Na razie istnieją tylko dwie marki należące do ELC, Jo Malone i Origins, których produkty można dostarczać za pośrednictwem Uber Eats w około 20 miastach w Stanach Zjednoczonych. To inicjatywa, która, jeśli zyska poparcie, może zostać rozszerzona na inne marki amerykańskiej firmy.
Kryzys zdrowotny wywołany pandemią COVID-19 doprowadził do zamknięcia sklepów i zmusił konsumentów do zwrócenia się w stronę zakupów online. To zmotywowało marki i sprzedawców detalicznych do szybkich zmian, aby sprostać nowemu popytowi. Ten trend w branży kosmetycznej zaowocował większą liczbą aplikacji typu wirtualne przymiarki i szybszymi usługami dostawy niż kiedykolwiek wcześniej.
W czasie pandemii wiele marek i sklepów wprowadziło - jeśli jej jeszcze nie miało - usługę click & collect, aby w ciągu kilku godzin ich produkty trafiły w ręce klientów. Nawet jeśli sklepy z kosmetykami są stopniowo ponownie otwierane na całym świecie, te nowe usługi dostawy mogą szybko zdobyć przychylność konsumentów, zwłaszcza tych, dla którzy pracują w domu.