StoryEditor
Producenci
09.05.2023 00:00

Foreo: Inflacja sprzyja markom beauty. Konsumenci szukają ekonomicznych alternatyw dla zabiegów w gabinetach

Gdy budżety domowe stają się coraz bardziej napięte, a konsumentom w dalszym ciągu zależy na profesjonalnej i bezpiecznej pielęgnacji, szukają długoterminowo bardziej ekonomicznych rozwiązań. I choć jednorazowy koszt zakupu zaawansowanych technologicznie urządzeń wspierających pielęgnację jest wysoki, można potraktować to jako inwestycję / fot. materiały prasowe
Wysokie koszty zakupu produktów codziennej potrzeby mogłyby sugerować, że marki beauty, szczególnie te z segmentu luksusowego również będą musiały zacisnąć pasa. Jednak okazuje się, że konsumenci nadal chcą dbać o swój wygląd, a wiele marek kosmetycznych odnotowuje znaczny wzrost zainteresowania ich produktami. Efekt szminki wciąż działa, wspierając sprzedaż zaawansowanych technologicznie produktów, które są alternatywą dla drogich gabinetowych zabiegów kosmetycznych.

Gdy tylko przedsiębiorcy zaczęły podnosić się ze skutków pandemii COVID-19, branżę dotknęła jedna z najwyższych od lat inflacja. Rosnące koszty w łańcuchu dostaw, zaczynając od pozyskiwania surowców po transport towarów,  – zmusiły marki do zwiększenia cen detalicznych. Okazało się jednak, że to nie spowodowało spowolnienia ich sprzedaży.

– Podobnie jak wiele marek kosmetycznych, podczas COVID odnotowaliśmy znaczny wzrost zainteresowania naszymi produktami. Teraz również obserwujemy wysoki traffic, który stoi w opozycji do trendów inflacyjnych. Powodem takiej sytuacji może być chęć ograniczenia kosztów – cenę urządzenia Foreo można porównać z dwoma zabiegami w gabinecie kosmetologicznym – mówi Vladimir Cuturilo, general manager Foreo na Europę Wschodnią.

Według niego, gdy budżety domowe stają się coraz bardziej napięte, a konsumentom w dalszym ciągu zależy na profesjonalnej i bezpiecznej pielęgnacji, szukają długoterminowo bardziej ekonomicznych rozwiązań. I choć jednorazowy koszt zakupu jest wysoki, wielu konsumentów traktuje go jako inwestycję.

Efekt czerwonej szminki i wykorzystanie mediów spłecznościowych 

Kategoria beauty przeciwstawiała się prawom recesji znacznie wcześniej, wykazując znaczny wzrost sprzedaży dzięki „indeksowi szminki”. Zjawisko to wielokrotnie pokazało, że branża kosmetyczna jest odporna na krajowe i globalne problemy gospodarcze. Przeprowadzono wiele badań nad psychologią stojącą za efektem szminki, które udowadniały, że mimo recesji stale zwiększa się chęć kobiet do zakupu produktów kosmetycznych, kosztem innych produktów, takich jak elektronika czy sprzęt AGD. Powodem takich zachowań konsumenckich jest chęć utrzymania lub zwiększenia swojej atrakcyjności.

Większość konsumentów bez względu na sytuację ekonomiczną choć w jakimś stopniu chce utrzymać poziom dbania o siebie, który znali wcześniej. Z danych Foreo wynika, że bestsellerowe produkty do domowej pielęgnacji z oferty marki odnotowały wzrost sprzedaży podczas pandemii. Firma wyjaśnia jednak, że nie polegała jednak tylko na efekcie szminki, ale podjęła szereg działań, takich jak np. duży przyrost treści w mediach społecznościowych. Wiele z nich stało się się wiralami na szybko rozwijającej się platformie TikTok, co niewątpliwie miało kolosalny wpływ na zwiększenie zanitresowania wśród konumentów.

Pielęgnacyjny trend w trosce o dobre samopoczucie  

Trendy branży kosmetycznej skłaniają się ku pielęgnacji skóry. Firmy kosmetyczne inwestują w tę kategorię, ponieważ według szacunków w 2021r. wygenerowały one aż 136 miliardów dolarów przychodów. Produkty do pielęgnacji skóry to sposób na osiągnięcie przyjemności podczas zabiegów w domowym zaciszu, co z kolei poprawia dobre samopoczucie.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
19.12.2024 14:38
Kolejny odcinek sagi The Body Shop: Serruya Private Equity przejmuje oddział kanadyjski
The Body Shop

Kanadyjski oddział marki kosmetycznej The Body Shop zmienia właściciela. Serruya Private Equity, jeden z czterech oferentów, zgodził się na przejęcie firmy, mimo że zadłużenie marki wynosi między 11,5 a 12,5 miliona dolarów kanadyjskich. Szczegóły finansowe transakcji nie zostały ujawnione.

Jak wynika z raportu BNN Bloomberg, Serruya Private Equity nie tylko wygrało przetarg na zakup The Body Shop Canada, ale również podpisało umowę franczyzową z obecnym właścicielem – firmą Aurea. Przejęcie to następuje w trudnym momencie dla kanadyjskiego oddziału marki, który zmaga się z długami wobec wierzycieli szacowanymi na 11,5–12,5 miliona dolarów kanadyjskich.

Choć żadna ze stron – ani Serruya Private Equity, ani The Body Shop Canada – nie odpowiedziała na pytania dziennikarzy Bloomberga, trudno nie zauważyć, że firma zmaga się z poważnymi wyzwaniami. W minionym roku marka miała problemy finansowe i organizacyjne, co mogło wpłynąć na decyzję o sprzedaży. Przejęcie przez Serruya może być szansą na nowy start, jednak przed nowym właścicielem stoi wyzwanie, by poprawić kondycję finansową firmy i odzyskać zaufanie rynku.

Zmiana właściciela w obliczu trudnej sytuacji finansowej to ryzyko, ale również możliwość odbudowy marki na rynku kanadyjskim. Czy Serruya Private Equity zdoła odwrócić złą passę The Body Shop Canada? Przyszłość pokaże, czy ta decyzja przyniesie oczekiwane rezultaty.

Czytaj także: The Body Shop wraca na rynek holenderski po ogłoszeniu upadłości

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
19.12.2024 07:30
Puig przedłuża współpracę z Charlotte Tilbury - sprzedaż kosmetyków tej marki wzrosła trzykrotnie
Charlotte Tilbury jest uznawana za legendę branży beauty

Puig, hiszpańska firma rodzinna działająca w fashion i beauty, zdecydowała o przedłużeniu strategicznej współpracy z Charlotte Tilbury do końca 2030 roku. Tilbury, jedna z najbardziej znanych i charyzmatycznych makijażystek na świecie, jest prezesem oraz twarzą własnej marki kosmetyków.

Zgodnie z warunkami odnowionej umowy Charlotte Tilbury ma zachować mniejszościowy udział w firmie, którą Puig stopniowo będzie przejmować na pełną własność do końca 2030 roku. Charlotte Tilbury, która wciąż pełni funkcję prezesa i dyrektor kreatywnej własnej marki, ma nadal  odgrywać aktywną rolę w napędzaniu sukcesu marki.

Charlotte ma wyjątkową, pionierską wizję, różniącą się od innych marek stworzonych przez makijażystów. Na nowo zdefiniowała przyszłość makijażu i pielęgnacji skóry, gdy zaczęliśmy współpracować w 2020 roku – skomentował Marc Puig, prezes i dyrektor generalny Puig. – Od tamtego czasu osiągnęliśmy tak wiele i z wielką przyjemnością rozszerzamy teraz nasze partnerstwo. Charlotte Tilbury to wyjątkowa marka, nie mogę się doczekać kontynuacji naszej współpracy i dalszego rozwoju – dodał Puig.

Od 2020 roku, kiedy Puig po raz pierwszy nabył większościowy udział w firmie Charlotte Tilbury, ta marka kosmetyczna zwiększyła swój przychód netto ponad trzykrotnie. Duże znaczenie dla promocji i popularności marki odgrywa niezwykle charyzmatyczna osobowość Tilbury.

W 2020 roku nawiązaliśmy partnerstwo, które odegrało kluczową rolę w kształtowaniu naszego sukcesu. Jestem w pełni przekonana o wartości i potencjale, które Charlotte Tilbury Limited może jeszcze stworzyć w nadchodzących latach – dodała Charlotte Tilbury. Jak dodała, kontynuowanie współpracy pomiędzy jej zespołem a Puig wydaje się naturalnym następstwem.

Napędza nas ta sama innowacyjność, wizja i ambicje, które zdefiniowały tę kultową markę na przestrzeni lat. To rozszerzone partnerstwo jest znaczącym krokiem naprzód, umożliwiającym nam dalszy rozwój i umocnienie pozycji marki jako lidera w świecie piękna – stwierdziła Tilbury.

W Polsce kosmetyki marki Charlotte Tilbury są dostępne w perfumeriach sieci Sephora.

image
Charlotte jest autorką słynnego "glow look" - czyli makijażu, który dodaje skórze zdrowego blasku
fot. Charlotte Tilbury, IG

Charlotte Tilbury jest uznawana za legendę branży beauty. Zdobyła ogromne doświadczenie, pracując z takimi gwiazdami jak Kim Kardashian, Jennifer Aniston czy Kate Moss. Na bazie swojego długoletniego doświadczenia Tilbury stworzyła własną markę kosmetyczną, oferującą szeroką gamę produktów do makijażu i pielęgnacji skóry. Kosmetyki Tilbury są znane z wysokiej jakości, pięknych opakowań i skuteczności. Charlotte jest autorką słynnego "glow look" - czyli makijażu, który dodaje skórze zdrowego blasku.

Firma Puig jest znana z produkcji szerokiej gamy perfum, zarówno dla kobiet, jak i dla mężczyzn. Oprócz perfum, firma oferuje również różnorodne kosmetyki do pielęgnacji twarzy i ciała. Puig współpracuje z wieloma projektantami mody i posiada własne linie odzieżowe oraz akcesoriów. Firma posiada licencje na produkcję perfum dla wielu znanych marek, takich jak Paco Rabanne, Carolina Herrera czy Dolce&Gabbana.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
22. grudzień 2024 12:16