StoryEditor
Producenci
05.11.2020 00:00

Estée Lauder Companies chwali się sukcesami w osiąganiu celów klimatycznych

Estée Lauder Companies osiągnęła zerową emisję netto, a także pozyskuje w 100% odnawialną energię elektryczną na całym świecie na potrzeby swojej bezpośredniej działalności. Dzięki temu osiągnęła cel wyznaczony przy dołączaniu do RE100 - globalnej inicjatywy skupiającej najbardziej wpływowe firmy na świecie zaangażowane w 100% w odnawialną energię elektryczną.

Firma ogłosiła również, że osiągnęła swój cel, jakim jest wyznaczenie redukcji emisji dla swoich bezpośrednich działań i łańcucha wartości. Aby osiągnąć zerową emisję netto i RE100 do 2020 roku, ELC wdrożyła wysokiej jakości rozwiązania i zainwestowała w projekty, dostarczając do sieci dodatkową energię odnawialną.

Dążąc do zmniejszenia swojego operacyjnego śladu węglowego, koncern podpisał również umowę o zakupie energii wirtualnej (VPPA) na 22 megawaty (MW) energii wiatrowej z farmy wiatrowej Ponderosa w Oklahomie. Według komunikatu prasowego ELC, VPPA pokryje ponad połowę śladu energetycznego firmy dzięki technologiom energii odnawialnej.

Inne środki obejmują poszerzenie globalnego portfolio energii odnawialnej poprzez zainstalowanie naziemnych i dachowych paneli słonecznych w obiektach na całym świecie. Podczas gdy coraz więcej firm kosmetycznych prezentuje swoje osiągnięcia klimatyczne w 2020 r., wzrosła presja na realizację celów w zakresie zrównoważonego rozwoju.

ELC właśnie tego dokonała, zobowiązując się do zmniejszenia emisji gazów cieplarnianych z zakresu bezwzględnego 1 i 2 o 50% do 2030 r. w stosunku do roku bazowego 2018, a także do zmniejszenia emisji gazów cieplarnianych z zakresu 3 z zakupionych towarów i usług, transportu i dystrybucji na rynku wyższego szczebla oraz podróży służbowych 60 % przychodów na jednostkę w tym samym okresie.

Nancy Mahon, starszy wiceprezes ds. globalnego obywatelstwa korporacyjnego i zrównoważonego rozwoju w spółkach Estée Lauder, powiedziała: - Firmy Estée Lauder od wielu lat są głęboko zaangażowane w działania na rzecz klimatu i w 2020 r. nie tylko dotrzymaliśmy naszych zobowiązań, ale także podjęła kroki w celu dalszego przyspieszenia postępów. W tak krytycznym momencie dla naszej planety i społeczności na całym świecie wiemy, że ta praca jest ważniejsza niż kiedykolwiek.

- Wydarzenia tego roku tylko podkreśliły pilność i imperatyw działań na rzecz klimatu, a my jesteśmy zobowiązani do wykonania swojego zadania, współpracując z partnerami, aby stawić czoła jednemu z największych wyzwań naszych czasów - dodała.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
22.01.2025 13:50
Najnowszy sklep Rituals otwarty w Złotych Tarasach [DUŻO ZDJĘĆ]
Otwarcie sklepu Rituals, Złote Tarasy w Warszawie
Otwarcie sklepu Rituals, Złote Tarasy w Warszawie / M.Szulc wiadomoscikosmetyczne.pl
Otwarcie sklepu Rituals, Złote Tarasy w Warszawie
Otwarcie sklepu Rituals, Złote Tarasy w Warszawie / M.Szulc wiadomoscikosmetyczne.pl
Otwarcie sklepu Rituals, Złote Tarasy w Warszawie
Otwarcie sklepu Rituals, Złote Tarasy w Warszawie / M.Szulc wiadomoscikosmetyczne.pl
Otwarcie sklepu Rituals, Złote Tarasy w Warszawie
Otwarcie sklepu Rituals, Złote Tarasy w Warszawie / M.Szulc wiadomoscikosmetyczne.pl
Otwarcie sklepu Rituals, Złote Tarasy w Warszawie
Otwarcie sklepu Rituals, Złote Tarasy w Warszawie
Otwarcie sklepu Rituals, Złote Tarasy w Warszawie
Otwarcie sklepu Rituals, Złote Tarasy w Warszawie
Gallery

Marka Rituals Cosmetics postawiła na rozwój w Polsce – tylko przez ostatni rok uruchomiła w naszym kraju blisko 20 sklepów. Najnowszy butik marki otwarto w środę w jednym z najpopularniejszych centrów handlowych Warszawy.

Rituals ma obecnie 62 sklepy na terenie całej Polski, między innymi w Trójmieście, BIałymstoku, Krakowie, Wrocławiu, Łodzi, Katowicach, Rzeszowie, Poznaniu, Szczecinie Radomiu czy Toruniu. W samej Warszawie jest ich już jedenaście. 

Najnowsze otwarcie Rituals miało miejsce w środę 22 stycznia w centrum handlowym Złote Tarasy, cieszącym się dużą popularnością z uwagi na lokalizację w ścisłym centrum miasta i dworca Centralnego. 

Na otwarcie sklepu w Złotych Tarasach o godz. 9 oczekiwało kilkadziesiąt osób. Na pierwszych stu klientów, którzy zrobili zakupy za minimum 190 zł, przy kasie czekały upominki od marki. 

Również przez kilka najbliższych dni wszyscy klienci będą mogli skorzystać z rabatów i specjalnych promocji.

Jak zapowiedziała Dorota Prat-Carrabin, country director Eastern Europe Rituals Cosmetics, lokalizacja w warszawskich Złotych Tarasach jest strategicznym krokiem, który “pozwoli marce być bliżej klientów i stworzyć dla nich przestrzeń relaksu i inspiracji”.

Otwarcie Rituals w Złotych Tarasach (pierwsze w tym roku w Polsce) to dla marki kolejny krok w zapowiadanej ekspansji w naszym kraju. Przez cały 2024 sieć otworzyła w Polsce ok. 20 nowych butików, a na całym świecie takich otwarć było prawie 250.

Obecnie globalnie działa ponad 1,1 tys. sklepów Rituals w 33 krajach.

Wywodząca się z Holandii marka od początku stawia na przemyślany design oraz formuły produktów. “Jako marka, która chce dostarczać luksusowe produkty kosmetyczne z naciskiem na dobre samopoczucie, jesteśmy pionierami w łączeniu produktów do kąpieli, ciała i domu w jednym portfolio. Nasza oferta obejmuje produkty do pielęgnacji ciała pochodzenia naturalnego, zapachy do domu oraz odzież domową” – podkreśla Rituals. 

Czytaj też: Rituals Cosmetics realizuje założone cele środowiskowe. Jakie ma efekty?

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
22.01.2025 10:29
Reckitt inwestuje w rozwój lokalnych mocy produkcyjnych w Stanach Zjednoczonych i Chinach
Reckitt Benckiser

Reckitt inwestuje setki milionów dolarów w rozwój lokalnej produkcji w Stanach Zjednoczonych i Chinach, aby uniezależnić się od importu i zabezpieczyć łańcuch dostaw przed możliwymi konfliktami handlowymi. Kluczowe projekty to budowa fabryki w Karolinie Północnej za 190 milionów dolarów oraz centrum badawczo-rozwojowego w Szanghaju za 300 milionów juanów (40,9 milionów dolarów).

Fabryka w Karolinie Północnej, której uruchomienie zaplanowano na 2027 rok, umożliwi produkcję tabletek i płynów marki Mucinex na rynku lokalnym. Dzięki temu import produktów Reckitt do Stanów Zjednoczonych zostanie zredukowany do 25 proc. sprzedaży lokalnej. W dobie rozważań o protekcjonistycznej polityce handlowej w USA, w tym potencjalnych taryfach sięgających 60 proc. na import z Chin, ta inwestycja pozwoli firmie na większą elastyczność produkcyjną i uniezależnienie się od pojedynczych źródeł dostaw.

W Chinach firma rozbudowuje fabrykę w Taicang, która od 2026 roku rozpocznie produkcję prezerwatyw, co dodatkowo wzmocni lokalne możliwości wytwórcze. Nowe centrum badawczo-rozwojowe w Szanghaju skoncentruje się na tworzeniu produktów dostosowanych do lokalnych potrzeb. Obecnie aż 80 proc. produktów Reckitt sprzedawanych w Chinach jest już wytwarzanych w tym kraju, co stawia firmę w korzystnej pozycji wobec niepewności na rynku międzynarodowym.

Strategiczne inwestycje Reckitt są odpowiedzią na wyzwania geopolityczne i odzwierciedlają długoterminową wizję firmy. Poprzez wzmocnienie lokalnej produkcji w kluczowych regionach świata, Reckitt nie tylko zabezpiecza swoją pozycję na rynkach, ale również minimalizuje ryzyko wynikające z napięć handlowych i zmian regulacji.

Czytaj także: Reckitt Benckiser konsoliduje swoją polską działalność w warszawskim biurowcu VIBE

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
22. styczeń 2025 14:48