StoryEditor
Producenci
16.09.2022 00:00

Foreo otworzy w Polsce swój pierwszy europejski Beauty Hub

Foreo, technologiczna firma z branży beauty, planuje uruchomić w Polsce pierwszy w Europie Foreo Beauty Hub. Zapowiedział to, w wywiadzie dla Wprost, Vladimir Cuturilo, General Manager Foreo Eastern Europe.

Foreo, firma specjalizująca się w łączeniu technologii i zabiegów pielęgnacyjnych, zamierza w niedalekiej przyszłości uruchomić w Polsce pierwszy w Europie Foreo Beauty Hub. W tym celu firma kupiła już budynek w centrum Warszawy.

Będzie to otwarte na konsumenta i jego potrzeby miejsce, w którym swój dom znajdą najlepsze i najbardziej luksusowe biznesy i marki z sektora beauty. – powiedział w wywiadzie dla Wprost Vladimir Cuturilo, general manager Foreo Eastern Europe.

Zapytany, czy chodzi o zakupy, odpowiedział, że znacznie więcej. – To będzie tętniąca życiem przestrzeń dla wszystkich miłośników piękna. Ekskluzywne marki, wielkie biznesy i relaks. Wszystko w najlepszym stylu. Wspaniałe, zdrowe smoothie lub kawa z przyjaciółmi, a potem wizyta u znanej kosmetyczki albo masaż balijski i zakupy luksusowych marek kosmetycznych – dodał.  

Chodzi o to, by w zabieganym świecie stworzyć w jednym miejscu przestrzeń sprzyjającą relaksowi.

Vladimir Cuturilo przyznał, że po przeprowadzce do Warszawy nie od razu docenił jej potencjał. Teraz jednak uważa, że Warszawa stała się jedną z najbardziej dynamicznie rozwijających się europejskich stolic i doskonałym miejscem do inwestowania.

Bardzo szybki wzrost gospodarczy i towarzyszący mu rozwój technologiczny. Fenomenalni profesjonaliści i wyjątkowy w skali Europy wysoki poziom bezpieczeństwa. Fantastyczne struktury biznesowe. Widzę bardzo wiele powodów, by inwestować właśnie w Polsce, właśnie w Warszawie – podkreślił w rozmowie z redakcją Wprost.

Zdaniem Vladimira Cuturilo segment beauty-tech, czyli połączenie najnowszych, nieinwazyjnych technologii ze skutecznymi rozwiązaniami pielęgnacyjnymi to przyszłość branży urodowej. Polacy natomiast, jak powiedziała w tej samej rozmowie Marta Paszta, business development manager Foreo Eastern, Polacy dbają o swój wygląd i ciało, są coraz bardziej świadomi swoich potrzeb, a zarazem dążą do skrócenia rutyny pielęgnacyjnej, co sprzyja rozwojowi firm z branży beauty-tech.

Czytaj także: Foreo podniesie od czerwca ceny swoich produktów 

Przegląd prasy
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
21.02.2025 14:27
Natura & Co rozważa sprzedaż międzynarodowych operacji Avonu
Natura & Co

Brazylijski gigant kosmetyczny Natura & Co ogłosił, że prowadzi wyłączne rozmowy z funduszem zarządzającym aktywami IG4 na temat potencjalnej sprzedaży operacji Avonu poza Ameryką Łacińską. Informacja ta, podana w czwartek, wywołała pozytywną reakcję rynku – akcje spółki wzrosły o około 3,5 proc., co uczyniło Naturę jednym z liderów wzrostu na indeksie Bovespa, który pozostawał w tym czasie na stabilnym poziomie.

Plany dotyczące restrukturyzacji Avonu firma ogłosiła na początku 2024 roku, rozważając różne opcje, w tym sprzedaż, nawiązanie partnerstwa lub wydzielenie działalności w osobną spółkę. Proces ten został jednak tymczasowo wstrzymany po tym, jak amerykańska jednostka Avonu, Avon Products (API), złożyła wniosek o ochronę przed upadłością na podstawie rozdziału 11 amerykańskiego kodeksu upadłościowego. W grudniu 2024 roku Natura ponownie podjęła analizę strategicznych opcji dla swojego biznesu poza Ameryką Łacińską.

Obecne negocjacje z IG4 znajdują się na wczesnym etapie, a Natura & Co podkreśla, że wciąż rozważa inne alternatywy strategiczne. Analitycy JPMorgan uznali tę decyzję za istotny krok w kierunku uproszczenia struktury biznesowej spółki, co wpisuje się w jej strategię inwestycyjną. Według nich Natura powinna dążyć do sprzedaży międzynarodowego segmentu Avonu w krótkim terminie, zwłaszcza po zakończeniu procesu restrukturyzacyjnego API.

Potencjalna sprzedaż Avonu poza Ameryką Łacińską może mieć istotne konsekwencje finansowe dla Natura & Co. Z jednej strony firma mogłaby skoncentrować się na bardziej dochodowym rynku latynoamerykańskim, generując stabilny przepływ gotówki i zwiększając potencjał wypłaty dywidend. Z drugiej strony, decyzja o sprzedaży lub innym rodzaju restrukturyzacji może wpłynąć na globalną pozycję marki Avon, która od lat zmaga się z wyzwaniami w konkurencyjnym sektorze kosmetycznym.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
20.02.2025 12:41
Hermès odnotowuje silny wzrost pomimo niepewności gospodarczej
Hermès

14 stycznia 2025 roku Axel Dumas, dyrektor zarządzający Hermès, podsumował wyniki finansowe za 2024 rok, podkreślając odporność modelu biznesowego marki. W obliczu niepewnej sytuacji gospodarczej i geopolitycznej firma utrzymała stabilny wzrost, co świadczy o sile jej strategii oraz elastyczności zespołów.

Silne wyniki odnotowano na wszystkich rynkach, w tym w Azji, gdzie zrealizowano szereg modernizacji i rozbudowy sklepów. W Chinach ponowne otwarcie sklepu w centrum handlowym MixC w Shenyang w grudniu oraz wcześniejsze modernizacje w Shenzhen i Pekinie przełożyły się na wzrost sprzedaży o 8,9 proc. w czwartym kwartale. Największy wzrost w skali roku zanotowano w Japonii (+22,5 proc.), a kolejne miejsca zajęły Stany Zjednoczone (+15 proc.) oraz Europa (+19 proc. bez Francji). Sama Francja, tradycyjnie istotny rynek dla Hermès, odnotowała wzrost o 13 proc.

Pod koniec 2024 roku wszystkie działy firmy, z wyjątkiem zegarmistrzostwa, zanotowały solidny wzrost. Sukces ten był wynikiem strategii opierającej się na wartościach marki oraz zwiększeniu mocy produkcyjnych. Hermès kontynuował także politykę zatrudnienia, przyjmując do pracy 2 300 nowych pracowników, co sprawiło, że globalna liczba zatrudnionych przekroczyła 25 000 osób.

Mimo globalnych wyzwań firma pozostaje optymistyczna i potwierdza ambitne cele dotyczące dalszego wzrostu przychodów. Na tle konkurencji Hermès wyróżnia się solidnymi wynikami – dla porównania LVMH zanotował wzrost przychodów o zaledwie 1 proc. (84,7 miliarda euro), a Kering odnotował spadek o 12 proc., do poziomu 17,1 miliarda euro. Takie wyniki potwierdzają dominującą pozycję Hermès na rynku luksusowym i skuteczność jego strategii.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
23. luty 2025 11:38