StoryEditor
Producenci
07.04.2021 00:00

Estée Lauder zamyka już drugą swoją markę. Tym razem Rodin Olio Lusso

Marka specjalizująca się w luksusowych olejkach do twarzy jest drugą marką kosmetyczną, którą nowojorski koncern zamknie w 2021 roku, po marce makijażowej Becca Cosmetics - podaje portal Cosmetics Business.

Estée Lauder Companies zamknie markę premium do pielęgnacji skóry Rodin Olio Lusso po ponad sześciu latach posiadania jej w swoim portfolio. Została założona w 2007 roku przez modelkę i stylistkę Lindę Russo, a nowojorski koncern nabył ją w 2014 roku. Jest najbardziej znaną z luksusowego olejku do twarzy.

Po połączeniu z ELC, Rodin rozszerzył swoją działalność na produkty do makijażu i inne kategorie produktów do pielęgnacji skóry. Koncern zamknie stronę rodinoliolusso.com w dniu 19 kwietnia i obecnie oferuje konsumentom 20 proc. zniżki na platformie e-commerce, a także bezpłatne produkty.

Jest to drugie zamknięcie marki ELC w 2021 roku. Potwierdzono zamknięcie marki Becca Cosmetics w marcu  br. po 20 latach działalności, powołując się na globalne wyzwania pandemii COVID-19.

Rodin pojawi się ponownie w październiku jako „zapachowa kolekcja kapsułek do pielęgnacji skóry” dzięki współpracy z inną marką ELC - Jo Malone London.

Ta ekskluzywna współpraca pozwoli odkryć dziedzictwo i zaangażowanie obu domów w rzemiosło, jednocześnie dostarczając nieoczekiwane zapachy, piękne tekstury i podnoszące na duchu nowe sposoby na zwolnienie i ucieczkę poprzez pachnące rytuały” - poinformowała marka na Instagramie.

Komentując moment przejęcia 7 lat temu, Fabrizio Freda, dyrektor generalny ELC, określił Rodina jako „najlepszą markę kosmetyków wewnętrznych”.

Dzięki swojej luksusowej linii produktów i silnemu, kreatywnemu punktowi widzenia, wierzymy, że może stać się szybko rozwijającą się globalną marką produktów do pielęgnacji skóry, która strategicznie wzbogaci nasze portfolio" - powiedział wówczas.

Przegląd prasy
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
21.11.2024 15:01
Coty zwiększa pulę wykupu obligacji
Coty zwiększyło maksymalny limit wykupu o 50 milionów dolarów w stosunku do wcześniej zapowiedzianej kwoty 250 milionów dolarów.Shutterstock

Coty ogłosiło wstępne wyniki swojej oferty wykupu obligacji, zwiększając maksymalną kwotę do 300 milionów dolarów. Firma przeprowadza wykup obligacji Senior Secured Notes oprocentowanych na 5000 proc. z terminem wykupu w 2026 roku, a zgłoszone kwoty już przekroczyły ustalony limit.

Coty ogłosiło wstępne wyniki oferty wykupu obligacji na łączną kwotę 300 milionów dolarów. Firma zwiększyła maksymalny limit wykupu o 50 milionów dolarów w stosunku do wcześniej zapowiedzianej kwoty 250 milionów dolarów. Oferta obejmuje obligacje Senior Secured Notes oprocentowane na poziomie 5000 proc., z terminem wykupu w 2026 roku. Inwestorzy, którzy chcą szczegółowych informacji, są odsyłani do dokumentu Offer to Purchase z dnia 6 listopada 2024 roku, który reguluje warunki transakcji.

Do 20 listopada 2024 roku, do godziny 17:00 czasu nowojorskiego, posiadacze obligacji zgłosili do wykupu kwotę przekraczającą ustalony limit 300 milionów dolarów. Oznacza to, że Coty będzie przyjmować zgłoszenia na zasadzie proporcjonalnej alokacji, zgodnie z zasadami określonymi w dokumentacji. Prawa do wycofania zgłoszeń wygasły w dniu określonym jako Early Tender Date. Firma zapowiedziała, że ostateczny termin składania zgłoszeń pozostaje bez zmian – upływa on 6 grudnia 2024 roku.

Coty postanowiło nie korzystać z możliwości wcześniejszej realizacji płatności, co oznacza, że płatności za zaakceptowane obligacje zostaną dokonane po dacie zakończenia oferty, obecnie planowanej na 10 grudnia 2024 roku. Firma sfinansuje wykup obligacji z dostępnych środków pieniężnych oraz innych źródeł płynności. Wszystkie zaakceptowane zgłoszenia otrzymają także należne odsetki naliczone do dnia realizacji transakcji, co dodatkowo podkreśla dbałość Coty o przejrzystość i zgodność z zobowiązaniami wobec inwestorów.

Czytaj także: Coty obniża prognozy zysków rocznych z powodu spadku popytu na kosmetyki

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
20.11.2024 10:31
Kolejny sklep pod szyldem Stara Mydlarnia otwarty
Stara Mydlarnia w Sadyba Best Mall w Warszawiefot. wiadomoscikosmetyczne.pl

Stara Mydlarnia ma nowy firmowy sklep w Białych Błotach. Marka produkująca naturalne kosmetyki sprzedaje je obecnie w blisko 30 stacjonarnych placówkach. Rozwija się głównie poprzez franczyzę.

Stara Mydlarnia jest polską rodzinną firmą produkującą naturalne kosmetyki do pielęgnacji ciała, twarzy i włosów oraz produkty do aromaterapii. Dysponuje własną produkcją (ponad 3 tys. mkw. na hale produkcyjne) i własnym laboratorium. Firma powstała w 2001 r., jej założycielką jest Sylwia Brzuska. Pierwszy sklep otworzyła na bydgoskiej starówce.

image
Syliwa Brzuska, założycielka firmy Stara Mydlarnia

Obecnie pod szyldem Stara Mydlarnia działa 26 sklepów. Najnowszy został właśnie otwarty w miejscowości Białe Błota, przy ul. Szubińskiej 35. Firma rozwija się głównie poprzez franczyzę oferując w tym systemie swój koncept biznesowy prywatnym przedsiębiorcom

Kosmetyki Stara Mydlarnia są także dostępne w sieciach perfumeryjnych i drogeriach oraz w e-commerce. Firma rozwija eksport i sprzedaje swoje produkty do kilkudziesięciu krajów na terenie Europy i świata, m.in. Australii, Belgii, Czech, Islandii, Japonii, Kuwejtu, Litwy, Łotwy, Norwegii, Rumunii, USA, Wielkiej Brytanii, Węgrzech, Włoch.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
22. listopad 2024 07:04