StoryEditor
Producenci
08.05.2020 00:00

Firmy kosmetyczne też czekają na otwarcie salonów fryzjerskich

Właściciele salonów fryzjerskich z niecierpliwością czekają na decyzję rządu, kiedy będą mogli wznowić działalność. Jest to też bardzo ważna informacja dla firm kosmetycznych sprzedających produkty poprzez salony.

Branża beauty, której ważnym ogniwem są salony fryzjerskie, tworzy w Polsce około 300 tys. miejsc pracy. Jest dostawcą usług, a także ważnym kanałem dystrybucji produktów kosmetycznych. Od 1 kwietnia decyzją rządu wszystkie salony fryzjerskie w związku z pandemią COVID-19 zostały zamknięte. W Ministerstwie Rozwoju (MR) dobiegają końca prace nad przygotowaniem szczegółowych zaleceń dla salonów fryzjerskich, których wdrożenie umożliwi im bezpieczny powrót do pracy.

Od ponad dwóch  tygodni przygotowywaliśmy wytyczne dla salonów fryzjerskich i gabinetów kosmetycznych, które pozwolą na jak najszybszy powrót do pracy fryzjerów i kosmetologów. Naszym wspólnym celem jest sprawne przywrócenie funkcjonowania tej gałęzi usług. Zależało nam, aby wprowadzone wytyczne gwarantowały bezpieczeństwo usług, były zaakceptowane przez każdą ze stron dialogu i możliwe do zrealizowania – mówi Blanka Chmurzyńska-Brown, dyrektor generalna Polskiego Związku Przemysłu Kosmetycznego. – Po wielu dniach rozmów z Ministerstwem Rozwoju i wielodniowym dialogu z przedstawicielami branży przygotowaliśmy, mamy nadzieję, finalną treść rekomendacji. W przygotowanie wytycznych, które ujrzą światło dzienne na początku przyszłego tygodnia, zaangażowana były Izba Kosmetologów, inicjatywa Beauty Razem, OSSPF Fanatsmagorie oraz przedstawiciele sieci gabinetów i pojedynczych salonów. Rekomendacje czekają jeszcze na akceptację GIS informuje dyrektor związku. Wytyczne dla branży powstały w oparciu o przewodnik „Bezpieczne salony kosmetyczne i fryzjerskie – wracamy do pracy”, autorstwa Polskiego Związku Przemysłu Kosmetycznego

Z myślą o bezpieczeństwie pracowników a także klientów salonów fryzjerskich powstał zestaw praktycznych wytycznych i procedur, których stosowanie pozwoli podjąć pracę z zachowaniem wszelkich środków ostrożności. – dodaje dr Anna Oborska, dyrektor generalna Polskiego Stowarzyszenia Przemysłu Kosmetycznego i Detergentowego, które także uczestniczyło w prowadzonych przez MR konsultacjach.

Dla biznesu dużym wyzwaniem jest działanie w warunkach, w których nie jesteśmy w stanie określić ile nadzwyczajny stan związany z pandemią potrwa. Stąd niezwykle ważne jest sformułowanie procedur i zasad, które pozwolą kolejnym sektorom gospodarki bezpiecznie wrócić do pracy.

Na decyzję rządu dotyczącą uruchomienia salonów fryzjerskich niecierpliwie czekają ich właściciele i pracownicy a także klienci. To wiadomość bardzo ważna także dla firm kosmetycznych, sprzedających produkty poprzez salony. – mówi dr Anna Oborska. – Zachęcamy wszystkich do uważnego śledzenia i przestrzegania zaleceń rządu – szczególnie tych dotyczących bezpieczeństwa i zapobiegania zakażeniom. Dla naszego bezpieczeństwa.

– Gabinety kosmetyczne i salony fryzjerskie to bardzo istotny element w łańcuchu dostaw branży kosmetycznej. Długi okres wyłączenia możliwości świadczenia ich usług wygenerował straty dla wszystkich – zarówno profesjonalistów, prowadzących często jednoosobowe działalności, jak i firm kosmetycznych, które w swoim portfolio mają wyspecjalizowane preparaty do pielęgnacji skóry, włosów, paznokci. COVID-19 pokazał nam wyraźnie, jak ważna jest współpraca środowiska beauty, dostawców produktów, na których pracuje ten sektor i administracji rządowej. Podobnie jak duża część społeczeństwa, niecierpliwie oczekujemy jak najszybszego powrotu tych zawodów do pracy – podkreśla Blanka Chmurzyńska-Brown.

Nie jest jeszcze potwierdzona data otwarcia salonów fryzjerskich. Wstępny termin, który pojawiał się we wcześniejszych informacjach dotyczących kolejnych etapów odmrażania gospodarki, to 18 maja 2020 roku. Jest jednak szansa, że bardziej dokładna data zostanie podana już w najbliższy poniedziałek. 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
21.02.2025 14:27
Natura & Co rozważa sprzedaż międzynarodowych operacji Avonu
Natura & Co

Brazylijski gigant kosmetyczny Natura & Co ogłosił, że prowadzi wyłączne rozmowy z funduszem zarządzającym aktywami IG4 na temat potencjalnej sprzedaży operacji Avonu poza Ameryką Łacińską. Informacja ta, podana w czwartek, wywołała pozytywną reakcję rynku – akcje spółki wzrosły o około 3,5 proc., co uczyniło Naturę jednym z liderów wzrostu na indeksie Bovespa, który pozostawał w tym czasie na stabilnym poziomie.

Plany dotyczące restrukturyzacji Avonu firma ogłosiła na początku 2024 roku, rozważając różne opcje, w tym sprzedaż, nawiązanie partnerstwa lub wydzielenie działalności w osobną spółkę. Proces ten został jednak tymczasowo wstrzymany po tym, jak amerykańska jednostka Avonu, Avon Products (API), złożyła wniosek o ochronę przed upadłością na podstawie rozdziału 11 amerykańskiego kodeksu upadłościowego. W grudniu 2024 roku Natura ponownie podjęła analizę strategicznych opcji dla swojego biznesu poza Ameryką Łacińską.

Obecne negocjacje z IG4 znajdują się na wczesnym etapie, a Natura & Co podkreśla, że wciąż rozważa inne alternatywy strategiczne. Analitycy JPMorgan uznali tę decyzję za istotny krok w kierunku uproszczenia struktury biznesowej spółki, co wpisuje się w jej strategię inwestycyjną. Według nich Natura powinna dążyć do sprzedaży międzynarodowego segmentu Avonu w krótkim terminie, zwłaszcza po zakończeniu procesu restrukturyzacyjnego API.

Potencjalna sprzedaż Avonu poza Ameryką Łacińską może mieć istotne konsekwencje finansowe dla Natura & Co. Z jednej strony firma mogłaby skoncentrować się na bardziej dochodowym rynku latynoamerykańskim, generując stabilny przepływ gotówki i zwiększając potencjał wypłaty dywidend. Z drugiej strony, decyzja o sprzedaży lub innym rodzaju restrukturyzacji może wpłynąć na globalną pozycję marki Avon, która od lat zmaga się z wyzwaniami w konkurencyjnym sektorze kosmetycznym.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
20.02.2025 12:41
Hermès odnotowuje silny wzrost pomimo niepewności gospodarczej
Hermès

14 stycznia 2025 roku Axel Dumas, dyrektor zarządzający Hermès, podsumował wyniki finansowe za 2024 rok, podkreślając odporność modelu biznesowego marki. W obliczu niepewnej sytuacji gospodarczej i geopolitycznej firma utrzymała stabilny wzrost, co świadczy o sile jej strategii oraz elastyczności zespołów.

Silne wyniki odnotowano na wszystkich rynkach, w tym w Azji, gdzie zrealizowano szereg modernizacji i rozbudowy sklepów. W Chinach ponowne otwarcie sklepu w centrum handlowym MixC w Shenyang w grudniu oraz wcześniejsze modernizacje w Shenzhen i Pekinie przełożyły się na wzrost sprzedaży o 8,9 proc. w czwartym kwartale. Największy wzrost w skali roku zanotowano w Japonii (+22,5 proc.), a kolejne miejsca zajęły Stany Zjednoczone (+15 proc.) oraz Europa (+19 proc. bez Francji). Sama Francja, tradycyjnie istotny rynek dla Hermès, odnotowała wzrost o 13 proc.

Pod koniec 2024 roku wszystkie działy firmy, z wyjątkiem zegarmistrzostwa, zanotowały solidny wzrost. Sukces ten był wynikiem strategii opierającej się na wartościach marki oraz zwiększeniu mocy produkcyjnych. Hermès kontynuował także politykę zatrudnienia, przyjmując do pracy 2 300 nowych pracowników, co sprawiło, że globalna liczba zatrudnionych przekroczyła 25 000 osób.

Mimo globalnych wyzwań firma pozostaje optymistyczna i potwierdza ambitne cele dotyczące dalszego wzrostu przychodów. Na tle konkurencji Hermès wyróżnia się solidnymi wynikami – dla porównania LVMH zanotował wzrost przychodów o zaledwie 1 proc. (84,7 miliarda euro), a Kering odnotował spadek o 12 proc., do poziomu 17,1 miliarda euro. Takie wyniki potwierdzają dominującą pozycję Hermès na rynku luksusowym i skuteczność jego strategii.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
23. luty 2025 13:50