Szefowa PZPK pytana podczas VII Forum Branży Kosmetycznej 2019 o to, czy to przemysł kształtuje rynek, czy może jednak konsument wymusza trendy, odpowiedziała: - To są naczenia połączone. Następuje tu sprzężenie zwrotne, jedni stymulują drugich. Ale jeśli mówimy o produktach per se, to zdecydowanie konsument sprzęga producenta.
Jak podkreśliła, szczególnie widoczne jest to w takich obszarach, jak zrównoważony rozwój, ekologiczność, sustainability, gospodarka o obiegu zamkniętym, czy ograniczanie plastiku w opakowaniach. Pokazał to przygotowany przez PZPK raport na temat strategii plastikowej w odniesieniu do sektora kosmetycznego, którego premiera nastąpiła we wrześniu.
- W kwestiach "prośrodowiskowych" prym wiedzie konsument - zaznaczyła Chmurzyńska-Brown. - Zbadaliśmy to dość dogłębnie i wyszło nam, że tym regulatorem, siłą, która będzie pchała przemysł nie tylko kosmetyczny do przodu, na zupełnie inne tory, będzie konsument - dodała.
Wyjaśniła też, że przed przemysłem kosmetycznym stoi bardzo trudne zadanie "doskoczenia" do zmieniających się oczekiwań i wymagań konsumenta związanych z produktem. Podkreśliła, że stworzenie produkty przyszłości będzie się wiązało z wieloma aspektami, dotykającego całego łańcucha produkcyjnego.
- Znajdujemy się w przededniu zmian cywilizacyjnych, zmian klimatycznych, zmian w zachowaniach społecznych. Wszystko to doprowadzi do stworzenia kosmetyku 4.0 - powiedziała Blanka Chmurzyńska-Brown podczas VII Forum Branży Kosmetycznej 2019.