StoryEditor
Producenci
19.08.2024 18:28

Estée Lauder Companies ze spadkiem sprzedaży, obrotów i wartości akcji

Estée Lauder Companies upraszcza strukturę organizacji i kosztów, aby poprawić wyniki w kolejnym roku / fot. Timwkwaizwohfjw, CC BY-SA 4.0, via Wikimedia Commons

Estée Lauder Companies opublikowała wyniki sprzedaży za rok obrotowy zakończony 30 czerwca 2024 r., który okazał się słaby pod względem przychodów i zysku. Prognozy na kolejny rok również nie są optymistyczne.

Estée Lauder Companies poinformowała dzisiaj, że jej wieloletni prezes i dyrektor generalny Fabrizio Freda w połowie przyszłego roku odchodzi na emeryturę, a zarząd spółki poszukuje jego następcy.

Czytaj więcej: Fabrizio Freda, prezes Estée Lauder Companies, odchodzi na emeryturę. Firma szuka następcy

Ta informacja zbiegła się z publikacją wyników sprzedaży za 2024 r., który dla ELC kończy się 30 czerwca 2024. Dane pokazują, że firma ciągle boryka się z problemami.

Sprzedaż netto Estée Lauder Companies w roku obrotowym 2024 wyniosła 15,61 mld USD, co oznacza spadek o 2 proc. w porównaniu z 15,91 mld USD w roku poprzednim. W ocenie zarządu firmy jest to głównie pokłosie spadku popytu na produkty luksusowe w Chinach oraz spadku sprzedaży detalicznej w branży turystycznej w Azji.  

Spółka odnotowała zysk netto w wysokości 0,39 miliarda dolarów w porównaniu z zyskiem netto w wysokości 1,01 miliarda dolarów w roku poprzednim.

Zysk netto na akcję zwykłą wyniósł 1,08 USD w porównaniu z 2,79 USD w roku poprzednim. Wyłączając restrukturyzację oraz inne opłaty i korekty zysk netto na akcję zwykłą wyniósł 2,59 USD, co oznacza spadek o 22 proc. w stałej walucie.  

Fabrizio Freda, prezes i dyrektor generalny Estée Lauder Companies, powiedział:  –  W czwartym kwartale roku finansowego 2024 osiągnęliśmy nasze prognozy sprzedaży organicznej i przekroczyliśmy oczekiwania dotyczące rentowności, zamykając trudny rok. Sprzedaż organiczna i skorygowany EPS powróciły do ​​wzrostu w drugiej połowie roku.

Odniósł się również do planów spółki na kolejne miesiące.

–  W roku finansowym 2025 przewidujemy dalsze spadki w segmencie prestiżowych kosmetyków w Chinach, głównie w wyniku utrzymujących się słabych nastrojów wśród chińskich konsumentów. Zamierzamy jednak zwiększać udziały w rynku, który w dalszym ciągu jest obiecujący w perspektywie długoterminowej. W pozostałej części naszej działalności planujemy zapewnić lepsze wyniki zarówno na rynkach rozwiniętych, jak i wschodzących.  

Aby to osiągnąć, za priorytetowe działania uważamy ponowne ożywienie kategorii pielęgnacji skóry, wykorzystanie wielu czynników wzrostu wysokiej klasy zapachów, szybsze działanie w wykorzystywaniu potencjału wiodących kanałów sprzedaży, wprowadzanie innowacji oraz zwiększanie naszych możliwości w zakresie marketingu precyzyjnego.

Od wprowadzenia La Mer na noc, po ekspansję The Ordinary na nowe rynki i debiut kolejnych marek w nowych kanałach, np. w sklepie Premium Beauty firmy Amazon w USA, mamy bogatą gamę inicjatyw mających na celu pozyskiwanie nowych konsumentów. Realizujemy plan odzyskiwania zysków i wzrostu, odpowiednio dopasowując naszą strukturę kosztów i upraszczając organizację, aby była bardziej elastyczna i szybsza we wprowadzaniu produktów na rynek – stwierdził prezes ELC.

Podkreślił, że chociaż prognozy sprzedaży i zysków spółki na rok fiskalny 2025 są rozczarowujące, to wszystkie wymienione działania mają poprawić rentowność firmy i jej działania na bardziej konkurencyjnym rynku.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
19.12.2024 14:38
Kolejny odcinek sagi The Body Shop: Serruya Private Equity przejmuje oddział kanadyjski
The Body Shop

Kanadyjski oddział marki kosmetycznej The Body Shop zmienia właściciela. Serruya Private Equity, jeden z czterech oferentów, zgodził się na przejęcie firmy, mimo że zadłużenie marki wynosi między 11,5 a 12,5 miliona dolarów kanadyjskich. Szczegóły finansowe transakcji nie zostały ujawnione.

Jak wynika z raportu BNN Bloomberg, Serruya Private Equity nie tylko wygrało przetarg na zakup The Body Shop Canada, ale również podpisało umowę franczyzową z obecnym właścicielem – firmą Aurea. Przejęcie to następuje w trudnym momencie dla kanadyjskiego oddziału marki, który zmaga się z długami wobec wierzycieli szacowanymi na 11,5–12,5 miliona dolarów kanadyjskich.

Choć żadna ze stron – ani Serruya Private Equity, ani The Body Shop Canada – nie odpowiedziała na pytania dziennikarzy Bloomberga, trudno nie zauważyć, że firma zmaga się z poważnymi wyzwaniami. W minionym roku marka miała problemy finansowe i organizacyjne, co mogło wpłynąć na decyzję o sprzedaży. Przejęcie przez Serruya może być szansą na nowy start, jednak przed nowym właścicielem stoi wyzwanie, by poprawić kondycję finansową firmy i odzyskać zaufanie rynku.

Zmiana właściciela w obliczu trudnej sytuacji finansowej to ryzyko, ale również możliwość odbudowy marki na rynku kanadyjskim. Czy Serruya Private Equity zdoła odwrócić złą passę The Body Shop Canada? Przyszłość pokaże, czy ta decyzja przyniesie oczekiwane rezultaty.

Czytaj także: The Body Shop wraca na rynek holenderski po ogłoszeniu upadłości

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
19.12.2024 07:30
Puig przedłuża współpracę z Charlotte Tilbury - sprzedaż kosmetyków tej marki wzrosła trzykrotnie
Charlotte Tilbury jest uznawana za legendę branży beauty

Puig, hiszpańska firma rodzinna działająca w fashion i beauty, zdecydowała o przedłużeniu strategicznej współpracy z Charlotte Tilbury do końca 2030 roku. Tilbury, jedna z najbardziej znanych i charyzmatycznych makijażystek na świecie, jest prezesem oraz twarzą własnej marki kosmetyków.

Zgodnie z warunkami odnowionej umowy Charlotte Tilbury ma zachować mniejszościowy udział w firmie, którą Puig stopniowo będzie przejmować na pełną własność do końca 2030 roku. Charlotte Tilbury, która wciąż pełni funkcję prezesa i dyrektor kreatywnej własnej marki, ma nadal  odgrywać aktywną rolę w napędzaniu sukcesu marki.

Charlotte ma wyjątkową, pionierską wizję, różniącą się od innych marek stworzonych przez makijażystów. Na nowo zdefiniowała przyszłość makijażu i pielęgnacji skóry, gdy zaczęliśmy współpracować w 2020 roku – skomentował Marc Puig, prezes i dyrektor generalny Puig. – Od tamtego czasu osiągnęliśmy tak wiele i z wielką przyjemnością rozszerzamy teraz nasze partnerstwo. Charlotte Tilbury to wyjątkowa marka, nie mogę się doczekać kontynuacji naszej współpracy i dalszego rozwoju – dodał Puig.

Od 2020 roku, kiedy Puig po raz pierwszy nabył większościowy udział w firmie Charlotte Tilbury, ta marka kosmetyczna zwiększyła swój przychód netto ponad trzykrotnie. Duże znaczenie dla promocji i popularności marki odgrywa niezwykle charyzmatyczna osobowość Tilbury.

W 2020 roku nawiązaliśmy partnerstwo, które odegrało kluczową rolę w kształtowaniu naszego sukcesu. Jestem w pełni przekonana o wartości i potencjale, które Charlotte Tilbury Limited może jeszcze stworzyć w nadchodzących latach – dodała Charlotte Tilbury. Jak dodała, kontynuowanie współpracy pomiędzy jej zespołem a Puig wydaje się naturalnym następstwem.

Napędza nas ta sama innowacyjność, wizja i ambicje, które zdefiniowały tę kultową markę na przestrzeni lat. To rozszerzone partnerstwo jest znaczącym krokiem naprzód, umożliwiającym nam dalszy rozwój i umocnienie pozycji marki jako lidera w świecie piękna – stwierdziła Tilbury.

W Polsce kosmetyki marki Charlotte Tilbury są dostępne w perfumeriach sieci Sephora.

image
Charlotte jest autorką słynnego "glow look" - czyli makijażu, który dodaje skórze zdrowego blasku
fot. Charlotte Tilbury, IG

Charlotte Tilbury jest uznawana za legendę branży beauty. Zdobyła ogromne doświadczenie, pracując z takimi gwiazdami jak Kim Kardashian, Jennifer Aniston czy Kate Moss. Na bazie swojego długoletniego doświadczenia Tilbury stworzyła własną markę kosmetyczną, oferującą szeroką gamę produktów do makijażu i pielęgnacji skóry. Kosmetyki Tilbury są znane z wysokiej jakości, pięknych opakowań i skuteczności. Charlotte jest autorką słynnego "glow look" - czyli makijażu, który dodaje skórze zdrowego blasku.

Firma Puig jest znana z produkcji szerokiej gamy perfum, zarówno dla kobiet, jak i dla mężczyzn. Oprócz perfum, firma oferuje również różnorodne kosmetyki do pielęgnacji twarzy i ciała. Puig współpracuje z wieloma projektantami mody i posiada własne linie odzieżowe oraz akcesoriów. Firma posiada licencje na produkcję perfum dla wielu znanych marek, takich jak Paco Rabanne, Carolina Herrera czy Dolce&Gabbana.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
22. grudzień 2024 10:54