Sprzedaż netto wzrosła w każdym regionie i w większości kategorii produktów. Kategoria makijażu jeszcze nie odbiła się po pandemii i sprzedaż kosmetyków kolorowych i dalej odnotowuje spadki o minus 14 proc. Pielęgnacja skóry kontynuuje rozkwit i wzrasta o 25 proc. Zapachy również stały się kategorią wznoszącą i zanotowały 21 proc. na plusie. Pielęgnacja włosów i pozostałe kategorie również odnotowały dwucyfrowe wzrosty, ale już znacznie niższe.
Jeśli chodzi o konkretne regiony to Azja nadal dominuje ze sprzedażą na poziome 22 proc. Europa, Bliski Wschód i Afryka wzrosły o przyzwoite 9 procent, podczas gdy sprzedaż w obu Amerykach pozostała na niezmienionym poziomie.
– W roku fiskalnym 2021 osiągnęliśmy znakomite wyniki, zwieńczone wyjątkowym czwartym kwartałem. Ten wynik jest napędzany przez naszą strategię wzrostu, a także ponadczasową potrzebę prestiżowego piękna. Warto zauważyć, że zarówno sprzedaż, jak i rentowność znacznie przewyższyły wyniki finansowe za rok 2019. W obliczu wyzwań pandemii zainwestowaliśmy w krótko i długoterminowe możliwości rozwoju oraz zarządzaliśmy kosztami. Dokonaliśmy także istotnych postępów w zakresie naszych zobowiązań dotyczących zrównoważonego rozwoju – powiedział Fabrizio Freda prezes i dyrektor generalny Estee Lauder Companies.
Podkreślił również, że ten wzrost napędziły produktów do pielęgnacji skóry oraz perfumy. Sprzedaż detaliczna w regionie Azji i Pacyfiku oraz globalna sprzedaż online spisywały się wyjątkowo dobrze.
– Innowacje poszybowały w górę, a sprzedaż ośmiu naszych marek wzrosła dwucyfrowo, na czele z Estée Lauder, La Mer i Jo Malone London. Wzmocniliśmy siłę naszego portfolio produktów do pielęgnacji skóry, stając się większościowymi właścicielami firmy Deciem, z jej popularną marką The Ordinary. Zainwestowaliśmy również w centrum innowacji w Szanghaju i w zakład produkcyjny w pobliżu Tokio, aby wzmocnić nasz rozwój w tym regionie – dodaje prezes.
Przeczytaj również: ELC przejął większość udziałów firmy Deciem produkującej kosmetyki The Ordinary