Dział bezcłowy określił emisje, odpady i energię jako kluczowe priorytety i będzie dążył do osiągnięcia zerowej emisji dwutlenku węgla netto w transporcie do klientów do końca roku podatkowego 2023, a także w przypadku wszystkich korporacyjnych podróży lotniczych.
ELC będzie również dążyć do przekształcenia wszystkich kartonów papierowych przeznaczonych wyłącznie dla travel retail na odpowiedzialnie pozyskiwane tektury z certyfikatem FSC do 2025 r. oraz ograniczy zużycie plastiku poprzez usunięcie folii do 2023 r., redukując około 54 000 kg odpadów plastikowych.
Według sondażu przeprowadzonego przez TFWA, ponad 70 proc. konsumentów twierdzi, że chcieliby kupować produkty w duchu zrównoważonego rozwoju również podczas podróży.
Jak skomentował Olivier Bottrie, globalny prezes ELC ds. Handlu detalicznego i rozwoju handlu detalicznego: „Firma Estee Lauder i jej marki poczyniły ogromne postępy, aby sprawić, że pozostaniemy zakorzenieni w naszych wartościach. Ważne jest, abyśmy uczestniczyli w sprzedaży detalicznej podróży tak, aby podtrzymać tę wizję ”.