StoryEditor
Producenci
08.05.2023 00:00

Eurus wprowadza kolejną własną markę – Receptury Zielarki

Firma Eurus, dystrybutor i importer kosmetyków – zgodnie z zapowiedziami, wprowadza na rynek kolejną własną markę. Receptury Zielarki – produkty do pielęgnacji ciała i włosów – nawiązują przesłaniem do ziołowych marek, których Eurus przez lata był wyłącznym dystrybutorem.

Firma Eurus – importer i dystrybutor kosmetyków z Białegostoku – na początku br. zapowiedziała, że będzie wprowadzać do swojej oferty własne marki, które zapewniają większą biznesową stabilność niż brandy, dla których jedynie świadczy się usługi logistyczne i marketingowe. W wywiadzie dla Wiadomości Kosmetycznych mówił o tym Tomasz Regucki, general manager firmy, odnosząc się do konieczności wycofania z polskiego rynku marek Natura Siberica i Receptury Babuszki Agafii.

– Sytuacja makroekonomiczna i geopolityczna spowodowała, że wartość, którą wytworzyliśmy w firmie i chcieliśmy dalej rozwijać, nagle, zupełnie z powodów od nas niezależnych, uległa ogromnej redukcji. Dla marki Natura Siberica, w którą inwestowaliśmy konsekwentnie przez wiele lat, pierwsze dwa miesiące roku 2022 były najlepsze sprzedażowo w historii. Zostało to gwałtownie ucięte wraz z wybuchem wojny na Ukrainie. Mamy też przykłady z różnych branż i rynków – jak sukces importera zostaje czasami zniweczony poprzez zmianę strategii właściciela marki, który np. konsolidując rynek przekazuje dystrybucję innej firmie. Takiego ryzyka chcemy unikać – tłumaczył Tomasz Regucki.

Przyznał też, że tworząc własne marki ma się po prostu wpływ na ich receptury, design, ceny, a tym samym można je dopasować do oczekiwań rynku – partnerów handlowych, konsumentów.

– Ewoluuje nasza oferta, zachowując dotychczasowe filary wzrostu, w kierunku marek, które są naszą własnością i biznesu tworzonego wokół tych marek. Widzieliśmy dużą potrzebę posiadania wpływu na finalny kształt produktu, począwszy od jego designu, poprzez unikalny skład, do informacji zawartych na produkcie – mówił Tomasz Regucki.

Czytaj więcej: Tomasz Regucki, Eurus: wprowadzamy swoje marki, by mieć większy wpływ na stabilność biznesu

Marka Receptury Zielarki nawiązuje swoją stylistyką i przesłaniem do kosmetyków Receptury Babuszki Agafii. Eurus informuje, że marka jest odpowiedzią na potrzeby rynku kosmetycznego, konsumentek i partnerów biznesowych. A konkretnie, że retailerzy wskazywali, że produktów z ziołowymi komponentami, nawiązujących w swoim przesłaniu do babcinych tradycji brakuje. Natura Siberica i Receptury Babuszki Agafii były właśnie takimi markami i do momentu wybuchu wojny w Ukrainie wywołanej przez Rosję, miały swoje mocne miejsce na drogeryjnych półkach.

Prace nad powstaniem marki trwały od kilku miesięcy. Występują pod nią kosmetyki do pielęgnacji włosów i ciała zgodne z trendami takimi jak powrót do natury oraz chęć stosowania kosmetyków o prostych, ale sprawdzonych recepturach. Produkty pozycjonowane są cenowo na półce ekonomicznej (cena producenta: szampony 350 ml – 12,99 zł, maski 300 ml – 24,99 zł). W pierwszej kolejności na rynek trafiło 20 produktów tworzących dwie linie: Domowe Tradycje – kosmetyki oparte na składnikach spożywczych i ludowych tradycjach oraz Skarby Polne – kosmetyki oparte na dobrodziejstwie ziół, owoców i roślin z łąk i pól.

Wśród szamponów znajdziemy m.in. chlebowy, miodowo-lipowy, propolisowy, a maski to znajomo brzmiące drożdżowa, jajeczna czy łopianowa.  

Pierwsza partia kosmetyków trafiła do sieci drogeryjnej Rossmann, ale nie jest marką na wyłączność. Z 20 SKU tylko 4 są dostępne w Rossmannie, wkrótce są planowane kolejne wdrożenia do innych drogerii i na rynek tradycyjny.

Produkcja kosmetyków Receptury Zielarki odbywa się w Polsce i w krajach Unii Europejskiej (m.in. Słowacja, Litwa).

Eurus jest importerem i dystrybutorem kosmetyków. Działa od 2008 roku. Obecnie posiada w ofercie 4 tys. produktów, których odbiorcami są hurtownie, sieci handlowe oraz e-commerce. Z magazynów w Kleosinie pod Białymstokiem dostarcza towar do ponad 100 partnerów biznesowych. Dysponuje także własną platformą sprzedażową B2B.

Receptury Zielarki to kolejna własna marka w portfolio firmy obok: Neboa, Revoss Professional, Kimoco Beauty i Mevelle Professional.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
21.02.2025 14:27
Natura & Co rozważa sprzedaż międzynarodowych operacji Avonu
Natura & Co

Brazylijski gigant kosmetyczny Natura & Co ogłosił, że prowadzi wyłączne rozmowy z funduszem zarządzającym aktywami IG4 na temat potencjalnej sprzedaży operacji Avonu poza Ameryką Łacińską. Informacja ta, podana w czwartek, wywołała pozytywną reakcję rynku – akcje spółki wzrosły o około 3,5 proc., co uczyniło Naturę jednym z liderów wzrostu na indeksie Bovespa, który pozostawał w tym czasie na stabilnym poziomie.

Plany dotyczące restrukturyzacji Avonu firma ogłosiła na początku 2024 roku, rozważając różne opcje, w tym sprzedaż, nawiązanie partnerstwa lub wydzielenie działalności w osobną spółkę. Proces ten został jednak tymczasowo wstrzymany po tym, jak amerykańska jednostka Avonu, Avon Products (API), złożyła wniosek o ochronę przed upadłością na podstawie rozdziału 11 amerykańskiego kodeksu upadłościowego. W grudniu 2024 roku Natura ponownie podjęła analizę strategicznych opcji dla swojego biznesu poza Ameryką Łacińską.

Obecne negocjacje z IG4 znajdują się na wczesnym etapie, a Natura & Co podkreśla, że wciąż rozważa inne alternatywy strategiczne. Analitycy JPMorgan uznali tę decyzję za istotny krok w kierunku uproszczenia struktury biznesowej spółki, co wpisuje się w jej strategię inwestycyjną. Według nich Natura powinna dążyć do sprzedaży międzynarodowego segmentu Avonu w krótkim terminie, zwłaszcza po zakończeniu procesu restrukturyzacyjnego API.

Potencjalna sprzedaż Avonu poza Ameryką Łacińską może mieć istotne konsekwencje finansowe dla Natura & Co. Z jednej strony firma mogłaby skoncentrować się na bardziej dochodowym rynku latynoamerykańskim, generując stabilny przepływ gotówki i zwiększając potencjał wypłaty dywidend. Z drugiej strony, decyzja o sprzedaży lub innym rodzaju restrukturyzacji może wpłynąć na globalną pozycję marki Avon, która od lat zmaga się z wyzwaniami w konkurencyjnym sektorze kosmetycznym.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
20.02.2025 12:41
Hermès odnotowuje silny wzrost pomimo niepewności gospodarczej
Hermès

14 stycznia 2025 roku Axel Dumas, dyrektor zarządzający Hermès, podsumował wyniki finansowe za 2024 rok, podkreślając odporność modelu biznesowego marki. W obliczu niepewnej sytuacji gospodarczej i geopolitycznej firma utrzymała stabilny wzrost, co świadczy o sile jej strategii oraz elastyczności zespołów.

Silne wyniki odnotowano na wszystkich rynkach, w tym w Azji, gdzie zrealizowano szereg modernizacji i rozbudowy sklepów. W Chinach ponowne otwarcie sklepu w centrum handlowym MixC w Shenyang w grudniu oraz wcześniejsze modernizacje w Shenzhen i Pekinie przełożyły się na wzrost sprzedaży o 8,9 proc. w czwartym kwartale. Największy wzrost w skali roku zanotowano w Japonii (+22,5 proc.), a kolejne miejsca zajęły Stany Zjednoczone (+15 proc.) oraz Europa (+19 proc. bez Francji). Sama Francja, tradycyjnie istotny rynek dla Hermès, odnotowała wzrost o 13 proc.

Pod koniec 2024 roku wszystkie działy firmy, z wyjątkiem zegarmistrzostwa, zanotowały solidny wzrost. Sukces ten był wynikiem strategii opierającej się na wartościach marki oraz zwiększeniu mocy produkcyjnych. Hermès kontynuował także politykę zatrudnienia, przyjmując do pracy 2 300 nowych pracowników, co sprawiło, że globalna liczba zatrudnionych przekroczyła 25 000 osób.

Mimo globalnych wyzwań firma pozostaje optymistyczna i potwierdza ambitne cele dotyczące dalszego wzrostu przychodów. Na tle konkurencji Hermès wyróżnia się solidnymi wynikami – dla porównania LVMH zanotował wzrost przychodów o zaledwie 1 proc. (84,7 miliarda euro), a Kering odnotował spadek o 12 proc., do poziomu 17,1 miliarda euro. Takie wyniki potwierdzają dominującą pozycję Hermès na rynku luksusowym i skuteczność jego strategii.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
23. luty 2025 11:41