StoryEditor
Producenci
07.12.2020 00:00

Firma Madonis otworzyła pierwszy sklep firmowy. W planach kolejne

Firma Madonis uruchomiła w Wieruszowie swój firmowy sklep z kosmetykami i środkami czystości, w których produkcji się specjalizuje. To testowy projekt. Jeśli się przyjmie, powstaną kolejne placówki.

Firma Madonis, producent kosmetyków Nutka Canabo, XD, Pharmazis oraz środków czystości Mill Clean (w tym linie eco oraz certfikowane produkty dla wegetarian i wegan) otworzyła w Parku Handlowym Turbina w Wieruszowie własny sklep firmowy.

To samoobsługowa placówka o powierzchni 156 mkw., wyposażona w dwie kasy, z pełną ofertą producenta. W Wieruszowie znajduje się fabryka Madonisu. Impulsem do uruchomienia sklepu była tzw. sprzedaż pracownicza.  Firma zatrudnia 250 osób, które zaopatrywały się u pracodawcy w środki czystości i kosmetyki. Zakupy były na tyle popularne, że firma postanowiła wyprowadzić sprzedaż poza teren zakładu i otworzyć sklep, w którym będzie mogła zaprezentować swój asortyment szerzej. Ma to znaczenie dla budowania świadomości marki nie tylko wśród konsumentów, ale także wśród potencjalnych partnerów handlowych.

Postanowiliśmy na rodzimym rynku przetestować funkcjonowanie sklepu firmowego. Wprowadziliśmy do niego sto procent naszego asortymentu, produkty są odpowiednio wyeksponowane. Po testach zadecydujemy o przyszłości tego projektu. Mamy już na oku kolejne lokalizacje na razie położone blisko Wieruszowa, być może Wieluń, ewentualnie Wrocław i Łódź – mówi Elżbieta Andrzejak, dyrektor marketingu firmy Madonis.  Przyznaje, że filmowy sklep ma być formą reklamy produktów Madonisu. – Jesteśmy nową spółką, nasze marki również są nowe. Są bardzo dobrze oceniane przez kupców w sieciach handlowych, a także prywatnych detalistów, ale istnieje bariera w zamówieniach, wynikająca także z obiektywnych czynników. Handel ciągle obawia się skutków pandemii, więc kupcy i detaliści w największym stopniu bazują na najbardziej znanych markach, które generują im obroty. I trudno się dziwić, jednak my również musimy ten problem rozwiązać. Nie traktujemy pomysłu na otwieranie nowych sklepów jako zastępstwa ani zmiany normalnego biegu dystrybucji, ale chcemy pokazać, że jesteśmy dużą firmą, wiarygodną, że mamy ciekawe produkty – podkreśla Elżbieta Andrzejak.

Spółka Madonis powstała 7 października 2015 roku i wchodzi w skład grupy kapitałowej Agrecol Corporation. Firma jest w stanie wyprodukować rocznie ok. 40 mln litrów różnego typu wyrobów. Dysponuje własnym Centrum Badań i Rozwoju. Fabryka Madonisu spełnia normy farmaceutyczne. Firma intensywnie rozwija także produkcję marek na zlecenie.  

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
21.02.2025 14:27
Natura & Co rozważa sprzedaż międzynarodowych operacji Avonu
Natura & Co

Brazylijski gigant kosmetyczny Natura & Co ogłosił, że prowadzi wyłączne rozmowy z funduszem zarządzającym aktywami IG4 na temat potencjalnej sprzedaży operacji Avonu poza Ameryką Łacińską. Informacja ta, podana w czwartek, wywołała pozytywną reakcję rynku – akcje spółki wzrosły o około 3,5 proc., co uczyniło Naturę jednym z liderów wzrostu na indeksie Bovespa, który pozostawał w tym czasie na stabilnym poziomie.

Plany dotyczące restrukturyzacji Avonu firma ogłosiła na początku 2024 roku, rozważając różne opcje, w tym sprzedaż, nawiązanie partnerstwa lub wydzielenie działalności w osobną spółkę. Proces ten został jednak tymczasowo wstrzymany po tym, jak amerykańska jednostka Avonu, Avon Products (API), złożyła wniosek o ochronę przed upadłością na podstawie rozdziału 11 amerykańskiego kodeksu upadłościowego. W grudniu 2024 roku Natura ponownie podjęła analizę strategicznych opcji dla swojego biznesu poza Ameryką Łacińską.

Obecne negocjacje z IG4 znajdują się na wczesnym etapie, a Natura & Co podkreśla, że wciąż rozważa inne alternatywy strategiczne. Analitycy JPMorgan uznali tę decyzję za istotny krok w kierunku uproszczenia struktury biznesowej spółki, co wpisuje się w jej strategię inwestycyjną. Według nich Natura powinna dążyć do sprzedaży międzynarodowego segmentu Avonu w krótkim terminie, zwłaszcza po zakończeniu procesu restrukturyzacyjnego API.

Potencjalna sprzedaż Avonu poza Ameryką Łacińską może mieć istotne konsekwencje finansowe dla Natura & Co. Z jednej strony firma mogłaby skoncentrować się na bardziej dochodowym rynku latynoamerykańskim, generując stabilny przepływ gotówki i zwiększając potencjał wypłaty dywidend. Z drugiej strony, decyzja o sprzedaży lub innym rodzaju restrukturyzacji może wpłynąć na globalną pozycję marki Avon, która od lat zmaga się z wyzwaniami w konkurencyjnym sektorze kosmetycznym.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
20.02.2025 12:41
Hermès odnotowuje silny wzrost pomimo niepewności gospodarczej
Hermès

14 stycznia 2025 roku Axel Dumas, dyrektor zarządzający Hermès, podsumował wyniki finansowe za 2024 rok, podkreślając odporność modelu biznesowego marki. W obliczu niepewnej sytuacji gospodarczej i geopolitycznej firma utrzymała stabilny wzrost, co świadczy o sile jej strategii oraz elastyczności zespołów.

Silne wyniki odnotowano na wszystkich rynkach, w tym w Azji, gdzie zrealizowano szereg modernizacji i rozbudowy sklepów. W Chinach ponowne otwarcie sklepu w centrum handlowym MixC w Shenyang w grudniu oraz wcześniejsze modernizacje w Shenzhen i Pekinie przełożyły się na wzrost sprzedaży o 8,9 proc. w czwartym kwartale. Największy wzrost w skali roku zanotowano w Japonii (+22,5 proc.), a kolejne miejsca zajęły Stany Zjednoczone (+15 proc.) oraz Europa (+19 proc. bez Francji). Sama Francja, tradycyjnie istotny rynek dla Hermès, odnotowała wzrost o 13 proc.

Pod koniec 2024 roku wszystkie działy firmy, z wyjątkiem zegarmistrzostwa, zanotowały solidny wzrost. Sukces ten był wynikiem strategii opierającej się na wartościach marki oraz zwiększeniu mocy produkcyjnych. Hermès kontynuował także politykę zatrudnienia, przyjmując do pracy 2 300 nowych pracowników, co sprawiło, że globalna liczba zatrudnionych przekroczyła 25 000 osób.

Mimo globalnych wyzwań firma pozostaje optymistyczna i potwierdza ambitne cele dotyczące dalszego wzrostu przychodów. Na tle konkurencji Hermès wyróżnia się solidnymi wynikami – dla porównania LVMH zanotował wzrost przychodów o zaledwie 1 proc. (84,7 miliarda euro), a Kering odnotował spadek o 12 proc., do poziomu 17,1 miliarda euro. Takie wyniki potwierdzają dominującą pozycję Hermès na rynku luksusowym i skuteczność jego strategii.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
23. luty 2025 11:32