Marta Prochot, CEO Dreamlike i Natalia Wróbel, Project Manager w Dreamlike przekazały najważniejsze zasady dotyczące budowy marki, która przetrwa wszystkie zawirowania, na które jesteśmy wystawieni w związku z pandemią.
- Każda nowa realizacja jest dla wyzwaniem. Zajmujemy się głównie marketingiem internetowym i tworzymy zapadające w pamięć grafiki. Tworzymy piękne rzeczy, które dają efekt - mówiły ekspertki.
Prelegentki podkreśliły, że mocno nawiązują do zmiany, bo kończący się rok był rokiem zmiany. Nie tylko ewolucji trendów, zachowań konsumentów i zawartości ich koszyka oraz sposobu, w jaki kupują, ale i tego, jak marki komunikują się z odbiorcami. Tylko trzeba te zmiany zauważyć i odpowiednio na nie zareagować.
- Z budową marki jest jak z budową domu - nie budujemy na rok czy dwa, ale chcemy, aby przetrwał lata - podkreśliła Marta Prochot, CEO Dreamlike. Jak dodała Natalia Wróbel, Project Manager w Dreamlike, zanim zaczniemy budować markę, powinniśmy sprawdzić jej potencjalną konkurencję i działania i zdecydować, jak możemy się od niej odróżnić. Ustalmy też, kto będzie naszą grupą docelową i jak jest liczna.
- Uważność i umiejętność dostosowania się do zmian pozwoli nam zbudować silne, trwałe marki - mówiła Marta Prochot. W opinii ekspertek ważna jest też historia marki i jej wartości, które stanowią fundament tej budowy. -Sprzedajemy wartości i historie, a nie tylko sam produkt - zauważyła Natalia Wróbel.
Szef marketingu jest, zgodnie z tą metaforą, w procesie budowy marki jak kierownik budowy domu. - Budując musimy pamiętać o solidnej konstrukcji - mówiła Marta Prochot. - Mamy dostępnych wiele kanałów social media, ale od nas zależy które wykorzystamy i jak tę konstrukcję zbudujemy. Nasz wybór należy oprzeć na danych liczbowych a nie naszych przeczuciach - dodała. - Musimy wybrać takie miejsce, w którym będzie najwięcej osób, do których chcemy trafić - podkreśliła Natalia Wróbel.
Warto pamiętać, że 64 proc. konsumentów kupuje dany produkt, nie mając o nim żadnej wiedzy. - Jeśli mówimy o kosmetykach to coraz więcej osób decyduje się na świadome zakupy, czyli czyta składy i opinie w internecie, ale to pierwsze wrażenie i spójna identyfikacja wizualna są bardzo ważne. Trzeba wchodzić z konsumentami w dyskusje i inne interakcje i dbać o relacje na linii marka - klient - podsumowały.