tłumaczy spadek sprzedaży osłabieniem popytu w grudniu oraz procesem redukcji zapasów przez amerykańskich sprzedawców detalicznych. Mimo tych wyzwań, Revolution Beauty przewiduje, że powróci do wzrostu w roku fiskalnym 2026. Branża kosmetyczna nadal zmaga się z niepewnością rynkową, a najbliższe miesiące pokażą, czy strategia odbudowy sprzedaży przyniesie oczekiwane rezultaty.

Firma podjęła działania naprawcze, w tym wycofanie z oferty ponad 6 000 nierentownych produktów, co stanowiło około dwóch trzecich asortymentu. Mimo tych trudności, Revolution Beauty pozostaje optymistycznie nastawione przewiduje powrót do wzrostu w 2026 roku, wspierany nowymi kontraktami oraz inicjatywami oszczędnościowymi. 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Włosy
30.01.2025 13:15
Wielka Brytania: marka kosmetyczna walczy z mitami, dotyczącymi mycia włosów
Zdaniem Philip Kingsley, włosy podobnie jak cera wymagają pielęgnacyjnego zestawu kosmetyków, dostosowanych do zmieniających się potrzeb włosów i skóry głowy.shutterstock

Z badania firmy kosmetycznej Philip Kingsley wynika, że kobiety w Wielkiej Brytanii nie myją włosów prawidłowo: robią to zbyt rzadko lub niedokładnie. Firma podkreśla, że uleganie mitom i trendom może mieć negatywny wpływ na stan zdrowia włosów i skóry głowy.

Z ustaleń brytyjskiej marki kosmetyków do pielęgnacji włosów Philip Kingsley wynika, ​​że Brytyjki niewłaściwie pielęgnują włosy. Prawie połowa (49 proc.) z nich nie używa szamponu, dostosowanego do konkretnej tekstury włosów, a 24 proc. nigdy nie używało szamponu, przeznaczonego do włosów konkretnego typu.

Zdaniem Philip Kingsley, włosy podobnie jak cera wymagają pielęgnacyjnego zestawu kosmetyków, dostosowanych do zmieniających się potrzeb włosów i skóry głowy.

Ponieważ prawie połowa kobiet (45 proc.) myje włosy dwa-trzy razy w tygodniu, marka wskazuje również, że proces mycia powinien trwać przez pełne 60 sekund za każdym razem. Kobiety myją włosy zbyt krótko: u 44 proc. trwa to od 30 sekund do minuty, a 9 proc. myje je krócej, niż przez pół minuty.

Zbyt rzadkie mycie włosów jest związane z obawą wielu kobiet o wypadanie włosów. Aż 34 proc. kobiet boi się, że mycie szamponem może nasilać wypadanie włosów. Z kolei 18 proc. nie ma świadomości, że mycie włosów szamponem jest niezbędne dla zdrowia skóry głowy. Równocześnie na rynku rośnie popularność suchych szamponów: marki kosmetyczne wprowadzają na rynek nowe formy suchych szamponów (np. w formie pudrów, balsamów i kremów), a w social mediach popularny jest trend "przetrzymywania włosów" bez mycia i przekonywanie o jego szkodliwości.

– Unikanie mycia włosów nie przynosi żadnych korzyści. Jestem zwolenniczką ich codziennego mycia. Spróbujcie nie myć twarzy dłużej niż trzy dni, albo założyć to samo ubranie więcej niż kilka razy bez prania – i zastosujcie to samo myślenie odnośnie włosów i skóry głowy – skomentowała Anabel Kingsley, prezes marki i główna konsultantka w Philip Kingsley.

Philip Kingsley to brytyjska marka kosmetyków do pielęgnacji włosów, założona ponad 60 lat temu. Marka, podkreślająca znaczenie trychologii (nauki o włosach i skórze głowy), jest znana z szerokiej gamy skutecznych produktów do pielęgnacji włosów i dbania o zdrowie włosów różnych typów.

Czytaj też: Pielęgnacja włosów – trendy i innowacje produktowe 2025

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
31. styczeń 2025 06:05