StoryEditor
Producenci
22.06.2021 00:00

[FBK 2021] Dorota Pomacho-Pątkiewicz, Foamie: Nie możemy produkować plastiku do jednokrotnego użytku

Podczas prezentacji  na FBK 2021 “W przyszłość bez plastiku, czyli odpowiedzialne podejście do tematu eko w branży beauty, Dorota Pomacho-Pątkiewicz, Managing Director Central Europe, New Flag GmbH przedstawiła markę Foamie, która dba o środowisko naturalne i intensywnie pracuje, aby znaleźć sposoby na uwolnienie oceanów od odpadów z tworzywa sztucznego.

To właśnie dlatego skupia się przede wszystkim na tworzeniu przyjaznych dla środowiska, zrównoważonych produktów, które przyniosą korzyści zarówno konsumentom, jak i całej planecie. O marce Foamie i przyszłości bez plastiku na naszej planecie opowiedziała na FBK 2021 Dorota Pomacho-Pątkiewicz, Managing Director CEE New Flag GmbH.

- Reprezentuję markę, która na początku tego roku weszła na polski rynek. Marka Foamie została stworzona z misją, aby chronić planetę od nadmiernej ilości plastiku, której na niej ląduje i wypełnia morza i oceany.  Nasze motto to "Think outside the bottle". Pracujemy nad tym, aby nie tylko wspierać mniejsze zużycie plastiku, ale także oczyszczać morza i oceany z tworzyw sztucznych.

Jak zaznaczyła, abyśmy mogli zmniejszyć zużycie plastiku, przede wszystkim powinniśmy wyeliminować użycie plastiku do produkcji rzeczy jednorazowych. - Momentem zwrotnym będzie ten, kiedy ludzie zrozumieją, że nie możemy w nieskończoność wytwarzać kolejnych nowych rzeczy, które służą nam tylko raz - przekonywała prelegentka podczas FBK.

Jak wspomniała Dorota Pomacho-Pątkiewicz, Foamie nawiązała współpracę z CleanHub, organizacją, której celem jest aktywne oczyszczanie ocean i mórz  z plastiku. Podała też wstrząsające fakty - ponad 91 proc. plastiku na świecie nie jest poddawane recyklingowi, a ponad 80 proc. plastiku obecnego w morzach nie nadaje się do recyklingu.

- Ochrona mórz i oceanów jest dla nas szalenie ważna. Foamie nie tylko przyczynia się do redukcji plastiku w ekosystemie produkując produkty nie zawierające mikroplastiku i opakowania, które są w 100 proc. recyklingowane oraz nie zawierają plastiku. Marka aktywnie działa w celu oczyszczania planety z już zaśmiecających ja tworzyw sztucznych. Kupując produkty Foamie konsumenci finansują zbieranie plastiku zanim trafi on do mórz i oceanów - podkreśliła.

- Zmieńmy rytuały pielęgnacyjne. Zidentyfikujmy swoje rytuały, przełóżmy swoje codzienne pielęgnacyjne tytuły na produkty w eko opakowaniach lub bez nich – zachęcała. - Obiecujemy zero plastiku, mydła, parabenów, silikonów czy testów na zwierzętach - powiedziała dyrektor prezentując produkty marki Foamie, w tym pierwszy szampon i odżywkę ze sznurkiem to zawieszenia oraz kostki myjące pod prysznic, kostki myjące do twarzy czy kostki myjące „2 w 1” dla dzieci.

Marka wprowadza też do asortymentu balsam do ciała w formie stałej - w formie sztyftu i wielofunkcyjne kosmetyki dla mężczyzn – myjącą kostkę „3 w 1” do ciała, włosów i twarzy czy suchy szampon dla kobiet w wersji dla blondynek i dla brunetek bez aerozolu i plastiku, za to w tekturowym opakowaniu.

Więcej podczas Forum Branży Kosmetycznej 2021. Jeśli chcesz kupić dostęp do wykładów i prezentacji skontaktuj się: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Joanna Rokicka
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
26.12.2024 00:26
L‘Oréal poszerza portfolio o koreańską markę Dr.G
Dzięki modelowi sprzedaży wielokanałowej Dr.G plasuje się Top 3 najlepszych marek produktów do pielęgnacji skóry i  dermokosmetyków w Korei Płd.IG Dr.G

L‘Oréal poinformował o podpisaniu umowy ze szwajcarską grupą Migros, dotyczącą przejęcia jej spółki zależnej Gowoonsesang Cosmetics – w tym koreańskiej marki kosmetycznej Dr.G.

Na skutek tej akwizycji Dr.G stanie się częścią działu produktów konsumenckich koncernu L‘Oréal. Nowa marka w portfolio francuskiego giganta pozwoli sprostać rosnącemu globalnie zapotrzebowaniu konsumentów na koreańskie kosmetyki pielęgnacyjne o naukowo opracowanych formułach – skuteczne i o przystępnych cenach. 

Z przyjemnością witamy Dr.G w naszej rodzinie. Dr.G to stworzone przez dermatologa, wysoce skuteczne rozwiązania, odpowiednie nawet dla najbardziej wrażliwej skóry. Marka ta doskonale uzupełnia nasze obecne portfolio produktów do pielęgnacji skóry – skomentował Alexis Perakis-Valat, globalny prezes działu produktów konsumenckich L‘Oréal.Obserwujemy tę markę od wielu lat. Nie możemy się doczekać przyspieszenia jej rozwoju w Korei Południowej oraz na świecie poprzez dostarczanie najlepszych koreańskich produktów do pielęgnacji skóry konsumentom na całym świecie – dodał Perakis-Valat.

Czytaj też: Trendy beauty wg Superdrug: czego młodzi klienci oczekują od drogerii w 2025 roku?

Marka Dr.G powstała w 2003 roku, a jej twórcą jest dermatolog Dr Gun Young Ahn. Portfolio obejmuje produkty do pielęgnacji skóry i oparte jest na kilku ukierunkowanych liniach produktowych. Dzięki modelowi sprzedaży wielokanałowej przez wiodące sklepy internetowe i stacjonarne w Korei Południowej, Dr.G plasuje się w czołówce trzech najlepszych marek produktów do pielęgnacji skóry na rynku dermokosmetyków w swojej ojczyźnie. 

Naszą misją od zawsze było zapewnianie zdrowej i promiennej cery dzięki zaawansowanym badaniom. Stanie się częścią L‘Oréal będzie stanowić ważny punkt zwrotny w globalnej realizacji naszej misji – stwierdził założyciel koreańskiej marki.

Sfinalizowanie transakcji spodziewane jest w ciągu najbliższych kilku miesięcy – po uzyskaniu zgód regulacyjnych i spełnieniu innych zwyczajowych warunków.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Rynek i trendy
24.12.2024 10:05
Perfumy unisex – wybrane w Szwecji prezentem tegorocznych Świąt
Szwecja to kraj wyjątkowy, jeśli chodzi o producentów niszowych, uniseksowych, oryginalych zapachów.IG Agonist, Stora Skuggan, Byredo, Svensk Parfym

O takim wyborze poinformowali eksperci ze sztokholmskiego Instytutu Analiz Handlu (HUI). Szwecja to kraj wyjątkowy, jeśli chodzi o producentów niszowych, uniseksowych, oryginalnych zapachów.

Tegoroczny wybór, czyli perfumy unisex, zostały uznane przez ekspertów za prezent, który niweluje w branży kosmetycznej podziały ze względu na płeć. W poprzednich latach eksperci z HUI za najlepszy prezent pod choinkę uznawali m.in. grę planszową czy bilet do kina.

Wybór ekspertów ma również wymiar ekonomiczny i wiąże się z obserwowanym przez badaczy z branży retail tzw. efektem szminki. Konsumenci w trudniejszych ekonomicznie czasach paradoksalnie wydają więcej na produkty luksusowe – nie stać ich na zakup nowego samochodu, ale poprawiają sobie samopoczucie, kupując drobniejszy, luksusowy artykuł typu perfumy czy wspomniana szminka znanej marki.

Czytaj też: Kosmetyki i szampan – luksus w przystępnej cenie przyciąga klientów w czasach kryzysu

Podobnie jak w innych krajach, również w Szwecji pomimo inflacji branża kosmetyczna jest jedną z niewielu, która odnotowała wzrost sprzedaży. W pierwszym kwartale 2024 roku w Szwecji odnotowano w tej branży 17-procentowy wzrost.

Czytaj też: Rynek dóbr luksusowych w Polsce w 2024. Kosmetyki i perfumy ze wzrostem wartości [RAPORT]

Perfumy uniseks, o subtelnej na ogół projekcji i „nieinwazyjnym” charakterze, są od lat domeną szwedzkich producentów. Jest to związane ze społeczną niepisaną zasadą, obowiązującą np. w miejscach pracy, o nieużywaniu tam perfum mocnych, ingerujących w osobistą strefę i komfort drugiej osoby.

Najbardziej znaną globalnie szwedzką marką perfum jest Byredo, założone w 2006 roku przez Bena Gorhama. Byredo to charakterystyczny, minimalistyczny design i nowoczesne, unikalne kompozycje zapachowe. Od lat w topie najpopularniejszych zapachów tej marki znajdują się Gypsy Water, Mojave Ghost czy Bal d‘Afrique.

Wielu zwolenników ma również marka Agonist, powstała w 2008 roku. Jej domeną są niszowe, awangardowe zapachy, inspirowane szwedzką naturą i skandynawską estetyką. Najbardziej znane kompozycje Agonist to Arctic Jade i Nordic Noir. Flakoniki, tworzone ręcznie przez szwedzkich rzemieślników, są uznawane za małe dzieła sztuki. 

Inspirację szwedzką naturą i dziedzictwem deklarują również tacy niszowi producenci perfum, jak Björk & Berries (czyli brzoza i jagody) oraz Svensk Parfym. Ta ostatnia marka to dzieło praktycznie jednej osoby – Henrika Lestréusa, który do dziś osobiście wysyła zakupione w jego sklepie perfumy i odpowiada na e-maile klientów. W Polsce Svensk Parfym cieszy się wśród znawców zapachów niszowych dużym uznaniem, a ukochanym zapachem została porzeczkowo-leśna kompozycja Prakt.

Szwecja posiada również wiele innych – mniejszych, ale równie oryginalnych marek, takich jak Stora Skuggan, Fjällbacka czy NCP Olfactives. One również często skupiają się na ekologicznych rozwiązaniach, prostocie i odniesieniach do tradycji dalekiej Północy.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
26. grudzień 2024 14:34