– Nie odkryjemy Ameryki mówiąc, że jeden z najważniejszych trendów wzmocnionych przez pandemię to trend kosmetyków naturalnych, wegańskich. Przebudzenie ekologiczne trwa i ma się dobrze. W czasie pandemii konsumenci coraz mocniej zaczynają zwracać uwagę na aspekt zdrowotny. Dla firm, które mogą swoje produkty wpisać w ten trend, to zdecydowany must-have – podkreślił Rudecki.
Drugi element szczególnie istotny w czasach pandemii COVID-19 to oferta internetowa. – E-commerce na rynkach dojrzałych, gdzie ten kanał jest naprawdę zaawansowany, pozwolił w trakcie napdemii nawet na zrównoważenie strat ze sklepów stacjonarnych, w niektórych kategoriach – zauważył przedstawiciel Nielsena.
– Działalność w kanale online ma związek ze strategią marketingową. Procesy wejścia w online, które może dawniej odbywały się powoli, teraz zdecydowanie musiały przyspieszyć. A skoro nie mamy pełnego lockdownu, sklepy stacjonarne wciąż są w większości otwarte, to firmy muszą walczyć na dwóch frontach, by zapewnić sobie odpowiednią dystrybucję offline, a przy tym rozwijać online – powiedział Michał Rudecki.
Podpowiedział, że owe łączenie dwóch światów powinno wiązać się ze stworzeniem osobnej strategii komunikacyjnej dla kanału online. – W social mediach komunikacja musi być bardziej angażująca, bardziej transparentna. Oczekują tego przede wszystkim młodzi konsumenci. Wzorem są tutaj marki komunikujące się przez założycieli, właścicieli, którzy wchodzą w prawdziwy dialog z konsumentami, dzielą się z nimi nie tylko sukcesami, ale również trudnościami – zauważył ekspert Nielsena.
– W kryzysie trudno będzie przetrwać, stosując "strategię środka", stosując jedynie "poprawne" produkty - dodał Michał Rudecki podczas Forum Branży Kosmetycznej 2020.