StoryEditor
Producenci
12.06.2024 11:39

Frédéric Arnault objął stanowisko dyrektora zarządzającego w firmie Financière Agache

Frédéric Arnault jest synem Bernarda Arnaulta. / Jérémy Barande / Ecole polytechnique Université Paris-Saclay/Sedentaire, CC BY-SA 4.0, via Wikimedia Commons
Frédéric Arnault, zaledwie 29-letni syn Bernarda Arnaulta, właściciela globalnego koncernu Louis Vuitton Moët Hennessy (LVMH), objął stanowisko dyrektora zarządzającego w kluczowej dla rodziny firmie Financière Agache. To kolejny krok w jego błyskawicznej karierze, umacniający pozycję młodego pokolenia Arnaultów w zarządzaniu imperium wartym miliardy euro.

Frédéric Arnault, syn Bernarda Arnaulta, przejął stery w holdingu Financière Agache, będącym sercem operacji finansowych rodziny Arnault. Firma ta, kontrolująca między innymi 96 proc. udziałów w prestiżowej marce Christian Dior, jest fundamentem, na którym Bernard Arnault zbudował swoje luksusowe imperium. Młodszy Arnault zastępuje na stanowisku Nicolasa Bazire’a i będzie reprezentować grupę Agache w zarządzie holdingu.

Przed objęciem tej roli, Frédéric Arnault miał już na swoim koncie kilka znaczących osiągnięć w strukturach koncernu LVMH. Od stycznia pełni funkcję prezesa nowo utworzonego działu LVMH Watches, a od kwietnia zasiada w zarządzie głównego koncernu razem ze swoim starszym bratem Alexandrem. Obaj bracia są częścią strategicznego planu Bernarda Arnaulta mającego na celu stopniowe wprowadzanie swoich dzieci do kluczowych ról zarządczych.

Frédéric Arnault to nie tylko menedżer, ale także matematyk i informatyk. Swoje umiejętności analityczne wykorzystał już wcześniej, tworząc system płatności mobilnych dla TAG Heuer, gdzie później objął stanowisko prezesa. Jego techniczne i strategiczne podejście do biznesu luksusowego z pewnością przyczyni się do dalszego wzrostu i innowacji w koncernie LVMH.

Kontynuacja strategii przekazywania odpowiedzialności najmłodszemu pokoleniu Arnaultów wydaje się być dobrze przemyślanym posunięciem. Mimo że Bernard Arnault nie planuje szybko ustępować z pozycji lidera, z zaktualizowanego statutu grupy Agache wynika, że może on sprawować władzę aż do wieku 95 lat, jednocześnie blokując możliwość sprzedaży udziałów przez dzieci do 2052 roku. To zapewnia stabilność i długoterminową wizję zarządzania imperium, które nieprzerwanie dominuje na rynku luksusowych dóbr na całym świecie.

Czytaj także: Bernard Arnault otrzymał najwyższe odznaczenie cywilne Francji - Wielki Krzyż Legii Honorowej

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Biznes
23.04.2025 12:10
L‘Oreal ze wzrostami po I. kwartale 2025 – mimo trudności na amerykańskim rynku
L‘Oreal radził sobie globalnie bardzo dobrze na rynkach kosmetycznych dzięki szerokiej gamie ofertowej i innowacjomIG lorealgroupe

L‘Oreal poinformował o 3,5-procentowym wzroście sprzedaży w pierwszym kwartale. Wynik ten przewyższył prognozy, uwzględniające wolniejsze wzrosty. Mocny popyt na kremy do twarzy i perfumy w Europie pomógł poprawić wyniki w obliczu trudnych warunków w Stanach Zjednoczonych.

Francuska grupa kosmetyczna, do której należą m.in. marki Maybelline Makeup i Kiehl‘s Skincare, odnotowała sprzedaż na poziomie 11,7 mld euro w ciągu pierwszych trzech miesięcy 2025.

L‘Oreal radził sobie globalnie bardzo dobrze na rynkach kosmetycznych dzięki szerokiej gamie ofertowej, obejmującej szampony marek masowych, ekskluzywne perfumy Valentino oraz dermokosmetyki CeraVe.

Ostatni rok cechował się jedna spowolnieniem wzrostu, na co wpłynęły wzrosty kosztów spowodowane inflacją, a także zaostrzenie się konkurencji na rynku chińskim w kategorii pielęgnacji skóry i dermokosmetyków.

Zdaniem CEO firmy, Nicolasa Hieronimusa, rynek amerykański okazał się w pierwszym kwartale "bardziej wymagający, niż się spodziewano". Hieronimus zaznaczył przy tym, że sytuacja na rynku chińskim okazała się nieco lepsza od prognozowanej.

Jak informowała kilka dni temu grupa LVMH, należąca do niej sieć Sephora odnotowała wolniejszy wzrost w I. kwartale w USA. Na osłabienie wpłynęła konkurencja ze strony tańszych ofert na Amazon.

L‘Oreal obawia się również strat na rynkach, dotkniętych cłami prezydenta Donalda Trumpa. Koncern planuje jednak "napędzać wzrost i zarządzać swoim rachunkiem zysków i strat, aby zrównoważyć wpływ podwyżek ceł – z korzyścią dla marży brutto".

Francuski koncern zapowiada, że zamierza poprawiać swoje wyniki na globalnych rynkach kosmetycznych i kontynuować rozwój pomimo obecnych napięć gospodarczych i geopolitycznych.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Eksport
22.04.2025 14:59
Ceny perfum w USA wzrosną o 6-7 proc. – to odpowiedź Interparfums na cła Trumpa
Jimmy Choo jest marką perfum, przynoszącą koncernowi Interparfums największe dochody   IG interparfums_official

Interparfums, producent perfum z Francji, planuje podniesienie cen swoich produktów na terenie USA 6 do 7 proc. już od 1 sierpnia. To odpowiedź na nałożenie 10-procentowych ceł na towary importowane. Interparfums ma w swoim portfolio perfumy kilku globalnym marek modowych, takich jak Coach, Jimmy Choo, Montblanc i Lacoste.

Nie przeprowadziliśmy jeszcze dokładnych obliczeń, ale myślę że w tym roku poniesiemy dodatkowe wydatki w granicach od 5 do 6 milionów euro – zapowiedział dyrektor generalny Interparfums Philippe Benacin podczas dorocznego walnego zgromadzenia akcjonariuszy w Paryżu.

Obecnie Stany Zjednoczone są dla Interparfums największym rynkiem, przynoszącym w 2024 roku 38 proc. całkowitych przychodów firmy. Jak dodał też Benacin, firma pomimo przewidywanego wpływu ceł miała w USA “bardzo mocny pierwszy kwartał”. Oficjalne wyniki Interparfums za pierwszy kwartał zostaną opublikowane 24 kwietnia.

Benacin potwierdził ponadto odnowienie umowy licencyjnej z amerykańską marką Coach, obowiązującej do 2031 roku. W 2024 roku perfumy marki Coach wygenerowały dla Interparfums 43 mln euro zysków ze sprzedaży, co czyni je jedną z najlepiej sprzedających się licencji grupy po Jimmy Choo, która przyniosła 56,3 mln euro.

Ogółem Interparfums odnotowało 10-procentowy wzrost zysku netto w 2024 roku.

Czytaj też: Coach przedłuża umowę licencyjną na swoje perfumy z Interparfums

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
23. kwiecień 2025 13:43