StoryEditor
Producenci
18.09.2024 11:35

Estée Lauder ostrzega akcjonariuszy przed mini ofertą skupu akcji TRC

Estée Lauder Companies wydało ostrzeżenie dla swoich akcjonariuszy, przestrzegając ich przed odpowiedzią na niezapowiedzianą ofertę mini-tender złożoną przez firmę TRC. / Shutterstock

Estée Lauder Companies wydało ostrzeżenie dla swoich akcjonariuszy, aby nie odpowiadali na niechcianą mini ofertę skupu akcji wystosowaną przez firmę TRC. Producent kosmetyków premium zaznaczył, że proponowana cena jest niższa od aktualnej wartości rynkowej.

Estée Lauder Companies, jeden z czołowych producentów kosmetyków luksusowych na świecie, przestrzegł swoich akcjonariuszy przed ofertą zakupu akcji złożoną przez TRC. Firma TRC oferuje skupienie do 1 500 000 akcji klasy A po cenie 83,65 dolara za sztukę. W oświadczeniu Estée Lauder zaznaczono, że proponowana cena jest niższa od aktualnej wartości rynkowej akcji, dlatego akcjonariusze powinni zachować ostrożność.

W odpowiedzi na działania TRC, Estée Lauder zaleciło swoim akcjonariuszom, aby uzyskali bieżące notowania rynkowe swoich akcji i skonsultowali się z maklerem lub doradcą finansowym przed podjęciem jakichkolwiek decyzji. Mini oferty tego typu mogą skusić nieświadomych inwestorów, oferując im cenę, która wydaje się atrakcyjna, ale w rzeczywistości jest poniżej bieżącej wartości rynkowej akcji.

Lauder przypomniało również o wytycznych amerykańskiej Komisji Papierów Wartościowych i Giełd (SEC), która ostrzega przed tego rodzaju ofertami. SEC zwraca uwagę, że niektóre firmy, jak TRC, wielokrotnie próbują przeprowadzać mini oferty skupu akcji po cenach niższych niż rynkowe, licząc na to, że część inwestorów nie zauważy różnicy i zdecyduje się na sprzedaż.

Działania TRC nie są przypadkowe, a firma ta była już wcześniej określana jako “recydywista” w tego typu działaniach. Estée Lauder w swoim oświadczeniu podkreśliło, że akcjonariusze powinni zachować szczególną ostrożność w przypadku takich ofert i nie podejmować pochopnych decyzji, które mogą skutkować sprzedażą akcji po cenie niższej niż ich aktualna wartość rynkowa.

Czytaj także: Estée Lauder Companies ze spadkiem sprzedaży, obrotów i wartości akcji

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
11.04.2025 14:38
Nowy zapach Penghalion‘s sygnowany przez króla Karola na rynku pojawi się latem 2025
Andy Gott, CC BY 2.0, via Wikimedia Commons

Latem 2025 roku światło dzienne ujrzy drugi zapach sygnowany przez króla Karola III. Nowa kompozycja powstaje we współpracy z renomowanym brytyjskim domem perfumeryjnym Penhaligon’s. To kontynuacja projektu zapoczątkowanego w 2022 roku zapachem Highgrove Bouquet, który czerpał inspirację z prywatnych ogrodów monarchy w posiadłości Highgrove w Gloucestershire. Nowa odsłona ma nawiązywać do tych samych źródeł – ogrodu tworzonego zgodnie z zasadami ekologii, bez użycia nawozów sztucznych, z kontrolowanym doborem roślin i silnym akcentem na bioróżnorodność.

Chociaż szczegóły dotyczące nut zapachowych nie zostały jeszcze ujawnione, pierwsze informacje sugerują, że kompozycja będzie kwiatowa, szlachetna i dyskretna. Ma odzwierciedlać ducha poprzedniego zapachu, oferując subtelny, niemal szeptany aromat, wyczuwalny jedynie z bliska. Nowy produkt ma oddawać charakter monarchii XXI wieku: powściągliwy, elegancki i zgodny z naturą. Zainteresowanie premierą jest duże – Highgrove Bouquet cieszył się znacznym powodzeniem zarówno w Wielkiej Brytanii, jak i za granicą.

Współpraca z Penhaligon’s nie jest przypadkowa. Marka powstała w 1869 roku i od 1903 roku posiada królewski znak dostawcy dworu. To właśnie Penhaligon’s stworzył słynny Blenheim Bouquet, używany m.in. przez księcia Filipa oraz samego Karola. Firma słynie z łączenia brytyjskiego dziedzictwa z wyrafinowanym poczuciem humoru. Zapachy marki uchodzą za kwintesencję stylu "eau so British" [czytane jako "oh so British" - "och, jak brytyjsko"] – eleganckie, ale nienachalne, z dbałością o każdy szczegół.

W prywatnym życiu członkowie rodziny królewskiej również kierują się zapachową powściągliwością. Księżna Kate preferuje Orange Blossom od Jo Malone, a księżna Diana znana była z zamiłowania do Bluebell od Penhaligon’s. Jedynym odstępstwem od tej zasady był Karol, który – jak ujawnił książę Harry w swojej autobiografii – niegdyś nadużywał Eau Sauvage od Diora. Nadchodzący zapach zdaje się być powrotem do bardziej subtelnego, wysublimowanego podejścia, wpisującego się w nowy wizerunek monarchii.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
11.04.2025 13:36
Givaudan przekracza prognozy sprzedaży i zmierza do przekroczenia celów na 2025 rok
Thomas Deron via Givaudan

Szwajcarski producent zapachów i aromatów Givaudan poinformował w czwartek o kwartalnej sprzedaży, która nieznacznie przewyższyła oczekiwania rynkowe. W pierwszym kwartale 2025 roku przychody firmy wzrosły o 7,4 proc. w ujęciu organicznym (like-for-like), osiągając poziom 1,98 miliarda franków szwajcarskich (2,32 miliarda dolarów). Tym samym Givaudan pobił średnią prognozę analityków, która zakładała 6 proc. wzrostu organicznego i sprzedaż na poziomie 1,93 miliarda franków.

Największy wzrost sprzedaży organicznej odnotowano w Ameryce Łacińskiej, natomiast w Ameryce Północnej, gdzie wcześniej obserwowano ograniczony rozwój, nastąpił niewielki spadek — o 0,5 proc. Pomimo niepewności związanych z globalnymi taryfami handlowymi, firma zamierza kontynuować realizację swojej strategii. Jak podkreślił dyrektor generalny Gilles Andrier, Givaudan skupia się na dostarczaniu innowacyjnych rozwiązań wspierających rozwój klientów.

Givaudan zapowiedziała także podwyżki cen w 2025 roku w odpowiedzi na rosnące koszty surowców, w tym częściowo wynikające z taryf celnych. Mimo wymagającego otoczenia gospodarczego, firma poprawiła swoją rentowność w 2024 roku, głównie dzięki solidnym wynikom sprzedaży w segmencie zapachów.

Segment Taste & Wellbeing, odpowiadający za ponad połowę całkowitych przychodów Givaudan, odnotował w pierwszym kwartale wzrost o 5 proc. w ujęciu organicznym. Natomiast sprzedaż w dziale Fragrance & Beauty wzrosła aż o 9,8 proc. Firma utrzymuje, że jej średnioroczny wzrost sprzedaży organicznej przekroczy założony cel 4–5 proc. w latach 2021–2025 — na koniec 2024 roku średnia ta wyniosła już 7,2 proc.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
11. kwiecień 2025 15:00