StoryEditor
Producenci
20.10.2023 18:38

Ewa Blocher, Dax Cosmetics: Producenci walczą o serca i umysły konsumentów, ale od wielkości firmy zależy sposób tej walki [FBK 2023]

Ewa Blocher, prezes Dax Cosmetics wzięła udział w debacie zatytułowanej: „Od natury do metaprzestrzeni – beauty trendy przyszłości. Wyzwania, zagrożenia, szanse dla polskiego sektora kosmetycznego” zorganizowanej w ramach Forum Branży Kosmetycznej 2023. / Shootit Photography
Producenci muszą sprostać wymaganiom konsumentów. Jednak to jak do nich podejdą zależy od wielkości firmy. Startup może pozwolić sobie na budowę momentum brands, który za chwilę zniknie, gdy trendy się zmienią. Duże firmy i korporacje muszą myśleć długofalowo. Działają wolniej, bardziej rozważnie wybierając z mnogości trendów to, co pasuje do wartości jej marek i długookresowej strategii – wyjaśniła Ewa Blocher, prezes Dax Cosmetics podczas Forum Branży Kosmetycznej 2023.

Konsument jest bardzo wymagający, świadomy i wie czego chce. Producenci muszą sprostać tym wymaganiom. Jednak to jak firma będzie reagować na te oczekiwania zależy od jej wielkości.

– Startup najczęściej powstaje już z myślą o jakimś trendzie i to jemu podporządkowuje wszystkie swoje działania, by zbudować momentum brands i wprowadzić jak najwięcej produktów idealnie dostosowanych do tego czego w danym momencie chce konsument – mówiła Ewa Blocher, prezes Dax Cosmetics podczas debaty zatytułowanej: „Od natury do metaprzestrzeni – beauty trendy przyszłości. Wyzwania, zagrożenia, szanse dla polskiego sektora kosmetycznego” zorganizowanej w ramach Forum Branży Kosmetycznej 2023.

Według niej taka strategia sprawdza się krótkookresowo. Natomiast duża firma z długookresową strategią musi inaczej próbować się odnaleźć w tym zmiennym środowisku konsumenckich potrzeb.

My musimy dobierać z mnogości trendów to, co będzie dla nas najlepsze długoterminowo. Konsument oczywiście jest na pierwszym miejscu i o jego umysł, serce i dusze walczymy. Ale potem jest brand, który musi być budowany strategicznie, długofalowo, z założeniami oddającymi wartość naszej organizacji. Na końcu jeszcze nie można zapomnieć o wszystkich podstawach prowadzenia biznesu, zarządzania zespołem ludzi itp. Żadna szybka zmiana – podyktowana zmieniającymi się trendami – wprowadzona bez wnikliwej analizy nie wpływa dobrze na organizację – wyjaśniła prezes Dax Cosmetics.

Dodała również, że to co konsument deklaruje może być złudne.

Co prawda nie można ignorować tego, co konsument mówi, ale dla nas ważniejsze jest to co robi. W sytuacji zakupowej często zachowuje się inaczej, gdy zaledwie jeden element się zmienia. Przykładowo nasza konkurencja robi 60-proc. promocję i konsument zapomina o wszystkich swoich deklaracjach, które składał w momencie badania. Podobnie jest z ekologicznymi produktami czy prostymi składami. W deklaracjach to one zawsze trafiają do koszyka, a w rzeczywistości często przegrywają np. z produktami w ciekawych opakowaniach – podsumowała Ewa Blocher.

Forum Branży Kosmetycznej to biznesowe wydarzenie dla branży kosmetycznej łączące konferencję, przestrzeń wystawienniczą i networking. Skupia się na dostarczaniu wiedzy na temat rynku kosmetycznego, wiodących kategorii, trendów, konsumenckich, rozwoju kanałów sprzedaży oraz wyzwań stojących przed branżą. FBK pod skrzydłami Wiadomości Kosmetycznych organizowane jest przez Wydawnictwo Gospodarcze, wydawcę biznesowych portali wiadomoscikosmetyczne.pl i wiadomościhandlowe.pl oraz magazynu „Wiadomości Handlowe”. Kolejna edycja Forum odbędzie się 24 października 2024 w warszawskim hotelu Arche Krakowska.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
03.12.2024 14:29
Brytyjski biznesmen uniknie kary za nielegalny handel luksusowymi perfumami z Rosją
Boadicea the Victorious

David Crisp, brytyjski biznesmen, który przyznał się do łamania sankcji nałożonych na Rosję, nie stanie przed sądem. Mimo dowodów na ukrycie sprzedaży perfum o wartości ponad 1,7 miliona funtów, HMRC (ang. Her/His Majesty’s Revenue and Customs, brytyjski urząd skarbowy i celny) umorzyło postępowanie.

David Crisp, przedsiębiorca z Surrey, został uchwycony na nagraniu przez prywatnego detektywa, gdy przyznał się do ignorowania sankcji nałożonych przez rząd Wielkiej Brytanii. W rozmowie z agentem podszywającym się pod biznesmena, Crisp wyznał, że kontynuuje sprzedaż luksusowych perfum marki Boadicea w Rosji, mimo zakazu wprowadzonego po inwazji na Ukrainę w lutym 2022 roku. Perfumy, wyceniane na 1000 funtów za butelkę, były wysyłane do Moskwy, co potwierdzają zarówno dokumenty przewozowe, jak i produkty odkryte w sprzedaży w Rosji. Poprzednio o sprawie Wiadomości Kosmetyczne pisały w tekście Dostawca Harrodsa pod lupą śledczych w związku z naruszeniem zakazów eksportu perfum do Rosji.

Sprawa Crisa wyszła na jaw dzięki jego byłemu wspólnikowi, Davidowi Garofalo, który zlecił śledztwo po sygnałach od sygnalistów. Zgromadzone dowody, w tym palety towarów oznaczone jako przeznaczone dla Rosji oraz międzynarodowe dane wysyłkowe, wskazywały na świadome łamanie sankcji. Garofalo przekazał materiały do HMRC, które rozpoczęło dochodzenie w 2023 roku. Jednak w lipcu 2024 roku postępowanie karne zostało umorzone, a Crisp odzyskał paszport.

Decyzja o umorzeniu śledztwa wywołała falę krytyki. W ciągu prawie trzech lat od pełnoskalowej inwazji Rosji na Ukrainę, Wielka Brytania nie przeprowadziła ani jednego postępowania karnego dotyczącego naruszeń sankcji handlowych nałożonych na Rosję. Sir Iain Duncan Smith, konserwatywny poseł i przewodniczący komisji zajmującej się sankcjami wobec Rosji, nazwał ten stan rzeczy “przykrym sygnałem” i oskarżył Wielką Brytanię o bycie “miękkim celem” dla naruszeń sankcji.

Pomimo wprowadzenia wysokich kar finansowych – takich jak grzywna w wysokości 1 miliona funtów nałożona w sierpniu 2023 roku – brak skutecznych działań karnych budzi pytania o skuteczność brytyjskiego systemu egzekwowania sankcji. Eksperci, tacy jak Tim Ash z Chatham House, wskazują, że przypadek Crisa pokazuje, iż perspektywa dużych zysków przeważa nad ryzykiem konsekwencji. “Jeśli nie ma kar, sankcje tracą swoją siłę odstraszającą” – podsumowuje Ash.

Czytaj także:

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
03.12.2024 12:29
Clarins wesprze osoby w kryzysie bezdomności
fot. materiały prasowe

W ramach kampanii Share the Love marka Clarins przekaże 1 euro ze sprzedaży każdego olejku Lip Comfort Oil, ze specjalnej limitowanej edycji, na rzecz Stowarzyszenia Pomocy i Interwencji Społecznej.

Francuska marka Clarins przekaże 1 euro ze sprzedaży każdego olejku do ust z limitowanej edycji Lip Comfort Oil Share the Love na rzecz Stowarzyszenia Pomocy i Interwencji Społecznej.  

Na akcję Share the Love przeznaczonych zostało blisko 3 tys. olejków, które są do kupienia  stacjonarnie w perfumeriach Douglas oraz na douglas.pl i clarins.pl. Kampanię wspiera ambasadorka marki Clarins Małgorzata Rozenek-Majdan.

Stowarzyszenie Pomocy i Interwencji Społecznej od trzydziestu lat wspiera osoby w kryzysie bezdomności przebywające na terenie Warszawy, prowadząc m.in. Dom dla Matek z Małoletnimi Dziećmi i Kobiet W Ciąży „Etezja”. Dom „Etezja” powstał, aby holistycznie wspierać podopiecznych poprzez wdrożenie funkcjonalnych rozwiązań mających na celu położenie kresu bezdomności matek i ich dzieci.  Matkom i ojcom z dziećmi oraz kobietom w ciąży w kryzysie bezdomności placówka oferuje szeroki system wsparcia ze szczególnym uwzględnieniem edukacji rodzicielskiej, socjalno-bytowej, psychologicznej, pedagogicznej, prawnej oraz specjalistycznej.  

Czytaj także: Świąteczne misie w Rossmannie. Kiedy się pojawią i komu pomogą?

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
03. grudzień 2024 17:07