Francja jest światowym lider w eksporcie produktów kosmetycznych. Jak podaje Business France, w 2022 roku odnotowała rekordowy wzrost wartości eksportu kosmetyków rok do roku (+18,8 proc.), osiągając wartość 19,2 mld euro. Dla Polski Francja jest drugim największym dostawcą kosmetyków, a jej udział w polskim imporcie w tym sektorze wynosi około 18 proc.
Nadal producenci z Francji poszukują partnerów na polskim rynku. Spotkania, które mają połączyć ich z polskimi importerami i dystrybutorami organizuje wspomniana Business France – agencja rządu francuskiego przy Ambasadzie Francji w Polsce, której rolą jest promocja międzynarodowego rozwoju francuskich firm.
Ostatnie tego typu wydarzenie pod hasłem „French Beauty Experience 2024” odbyło się 24-25 kwietna br. w siedzibie Ambasady Francji w Polsce i było częścią większego eventu, organizowanego wspólnie przez biura Business France w Warszawie oraz w Pradze – przedstawiciele francuskich firm przyjechali do Polski prosto z podobnych spotkań w stolicy Czech.
Przedstawiciele francuskich marek kosmetycznych wzięli udział w 30 biznesowych spotkaniach. Były to firmy specjalizujące się m.in. w produkcji dermokosmetyków, kosmetyków BIO, ekskluzywnych kosmetyków pielęgnacyjnych do twarzy, ciała i włosów oraz niszowych, ręcznie wytwarzanych perfum. Firmy te nie są jeszcze obecne w Polsce i poszukują partnerów handlowych na naszym rynku.
Importerzy i dystrybutorzy, którzy są zainteresowani wprowadzeniem do Polski francuskich marek, mogą również zapoznać się z ofertami z różnych kategorii na platformie marketplace stworzonej przez Business France: www.marketplace.businessfrance.fr