StoryEditor
Producenci
06.05.2024 11:12

Estée Lauder poprawia wyniki

Estée Lauder Companies opublikowała wyniki za trzeci kwartał fiskalny zakończony 31 marca 2024 r., który zakończył się sprzedażą netto w wysokości 3,94 mld dolarów, co oznacza wzrost o 5 proc. w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku.

Sprzedaż netto Estée Lauder za trzeci kwartał fiskalny zakończony 31 marca 2024. wyniosła 3,94 mld dolarów, co oznacza wzrost o 5 proc. w porównaniu z 3,75 mld dolarów w ubiegłym roku.

Organiczna sprzedaż spółki wzrosła o 6 proc., głównie ze względu na dwucyfrowy wzrost w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce (EMEA), napędzany szczególnie wyższą sprzedażą w branży turystycznej w Azji. Dwucyfrowe wzrosty firma zanotowała na priorytetowych dla niej rynkach wschodzących Ameryki: Brazylia i Meksyk; EMEA: Indie, Bliski Wschód, Turcja i Republika Południowej Afryki; oraz Azja/Pacyfik: Tajlandia, Malezja, Wietnam, Indonezja i Filipiny. Sprzedaż netto wzrosła w niemal wszystkich kategoriach produktowych, do czego przyczynił się powrót do jednocyfrowego wzrostu w segmencie Skin Care.

Spółka odnotowała zysk netto w wysokości 330 mln dol. w porównaniu z zyskiem netto w wysokości 156 mln dol. w tym samym okresie poprzedniego roku.

Fabrizio Freda, prezes i dyrektor generalny Estée Lauder, powiedział:  – W trzecim kwartale roku obrotowego 2024 zrealizowaliśmy nasze prognozy sprzedaży organicznej, przekroczyliśmy oczekiwania dotyczące rentowności i w dalszym ciągu poprawialiśmy kapitał obrotowy. La Mer, Estée Lauder, Jo Malone London, Le Labo i The Ordinary odnotowały organiczny wzrost sprzedaży, napędzany przez topowe produkty oraz bardzo poszukiwane innowacje.  

Dodał, że marce Clinique udało się bardzo dobrze zadebiutować w sklepie Amazon Premium Beauty w USA. Spółka otworzyła także nowe sklepy  w regionie Azji i Pacyfiku dla Jo Malone London i Le Labo.

 – Dzięki naszym wynikom za trzeci kwartał i perspektywom na czwarty kwartał jesteśmy przekonani, że druga połowa roku fiskalnego 2024 okaże się punktem zwrotnym dla wyników naszej spółki. Oczekujemy przyspieszenia dynamiki organicznego wzrostu sprzedaży w czwartym kwartale, a marża operacyjna w drugiej połowie roku fiskalnego 2024 będzie nie tylko większa niż w pierwszej połowie – stwierdził Fabrizio Freda.

Czytaj także: Jak wygląda pierwszy w Polsce butik Jo Malone London?

W trzecim kwartale zakończonym 31 grudnia 2023 r. Estée Lauder  odnotowała 7 proc. spadek sprzedaży netto do 4,28 miliarda z 4,62 miliarda dolarów w tym samym okresie roku poprzedniego. Wówczas zapowiedziano powrót do wzrostu w drugiej połowie roku fiskalnego 2024.

Czytaj więcej: Estée Lauder odnotowuje 7 proc. spadek sprzedaży

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Rynek i trendy
23.12.2024 11:57
Top 10 marek kosmetycznych w social mediach w 2024 roku
W tegorocznym Top 10 znalazły się marki trafiające przede wszystkim do młodszej grupy klientów (w tym z pokolenia Alfa oraz Z)fot. mat. prasowe

Które marki kosmetyczne budziły największe zainteresowanie i zaangażowanie społeczności social mediów? Które z nich zdobyły najwięcej followersów na platformach Instagram i TikTok w mijającym roku? Odpowiedź przynosi doroczny raport Cosmeticify 2024.

W badaniu, prezentującym najczęściej obserwowane marki kosmetyczne, wzięto pod uwagę dane z platform TikTok oraz Instagram - zaangażowanie obserwatorów i ich ilość. 

Najpopularniejsze marki na socialach w 2024 roku to:

1. Sol de Janeiro: 2,4 mln obserwujących na Instagramie, 2,4 mln na TikToku, 32,19 mln wyszukiwań rocznie. Do tego wzrost wyszukiwań rok do roku (r/r) o 49 proc.

2. Charlotte Tilbury: 6,9 mln obserwujących na Instagramie, 1,7 mln na TikToku, 25,92 mln wyszukiwań rocznie, ilośc wyszukiwań rok do roku bez zmian.

3. Fenty Beauty: 13 mln obserwujących na Instagramie, 3 mln na TikToku, 8,9 mln wyszukiwań rocznie, wzrost wyszukiwań rok do roku o 22 proc. 

4. Drunk Elephant: 2 mln obserwujących na Instagramie, 1,3 mln na TikToku, 14 mln wyszukiwań rocznie, spadek wyszukiwań rok do roku o 63 proc.

5. Rhode: 2,2 mln obserwujących na Instagramie, 999 tys. na TikToku, 12,7 mln wyszukiwań rocznie, wzrost wyszukiwań rok do roku o 232 proc. 

6. Dior Beauty: 13,2 mln obserwujących na Instagramie, 933,2 tys. na TikToku, 1,5 mln wyszukiwań rocznie, wzrost wyszukiwań rok do roku o 49 proc.

7. e.l.f. Cosmetics: 7,2 mln obserwujących na Instagramie, 1,8 mln na TikToku, 3,9 mln wyszukiwań rocznie, wzrost wyszukiwań rok do roku o 22 proc. 

8. Glossier: 3,1 mln obserwujących na Instagramie, 935,5 tys. na TikToku, 8,3 mln wyszukiwań rocznie, ilośc wyszukiwań rok do roku bez zmian.

9. Laneige: 1,2 mln obserwujących na Instagramie, 812,9 tys. obserwujących na TikToku, 8,1 mln wyszukiwań rocznie, wzrost wyszukiwań rok do roku o 22 proc.

10. Bubble Skincare: 641 tys. obserwujących na Instagramie, 2,8 mln na TikToku, 5,8 mln wyszukiwań rocznie, spadek wyszukiwań rok do roku o 33 proc. 

Jak wskazuje portal beautymatter.com, marki kosmetyczne, które w tym roku znalazły się na szczycie rankingu popularności, znacznie różnią się od topu z ubiegłego roku. Do Top 10 ponownie trafiły tylko Charlotte Tilbury i Fenty Beauty, pozostawiając w tyle takie nazwy jak Rare Beauty, Olaplex i Maybelline

Charlotte Tilbury utrzymała drugie miejsce na liście, natomiast Fenty Beauty awansowała z siódmego miejsca (w 2023) na trzecie w tym roku, co może być związane z jej patronatem nad Igrzyskami Olimpijskimi w Paryżu i innymi dużymi kampaniami promocyjnymi.

Czytaj też: Rihanna rozszerza swoje imperium kosmetyczne o markę włosową — Fenty Hair

W tegorocznym Top 10 znalazły się marki trafiające przede wszystkim do młodszej grupy klientów (w tym z pokolenia Alfa oraz Z) - z Drunk Elephant na czele. Zmiany w rankingu wynikać mogą z tego, że wzrasta liczba konsumentów, skłaniających się ku korzystaniu z mediów społecznościowych (w miejsce Google) jako wyszukiwarki. A dokładnie: aż 64 proc. przedstawicieli pokolenia Z przyznało, że jako wyszukiwarki ​​używa TikToka.

Czytaj też: Katarzyna Mauduit, Douglas: Potencjał zakupowy pokolenia Alfa jest obiecujący [FBK 2024]

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Ciało
23.12.2024 08:05
Birkenstock wprowadził produkty pielęgnacyjne do stóp
Linia Birkenstock Care Essentials obejmuje gamę produktów do pielęgnacji stópfot. mat.prasowe

Renomowany niemiecki producent obuwia postanowił w tym roku poszerzyć swoją ofertę o gamę sześciu produktów, przeznaczonych do pielęgnacji stóp.

BIrkenstock, opierając się na swoim długoletnim dziedzictwie w zakresie produkcji zdrowego obuwia (początki firmy sięgają 1774 roku) zdecydował się na innowacyjne poszerzenie swojej oferty o całą gamę produktów do pielęgnacji stóp.

Jak podkreślają przedstawiciele niemieckiej firmy, nowa linia produktów stanowi zwieńczenie kilku lat badań i ma na celu „harmonijne połączenie aktywnej regeneracji i luksusu”. Produkty (kremy i peelingi) zostały przygotowane tak, aby nie tylko rozwiązywały problemy stóp, ale jednocześnie były przyjemne dla zmysłów poprzez swoje formuły, tekstury czy zapach. 

Linia Birkenstock Care Essentials obejmuje takie produkty, jak relaksujące sole do kąpieli, wygładzający pumeks, złuszczający peeling do stóp, odżywczy balsam, lotion łagodzący zmęczenie nóg i stóp, a także wyciszający, relaksujący suchy olejek.

Birkenstock zapewnia, że rozszerzenie oferty ma na celu zapewnienie klientom holistycznego dobrego samopoczucia, a także chodzenie “w zgodzie z naturą”.

Każdy z produktów został stworzony na bazie naturalnych olejków eterycznych - m.in. z drzewa cedrowego, paczuli, pomarańczy, cyprysu, petitgrain czy bergamotki.

Design opakowań jest z założenia prosty i minimalistyczny. Aluminiowe tubki oraz szklane butelki są wykonane w stu procentach z surowców z recyklingu oraz nadających się w pełni do ponownego przetworzenia.

Birkenstock, światowa ikona rynku mody, słynie z wysokiej jakości ergonomicznego, zdrowego obuwia (głównie klapek i sandałów), a także z kładzenia nacisku na wygodę, zrównoważony rozwój i ponadczasowy styl.

Czytaj też: Birkenstock rozwija się na rynku naturalnych produktów do pielęgnacji skóry

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
23. grudzień 2024 12:55