StoryEditor
Producenci
19.08.2024 16:06

Fabrizio Freda, prezes Estée Lauder Companies, odchodzi na emeryturę. Firma szuka następcy

Fabrizio Freda, prezes i dyrektor generalny Estée Lauder Companies / fot. elcompanies.com

Estée Lauder Companies ogłosiła dzisiaj, że Fabrizio Freda, prezes i dyrektor generalny, poinformował spółkę o swoim zamiarze przejścia na emeryturę pod koniec roku obrotowego 2025, czyli w okolicach czerwca przyszłego roku.

Fabrizio Freda dołączył do Estée Lauder Companies w 2008 roku jako prezes i dyrektor operacyjny, a od 2009 r. objął stanowisko dyrektora generalnego. Dziś, 19 sierpnia 2024, poinformował radę dyrektorów spółki, że zamierza przejść na emeryturę pod koniec roku obrotowego 2025 (rok obrotowy ELC kończy się w czerwcu). W kolejnym roku obrotowym będzie również dostępny jako doradca. 

Jak podała firma w komunikacie, zarząd Estée Lauder Companies jest „na zaawansowanym etapie planowania sukcesji na stanowisku dyrektora generalnego”. Do czasu mianowania swojego następcy Freda będzie w dalszym ciągu kierować i nadzorować priorytety strategiczne, finansowe i inwestycyjne spółki, w tym plan odzyskania zysków i wzrostu oraz wysiłki mające na celu ponowne pobudzenie rentowności i wzrostu. Po wyznaczeniu następcy ma pomóc mu w płynnym objęciu obowiązków.

– W imieniu całego zarządu i rodziny Lauder pragniemy wyrazić naszą szczerą wdzięczność Fabrizio za ponad szesnaście lat oddanej pracy dla spółki – powiedział William P. Lauder, prezes wykonawczy. – Z niecierpliwością czekamy na świętowanie wielu niesamowitych osiągnięć Fabrizio, gdy zbliża się jego oficjalna data przejścia na emeryturę. Do tego czasu zarząd, Fabrizio i cały zespół kierowniczy będą skupieni na radzeniu sobie z bieżącymi wyzwaniami stojącymi przed firmą. Z osobistego punktu widzenia Fabrizio był niesamowitym partnerem zarówno dla mnie, jak i innych członków rodziny Lauder. Rozumie wyjątkowość tej rodzinnej firmy i wykorzystał nasze długoterminowe podejście oraz zasadę cierpliwego kapitału jako swoją siłę, przekształcając firmę, aby sprostać zmieniającym się aspiracjom konsumentów.

Sam Fabrizio Freda powiedział natomiast: – Kierowanie firmą Estée Lauder przez szesnaście lat jest i będzie prawdziwym zaszczytem i przywilejem. Jestem bardzo dumny z niesamowitych osiągnięć naszej firmy i tego, że zbudowałem najbardziej utalentowany, oddany i pełen pasji zespół w branży. Razem przekształciliśmy firmę w piękny sposób i ustanowiliśmy nowe standardy doskonałości. W dalszym ciągu będę w pełni skupiał się na realizacji naszego strategicznego resetu oraz planie odzyskania zysków i wzrostu, w miarę jak będziemy nadal stawiać czoła bieżącym wyzwaniom. Ponieważ zarządzamy długoterminowo, teraz jest właściwy czas, aby spojrzeć w przyszłość na kolejne pokolenie przywództwa tej wspaniałej firmy. Nie mogę się doczekać dalszej ścisłej współpracy z naszym zarządem przy wyborze mojego następcy i zapewnieniu płynnego przejścia.

Fabrizio Freda dołączył do Estée Lauder w marcu 2008 roku jako prezes i dyrektor operacyjny, a stanowisko dyrektora generalnego objął w lipcu 2009 roku. Jest także członkiem zarządu spółki. Wcześniej, przez 20 lat był związany z Procter & Gamble (P&G), gdzie był odpowiedzialny za działania operacyjne, marketingowe i strategiczne obejmujące różne obszary geograficzne i kategorie, w tym Beauty Care oraz Health.   

Estée Lauder Companies Inc. to jeden z wiodących na świecie producentów i sprzedawców luksusowych kosmetyków. Produkty firmy sprzedawane są w około 150 krajach i terytoriach pod markami takimi jak: Estée Lauder, Aramis, Clinique, Lab Series, Origins, M·A·C, La Mer, Bobbi Brown Cosmetics, Aveda, Jo Malone London, Bumble and bumble, Darphin Paris, Tom Ford, Smashbox, Aerin Beauty, Le Labo, Editions de Parfums Frédéric Malle, Glamglow, Kilian Paris, Too Faced, Dr.Jart+ oraz rodzina marek Deciem, w tym The Ordinary i Niod.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
23.08.2024 15:38
Zmarł Janusz Andryszak, założyciel firmy IN-TE i w przeszłości dyrektor PSPKD
Janusz Andryszak, założyciel firmy IN-TE Informacje Naukowo-Techniczne, były dyrektor Polskiego Stowarzyszenia Przemysłu Kosmetycznego i Detergentowego zmarł w sierpniu 2024 r.PSPKD

Zmarł Janusz Andryszak, założyciel firmy Informacje Naukowo-Techniczne, wieloletni Członek Polskiego Stowarzyszenia Przemysłu Kosmetycznego i Detergentowego, pełniący w przeszłości funkcję Dyrektora Stowarzyszenia. Stowarzyszenie poinformowało o śmierci Janusza Andryszaka.

Dziś Polskie Stowarzyszenie Przemysłu Kosmetycznego i Detergentowego poinformowało o śmierci Janusza Andryszaka, założyciela firmy IN-TE Informacje Naukowo-Techniczne, który przez lata był członkiem PSPKD, a także w przeszłości był jego dyrektorem.

„Wielu z Państwa miało okazję Pana Janusza poznać osobiście. Zapamiętamy Go jako wybitnej klasy eksperta – o ogromnej wiedzy merytorycznej i niespotykanym doświadczeniu w branży kosmetycznej i detergentowej. Wspominamy Go jako osobę, która była jednym z filarów trudnego procesu wdrożenia rozporządzeń Unii Europejskiej do polskiego porządku prawnego w momencie przystąpienia Polski do Unii Europejskiej. A także późniejszych procesów legislacyjnych, mających wpływ na obowiązki firm branży kosmetycznej i detergentowej. Człowieka życzliwego ludziom i ogromnie pracowitego”.

Zarząd PSPKD podkreśla, że Janusz Andryszak często reprezentował Stowarzyszenie i branżę w kontaktach z władzami i administracją, broniąc interesów sektora i firm w obszarach, które były  zagrożone złymi lub nadmiernymi regulacjami.

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
23.08.2024 14:51
Chantal pozyskuje unijne środki na promocję zagraniczną i chce zwiększyć przychody z eksportu
Katarzyna Kostrzyńska, dyrektor marketingu firmy Chantal wraz z zespołem firmy podczas Cosmoprof Worldwide Bologna 2024fot. Chantal

Firma Chantal specjalizująca się w produkcji kosmetyków do włosów, pozyskała środki unijne na rozwój eksportu i promocję firmy na zagranicznych rynkach. Projekt, który realizowany jest z dofinansowaniem ma przynieść polskiej firmie wzrost przychodów ze sprzedaży eksportowej.

Chantal, polska firma kosmetyczna produkująca profesjonalne marki (Prosalon Professional, Intensis), drogeryjne (Sessio) i apteczne marki (Hair Biotic) kosmetyków do włosów, otrzymała dofinansowanie ze środków unijnych na promocję marki na rynkach zagranicznych.

Celem projektu jest promocja produktów z portfolio Chantal a także Marki Polskiej Gospodarki (branża kosmetyczna), na rynkach międzynarodowych, szczególnie poprzez udział w wydarzeniach targowych, na których będą organizowane stoiska narodowe oraz w wyjazdowych misjach gospodarczych. Firma będzie również realizowała kampanie promocyjne związane ze wspomnianymi działaniami.

Wykorzystując dotacje Chantal chce dotrzeć do importerów, dystrybutorów i konsumentów na rynkach zagranicznych – szczególnie w Europie Azji i na Bliskim Wschodzie. Poprzez te działania producent chce zwiększyć przychody z eksportu.

Wartość projektu wynosi 711 747 zł, a dofinansowanie połowę tej kwoty, a dokładnie 355 873,50 zł.

Chantal regularnie wystawia się na najważniejszych branżowych imprezach targowych,  w tym na Cosmoprof w Bolonii i Beautyworld Middle East w Dubaju oraz na targach marek własnych PLMA w Amsterdamie.

W tym roku na Cosmoprof Worldwide Bologna we Włoszech po raz pierwszy firma rozdzieliła ekspozycję swoich marek detalicznych. Stoisko Sessio znalazło się w pawilonie „Natura”, a stoisko z markami profesjonalnymi zostało umiejscowione w pawilonie narodowym.

Czytaj więcej: Katarzyna Kostrzyńska, Chantal: Mieliśmy bardzo dużo rozmów biznesowych, pojawili się kupcy z Ameryki [Cosmoprof Bolonia 2024]

Branża kosmetyczna znalazła się wśród 15 strategicznych sektorów, które uzyskały wsparcie ze środków unijnych na promocję eksportu i realizujących rządowy projekt promocji Marki Polskiej Gospodarki na rynkach zagranicznych. Według danych Zespołu Analiz Sektorowych PKO BP ponad połowa przychodów polskiej branży kosmetycznej ogółem pochodzi ze sprzedaży na rynki zagraniczne.

Według najnowszych danych zaprezentowanych w raporcie Polskiego Związku Przemysłu Kosmetycznego i WiseEuropa „Kosmetyczna Polska. Raport o stanie branży kosmetycznej”, Polska jest dziewiątym eksporterem kosmetyków na świecie (3,8 proc. udział w eksporcie) oraz piątym w Unii Europejskiej (8 proc.).W 2023 r. Polska wyeksportowała kosmetyki za 5,7 mld euro, głównie do Unii Europejskiej.

Czytaj więcej: WiseEuropa i Kosmetyczni [RAPORT]: Polska jest coraz ważniejszym graczem w światowym handlu kosmetykami

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
23. sierpień 2024 19:11