StoryEditor
Producenci
04.02.2022 00:00

Estée Lauder Companies ogłosiła powrót do biznesu sprzed pandemii

Fabrizio Freda, prezes i dyrektor generalny The Estée Lauder Companies, powiedział, że działalność firmy wkraczającej w drugą połowę roku finansowego w 2022 jest znacznie większa i bardziej dochodowa niż przed pandemią.

Estée Lauder opublikowała wyniki za drugi kwartał 2022 r., zakończone 31 grudnia 2021 r., które wykazały, że sprzedaż netto wzrosła o 14 proc. rok do roku z 4,85 miliarda dolarów do 5,54 miliarda dolarów. Firma odnotowała zysk netto w wysokości 1,09 miliarda dolarów, w porównaniu z zyskami netto w wysokości 0,87 miliarda dolarów w okresie poprzedniego roku.

Całkowity zgłoszony dochód operacyjny wyniósł 1,42 mld USD, co oznacza wzrost o 33 proc. w porównaniu z 1,06 mld USD w okresie poprzedniego roku.

Jak radziły sobie poszczególne kategorie?

Sprzedaż produktów do pielęgnacji skóry wzrosła w ciągu kwartału o 12 proc. rok do roku do 3,2 mld USD, przy czym La Mer i Clinique odnotowały dwucyfrowy wzrost.

Kategoria kosmetyków do makijażu osiągnęła 1,4 miliarda USD, co oznacza wzrost o 11 proc., jednak nie osiągnęła poziomu sprzed pandemii. Estée Lauder, MAC, Too Faced, Tom Ford Beauty, Smashbox, Estée Lauder’s Double Wear and Futurist Foundation – poradziły sobie dobrze.

Perfumy osiągnęły poziom 799 milionów dolarów w porównaniu z 618 milionami dolarów w poprzednim roku, Kategoria jest napędzana przez marki Jo Malone, Tom Forda i Kiliana Parisa.

Pielęgnacja włosów odnotowała sprzedaż netto w wysokości 180 mln USD w porównaniu do 154 mln USD w poprzednim roku. Czyli wzrosła o 17 procent.

Firma osiągnęła sześciomiesięczną sprzedaż netto w wysokości 9,93 miliarda dolarów, co stanowi 18 proc. wzrost w porównaniu do 8,42 miliarda dolarów w poprzednim roku. Zarobki netto wyniosły 1,78 miliarda dolarów w porównaniu do 1,40 miliarda dolarów w poprzednim roku. Organiczna sprzedaż netto również wzrosła o 14 proc.
Prognozuje się, że sprzedaż netto wzrośnie od 10 proc. do 12 proc. w porównaniu do roku poprzedniego.

Perspektywa całoroczna na roku 2022 zakłada, że sprzedaż netto wzrośnie od 13 proc. do 16 proc. w porównaniu do roku poprzedniego.

Przeczytaj również: Tommy Hilfiger odłącza się od Estee Lauder i przenosi swój biznes kosmetyczny

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
21.11.2024 15:01
Coty zwiększa pulę wykupu obligacji
Coty zwiększyło maksymalny limit wykupu o 50 milionów dolarów w stosunku do wcześniej zapowiedzianej kwoty 250 milionów dolarów.Shutterstock

Coty ogłosiło wstępne wyniki swojej oferty wykupu obligacji, zwiększając maksymalną kwotę do 300 milionów dolarów. Firma przeprowadza wykup obligacji Senior Secured Notes oprocentowanych na 5000 proc. z terminem wykupu w 2026 roku, a zgłoszone kwoty już przekroczyły ustalony limit.

Coty ogłosiło wstępne wyniki oferty wykupu obligacji na łączną kwotę 300 milionów dolarów. Firma zwiększyła maksymalny limit wykupu o 50 milionów dolarów w stosunku do wcześniej zapowiedzianej kwoty 250 milionów dolarów. Oferta obejmuje obligacje Senior Secured Notes oprocentowane na poziomie 5000 proc., z terminem wykupu w 2026 roku. Inwestorzy, którzy chcą szczegółowych informacji, są odsyłani do dokumentu Offer to Purchase z dnia 6 listopada 2024 roku, który reguluje warunki transakcji.

Do 20 listopada 2024 roku, do godziny 17:00 czasu nowojorskiego, posiadacze obligacji zgłosili do wykupu kwotę przekraczającą ustalony limit 300 milionów dolarów. Oznacza to, że Coty będzie przyjmować zgłoszenia na zasadzie proporcjonalnej alokacji, zgodnie z zasadami określonymi w dokumentacji. Prawa do wycofania zgłoszeń wygasły w dniu określonym jako Early Tender Date. Firma zapowiedziała, że ostateczny termin składania zgłoszeń pozostaje bez zmian – upływa on 6 grudnia 2024 roku.

Coty postanowiło nie korzystać z możliwości wcześniejszej realizacji płatności, co oznacza, że płatności za zaakceptowane obligacje zostaną dokonane po dacie zakończenia oferty, obecnie planowanej na 10 grudnia 2024 roku. Firma sfinansuje wykup obligacji z dostępnych środków pieniężnych oraz innych źródeł płynności. Wszystkie zaakceptowane zgłoszenia otrzymają także należne odsetki naliczone do dnia realizacji transakcji, co dodatkowo podkreśla dbałość Coty o przejrzystość i zgodność z zobowiązaniami wobec inwestorów.

Czytaj także: Coty obniża prognozy zysków rocznych z powodu spadku popytu na kosmetyki

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
20.11.2024 10:31
Kolejny sklep pod szyldem Stara Mydlarnia otwarty
Stara Mydlarnia w Sadyba Best Mall w Warszawiefot. wiadomoscikosmetyczne.pl

Stara Mydlarnia ma nowy firmowy sklep w Białych Błotach. Marka produkująca naturalne kosmetyki sprzedaje je obecnie w blisko 30 stacjonarnych placówkach. Rozwija się głównie poprzez franczyzę.

Stara Mydlarnia jest polską rodzinną firmą produkującą naturalne kosmetyki do pielęgnacji ciała, twarzy i włosów oraz produkty do aromaterapii. Dysponuje własną produkcją (ponad 3 tys. mkw. na hale produkcyjne) i własnym laboratorium. Firma powstała w 2001 r., jej założycielką jest Sylwia Brzuska. Pierwszy sklep otworzyła na bydgoskiej starówce.

image
Syliwa Brzuska, założycielka firmy Stara Mydlarnia

Obecnie pod szyldem Stara Mydlarnia działa 26 sklepów. Najnowszy został właśnie otwarty w miejscowości Białe Błota, przy ul. Szubińskiej 35. Firma rozwija się głównie poprzez franczyzę oferując w tym systemie swój koncept biznesowy prywatnym przedsiębiorcom

Kosmetyki Stara Mydlarnia są także dostępne w sieciach perfumeryjnych i drogeriach oraz w e-commerce. Firma rozwija eksport i sprzedaje swoje produkty do kilkudziesięciu krajów na terenie Europy i świata, m.in. Australii, Belgii, Czech, Islandii, Japonii, Kuwejtu, Litwy, Łotwy, Norwegii, Rumunii, USA, Wielkiej Brytanii, Węgrzech, Włoch.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
22. listopad 2024 01:18