StoryEditor
Producenci
20.04.2017 00:00

Ewa Blocher, dyrektor generalna Dax Cosmetics: Wymagające Polki dostają coraz więcej

Bycie częścią korporacji zobowiązuje, ale daje też całkiem nowe możliwości – eksportowe i w działalności krajowej. Rozmawiamy o nich z Ewą Blocher, dyrektor generalną firmy Dax Cosmetics, należącej do grupy Rohto Pharmaceuticals.

Przed Dax Cosmetics odpowiedzialne zadanie –  wprowadzenie marki Hada Labo Tokyo, hitu rynku japońskiego, na rynki europejskie.

Marka jest numerem jeden w Japonii w sprzedaży ilościowej w kategorii pielęgnacja twarzy, ale jest też niezwykle popularna na innych rynkach azjatyckich oraz w Stanach Zjednoczonych i kilku krajach Ameryki Południowej. Jej globalna sprzedaż osiągnęła 250 mln dol. i wciąż rośnie. Polska jest pierwszym krajem europejskim, w którym koncern Rohto Pharmaceuticals Group, którego jesteśmy częścią, zdecydował się ją wprowadzić. Dax Cosmetics jest odpowiedzialny za powodzenie tego przedsięwzięcia. Liczę, biorąc pod uwagę aktualne trendy, że Polki podobnie jak Japonki pokochają proste formuły i skuteczne działanie kosmetyków Hada Labo.

Czy japońska marka daje polskim konsumentkom coś, czego do tej pory nie miały?

Polki są bardzo wymagające w stosunku do kosmetyków. Nasz rynek jest niezwykle bogaty i różnorodny. Konsumentki mają więc nieprawdopodobny wybór produktów i potrafią korzystać z tej różnorodności. Interesują się nowościami, śledzą trendy i wybierają te, które są według nich najbardziej atrakcyjne. Na wiele z nich odpowiedzią są produkty w ramach naszych marek Perfecta i Yoskine. Jednak coraz bardziej wyraźna jest fascynacja azjatyckimi rytuałami pielęgnacyjnymi oraz markami rodem z Korei i Japonii. Dlatego uważam, że to dobry moment na nową markę.

Wyraźnie rośnie też zainteresowanie kosmetykami naturalnymi. Jak oceniacie perspektywy tego trendu i czy również na niego szukacie odpowiedzi w ramach swojej działalności?

To na ten moment nisza, której oczywiście nie można lekceważyć. Jednak w naszej aktualnej strategii nie ma miejsca na wdrożenia produktów zgodnych z tym trendem. Najważniejsze pozostają dla nas nasze dwie kluczowe marki: Perfecta, oparta na nowoczesnych składnikach aktywnych, zgodnych z trendami w światowej kosmetologii, oraz Yoskine, jeszcze bardziej zaawansowana technologicznie, będąca odpowiedzią na czynniki cywilizacyjne mające niekorzystny wpływ na kondycję skóry. Ich użytkowniczki oczekują wciąż nowych produktów w ramach swoich ulubionych serii. To jest to, na czym oprócz budowy pozycji Hada Labo będziemy się koncentrować w najbliższym czasie.

Jak Perfecta i Yoskine radzą sobie na zagranicznych rynkach?

Cała branża kosmetyczna chwali się, że 2016 rok był bardzo dobry, jeśli chodzi o eksport. My również odnotowaliśmy dwucyfrowy wzrost sprzedaży zagranicznej. Rozwijamy się przez dystrybutorów zewnętrznych, a także w ramach współpracy z firmami z grupy Rohto Pharmaceuticals na różnych rynkach. I choć nie zawsze jest to prosta i łatwa współpraca, to liczba krajów, w których sprzedawana jest marka Perfecta, rozszerzyła się o Wietnam, Australię i Meksyk. Obecni jesteśmy już w blisko 30 krajach i pracujemy nad kolejnymi rynkami.

Czy po Hada Labo planujecie wdrożenie na polski rynek innych marek z portfolio koncernu?

To jest korzyść, jaką można odnieść z bycia częścią korporacji – krajowe marki firm do niej należących, jeśli tylko mają odpowiedni potencjał, mają szansę stać się globalne. Takim brandem jest Hada Labo i – co widać coraz bardziej wyraźnie – Perfecta. Ale z pewnością jest w naszej grupie więcej marek, które mogą liczyć na dobre przyjęcie poza swoimi krajami. Zapewne niektóre z nich polscy konsumenci poznają w niedalekiej przyszłości.

 Dax Cosmetics to jedna z czołowych firm kosmetycznych na polskim rynku. Ma ponad 30-letnie doświadczenie w produkcji kosmetyków. Specjalizuje się w preparatach do pielęgnacji twarzy i ciała, kosmetykach chroniących przed UV, ale także makijażowych. W portfolio firmy znajduje się obecnie blisko 80 linii kosmetycznych w ramach siedmiu marek: Yoskine, Perfecta, Cashmere, Dax Sun, Dax Men i Celia oraz Hada Labo. Od czerwca 2014 roku Dax Cosmetics należy do grupy Rohto Pharmaceuticals Group, japońskiej firmy kosmetyczno-farmaceutycznej obecnej na 120 rynkach świata.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
19.12.2024 14:38
Kolejny odcinek sagi The Body Shop: Serruya Private Equity przejmuje oddział kanadyjski
The Body Shop

Kanadyjski oddział marki kosmetycznej The Body Shop zmienia właściciela. Serruya Private Equity, jeden z czterech oferentów, zgodził się na przejęcie firmy, mimo że zadłużenie marki wynosi między 11,5 a 12,5 miliona dolarów kanadyjskich. Szczegóły finansowe transakcji nie zostały ujawnione.

Jak wynika z raportu BNN Bloomberg, Serruya Private Equity nie tylko wygrało przetarg na zakup The Body Shop Canada, ale również podpisało umowę franczyzową z obecnym właścicielem – firmą Aurea. Przejęcie to następuje w trudnym momencie dla kanadyjskiego oddziału marki, który zmaga się z długami wobec wierzycieli szacowanymi na 11,5–12,5 miliona dolarów kanadyjskich.

Choć żadna ze stron – ani Serruya Private Equity, ani The Body Shop Canada – nie odpowiedziała na pytania dziennikarzy Bloomberga, trudno nie zauważyć, że firma zmaga się z poważnymi wyzwaniami. W minionym roku marka miała problemy finansowe i organizacyjne, co mogło wpłynąć na decyzję o sprzedaży. Przejęcie przez Serruya może być szansą na nowy start, jednak przed nowym właścicielem stoi wyzwanie, by poprawić kondycję finansową firmy i odzyskać zaufanie rynku.

Zmiana właściciela w obliczu trudnej sytuacji finansowej to ryzyko, ale również możliwość odbudowy marki na rynku kanadyjskim. Czy Serruya Private Equity zdoła odwrócić złą passę The Body Shop Canada? Przyszłość pokaże, czy ta decyzja przyniesie oczekiwane rezultaty.

Czytaj także: The Body Shop wraca na rynek holenderski po ogłoszeniu upadłości

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
19.12.2024 07:30
Puig przedłuża współpracę z Charlotte Tilbury - sprzedaż kosmetyków tej marki wzrosła trzykrotnie
Charlotte Tilbury jest uznawana za legendę branży beauty

Puig, hiszpańska firma rodzinna działająca w fashion i beauty, zdecydowała o przedłużeniu strategicznej współpracy z Charlotte Tilbury do końca 2030 roku. Tilbury, jedna z najbardziej znanych i charyzmatycznych makijażystek na świecie, jest prezesem oraz twarzą własnej marki kosmetyków.

Zgodnie z warunkami odnowionej umowy Charlotte Tilbury ma zachować mniejszościowy udział w firmie, którą Puig stopniowo będzie przejmować na pełną własność do końca 2030 roku. Charlotte Tilbury, która wciąż pełni funkcję prezesa i dyrektor kreatywnej własnej marki, ma nadal  odgrywać aktywną rolę w napędzaniu sukcesu marki.

Charlotte ma wyjątkową, pionierską wizję, różniącą się od innych marek stworzonych przez makijażystów. Na nowo zdefiniowała przyszłość makijażu i pielęgnacji skóry, gdy zaczęliśmy współpracować w 2020 roku – skomentował Marc Puig, prezes i dyrektor generalny Puig. – Od tamtego czasu osiągnęliśmy tak wiele i z wielką przyjemnością rozszerzamy teraz nasze partnerstwo. Charlotte Tilbury to wyjątkowa marka, nie mogę się doczekać kontynuacji naszej współpracy i dalszego rozwoju – dodał Puig.

Od 2020 roku, kiedy Puig po raz pierwszy nabył większościowy udział w firmie Charlotte Tilbury, ta marka kosmetyczna zwiększyła swój przychód netto ponad trzykrotnie. Duże znaczenie dla promocji i popularności marki odgrywa niezwykle charyzmatyczna osobowość Tilbury.

W 2020 roku nawiązaliśmy partnerstwo, które odegrało kluczową rolę w kształtowaniu naszego sukcesu. Jestem w pełni przekonana o wartości i potencjale, które Charlotte Tilbury Limited może jeszcze stworzyć w nadchodzących latach – dodała Charlotte Tilbury. Jak dodała, kontynuowanie współpracy pomiędzy jej zespołem a Puig wydaje się naturalnym następstwem.

Napędza nas ta sama innowacyjność, wizja i ambicje, które zdefiniowały tę kultową markę na przestrzeni lat. To rozszerzone partnerstwo jest znaczącym krokiem naprzód, umożliwiającym nam dalszy rozwój i umocnienie pozycji marki jako lidera w świecie piękna – stwierdziła Tilbury.

W Polsce kosmetyki marki Charlotte Tilbury są dostępne w perfumeriach sieci Sephora.

image
Charlotte jest autorką słynnego "glow look" - czyli makijażu, który dodaje skórze zdrowego blasku
fot. Charlotte Tilbury, IG

Charlotte Tilbury jest uznawana za legendę branży beauty. Zdobyła ogromne doświadczenie, pracując z takimi gwiazdami jak Kim Kardashian, Jennifer Aniston czy Kate Moss. Na bazie swojego długoletniego doświadczenia Tilbury stworzyła własną markę kosmetyczną, oferującą szeroką gamę produktów do makijażu i pielęgnacji skóry. Kosmetyki Tilbury są znane z wysokiej jakości, pięknych opakowań i skuteczności. Charlotte jest autorką słynnego "glow look" - czyli makijażu, który dodaje skórze zdrowego blasku.

Firma Puig jest znana z produkcji szerokiej gamy perfum, zarówno dla kobiet, jak i dla mężczyzn. Oprócz perfum, firma oferuje również różnorodne kosmetyki do pielęgnacji twarzy i ciała. Puig współpracuje z wieloma projektantami mody i posiada własne linie odzieżowe oraz akcesoriów. Firma posiada licencje na produkcję perfum dla wielu znanych marek, takich jak Paco Rabanne, Carolina Herrera czy Dolce&Gabbana.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
22. grudzień 2024 08:36