StoryEditor
Producenci
25.04.2019 00:00

Francja oazą luksusu

W zestawieniu Deloitte 100. największych firm luksusowych na świecie przodują firmy francuskie.

Tegoroczna edycja rankingu „Global Powers of Luxury Goods 2019” przeprowadzonego przez firmę audytorsko-konsultingową Deloitte, plasuje graczy luksusowych według ich obrotów w roku fiskalnym 2017.

Łącznie sięgnęły one 247 mld dolarów (nieco ponad 218 mld euro) w przypadku całej setki wiodących firm, działających w branży odzieży prêt-à-porter, akcesoriów, wysokiej jakości biżuterii i zegarków, a także kosmetyków i perfum.

To wzrost o 13,8 proc. w porównaniu z 2016 rokiem, kiedy skoczył o 14,2 proc. Przy stałych kursach wymiany wzrósł o 10,8 proc. wobec + 1 proc. rok wcześniej. Należy zauważyć, że 76 proc. ze 100 największych firm odnotowało wzrost sprzedaży w 2017 roku a tylko dziesięciu liderów rankingu stanowi 48 proc. całkowitej sprzedaży.

Francuskie grupy nadal dominują na rynku luksusowym, będąc liderami pod względem obrotów. Najliczniejsze z kolei są firmy włoskie, ale firmy azjatyckie umacniają swoją pozycję. 

Na czele rankingu jest  grupa LVMH - ze swoimi 70. markami, w tym Louis Vuitton, Christian Dior, Fendi i Celine - pozostaje niekwestionowanym światowym liderem luksusu z obrotem 27,9 miliarda dolarów, a następna jest Estée Lauder (13,6 miliarda ) i szwajcarska grupa Richemont (12,8 miliarda) czyli najlepsze trio rankingu Deloitte.

W pierwszej dziesiątce grupa Kering (12,1 mld dol.) pnie się w górę osiągając 4. pozycję, a tym samym przenosząc Luxotticę (10,3 mld) na 5. miejsce.

Chanel (9,6 mld), który po raz pierwszy opublikował swoje wyniki w 2018 roku, wszedł do rankingu, wspinając się na szóste miejsce i wyprzedzając L'Oreal, Swatch Group, chińskiego jubilera Chow Tai Fook i PVH Corp, podczas gdy Ralph Lauren po raz pierwszy od czasu opublikowania rankingu Deloitte spadł z pierwszej dziesiątki i zajmuje dwunaste miejsce.

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
21.01.2025 12:25
Kosmetyki Rihanny zyskują nowego dużego dystrybutora online
Od 22 stycznia klienci Cult Beauty będą mogli kupować bestsellery z Fenty Beautyfentyskin

Marki kosmetyczne Rihanny: Fenty Beauty, Fenty Skin i Fenty Eau de Parfum będą od 22 stycznia dostępne online w brytyjskim sklepie kosmetycznym Cult Beauty.

Rihanna, czyli była piosenkarka, która odniosła globalny sukces dzięki swoim działaniom w biznesie kosmetycznym, wciąż nie ustaje w ekspansji. Marki Fenty Beauty, Fenty Skin i Fenty Eau de Parfum Rihanny wchodzą już 22 stycznia do oferty internetowego sklepu kosmetycznego Cult Beauty.

Rihanna stworzyła Fenty Beauty w 2017 roku, skupiając się początkowo na niezwykle szerokiej, bogatej gamie odcieni podkładów. Dodatkowo opracowane przez Fenty formuły chwalone były przez użytkowniczki o różnych typach i rodzajach cer, zyskując popularność na całym świecie dzięki swojej uniwersalności.

W 2020 roku Fenty wprowadziło na rynek swoją czystą, wegańską i przyjazną dla środowiska linię kosmetyków do pielęgnacji skóry Fenty Skin, jeszcze bardziej wzmacniając swój przekaz dostarczania „prostych i skutecznych rozwiązań kosmetycznych dla wszystkich”. Niedługo potem, w 2021 roku, na rynek trafił kolejny produkt – Fenty Eau de Parfum.

Obecnie kosmetyki Rihanny dostępne są na brytyjskim rynku w sieciach Selfridges, Sephora i Boots. Teraz przez wprowadzenie ich do oferty Cult Beauty staną się jeszcze bardziej przystępne, mając szansę dotrzeć do jeszcze większej liczby konsumentów na całym świecie.

Kiedy tworzyliśmy Fenty Beauty, Fenty Skin i Fenty Eau de Parfum, naprawdę chodziło o przełamanie globalnych granic, dotyczących piękna. Odcienie, które mówią same za siebie, wyjątkowa dostępność, i produkty, które zawsze spełniają oczekiwania – komentuje Rihanna wprowadzenie swojej marki do Cult Beauty. – Zawsze było dla mnie ważne, aby Fenty było dostępne dla jak największej liczby konsumentów, przez rozwijanie naszej wyjątkowej społeczności.

Od 22 stycznia klienci Cult Beauty będą mogli kupować bestsellery z Fenty Beauty, w tym Pro Filt’r Soft Matte Longwear Foundation, Gloss Bomb Universal Lip Luminizer, olejki nawilżające i wzmacniające do ust Fenty Treatz Hydrating, produkty do pielęgnacji skóry, a także ciepły, kwiatowy zapach Fenty Eau de Parfum.

Czytaj też: Marki kosmetyczne celebrytów, które przyciągały uwagę w 2024 roku

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
20.01.2025 12:01
Molton Brown zamyka na jeden dzień swoje sklepy w UK, by pracownicy “naładowali baterie”
Sklepy Molton Brown zostaną ponownie otwarte we wtorek 21 styczniaMolton Brown

W poniedziałek 20 stycznia sieć Molton Brown zamyka wszystkie swoje sklepy i biura na terenie Wielkiej Brytanii. Dając zespołowi czas na wypoczynek, firma obchodzi w ten sposób coroczny dzień zdrowia psychicznego.

Inicjatywa, wspierana przez Kao (spółkę macierzystą Molton Brown), ma na celu dać zespołowi czas na "odpoczynek, relaks i naładowanie baterii".

"Wellbeing członków naszej rodziny Molton Brown stanowi centrum wszystkich naszych działań. To uczucie podziela nasza firma macierzysta, Kao. Dlatego dajemy naszym zespołom – w tym personelowi sklepów – dodatkowy dzień wolny w styczniu, aby mogli się zatrzymać, odpocząć i nabrać sił" – napisała firma w swoich social mediach, dziękując klientom za wyrozumiałość i cierpliwość.

Jak podkreśliła firma, w poniedziałek 20 stycznia sklepy i biura będą zamknięte, ale otwarty pozostanie sklep internetowy Molton Brown. Sklepy zostaną ponownie otwarte we wtorek 21 stycznia.

Molton Brown to firma założona w 1971 roku, początkowo działająca jako salon fryzjerski w Londynie. Marka wprowadziła swój pierwszy firmowy zapach w 1984 roku i od tego czasu zbudowała szeroką kolekcję zapachów, żeli do kąpieli i pod prysznic, produktów do domu.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
22. styczeń 2025 05:21