StoryEditor
Producenci
20.07.2023 13:46

Essity finalizuje dezinwestycję na rynku rosyjskim

Od ponad dwóch lat ukraińskie media z dużym entuzjazmem relacjonują każde wyjście z rynku lub deinwestycję firm zagranicznych działających w Rosji. Informacje o takich decyzjach są często przedstawiane jako pozytywne dla Ukrainy, ze względu na geopolityczne napięcia między tymi dwoma krajami. / Essity
Essity, firma zajmująca się produktami higienicznymi i zdrowotnymi, zakończyła zbycie swojej działalności w Rosji, tym samym opuszczając rosyjski rynek. Transakcja została sfinalizowana za cenę zakupu wynoszącą około 1,2 miliarda koron szwedzkich bez gotówki i bez zadłużenia.

Decyzja o wyjściu z rynku rosyjskiego została zainicjowana przez Essity w kwietniu 2022 r., po czym w tym samym roku nastąpiła utrata wartości aktywów firmy w Rosji w wysokości około 1,7 mld SEK. Rosyjskie operacje, które w 2022 roku odpowiadały za około 2 proc. całkowitej skonsolidowanej sprzedaży netto Essity, zostały teraz przejęte przez New Technologies LLC, której właścicielem jest głównie Igor Szyłow.

Wyjście Essity z Rosji jest odpowiedzią na trwający konflikt między Rosją a Ukrainą. Od początku wojny Rosji z Ukrainą byliśmy w pełni skoncentrowani na wyjściu z Rosji. Dziś zakończyliśmy proces dezinwestycji naszej firmy po długim i złożonym procesie – powiedział Magnus Groth, prezes i dyrektor generalny Essity.

image

Wybór produktów marek Essity.

Essity

Essity dołącza tym samym do listy firm opuszczających rosyjski rynek. Decyzja ta jest częścią większego trendu, w którym wiele korporacji i przedsiębiorstw zdecydowało się wycofać z działalności w Rosji. Przykładami innych firm z branży beauty, które podjęły podobne kroki, są m.in. Oriflame, Victoria‘s Secret, Shiseido, Lush, Salvatore Ferragamo czy NU Skin. Te decyzje są często wynikiem rosnących trudności i ryzyka związanych z prowadzeniem biznesu w Rosji, takich jak sankcje międzynarodowe, zmieniające się przepisy prawne i trudności gospodarcze. Ukraińskie media od ponad dwóch lat z dużym entuzjazmem relacjonują każde wyjście z rynku lub deinwestycję zagranicznych firm.

W 2022 roku aktywa spółki w Rosji utraciły wartość o ok. 1,7 miliarda koron szwedzkich. W ubiegłym roku sprzedaż Essity w Rosji wyniosła około 2 proc. całości biznesu firmy. Essity na rynku rosyjskim reprezentowane było przez marki Zewa, Tork, Libero, Libresse i Tena.

Essity AB to globalna firma zajmująca się higieną i zdrowiem, z siedzibą główną w Sztokholmie w Szwecji. Portfolio produktów obejmuje produkty jednorazowego użytku, takie jak bibuły, pieluchy dla niemowląt, produkty do pielęgnacji kobiecej (wkładki menstruacyjne itp.), produkty do terapii inkontynencji, terapii uciskowej, produkty ortopedyczne i do pielęgnacji ran.

Czytaj także: Protest przed siedzibą Unilevera w Londynie. Koncern oskarżany o wspieranie finansowe Rosji

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
21.01.2025 12:25
Kosmetyki Rihanny zyskują nowego dużego dystrybutora online
Od 22 stycznia klienci Cult Beauty będą mogli kupować bestsellery z Fenty Beautyfentyskin

Marki kosmetyczne Rihanny: Fenty Beauty, Fenty Skin i Fenty Eau de Parfum będą od 22 stycznia dostępne online w brytyjskim sklepie kosmetycznym Cult Beauty.

Rihanna, czyli była piosenkarka, która odniosła globalny sukces dzięki swoim działaniom w biznesie kosmetycznym, wciąż nie ustaje w ekspansji. Marki Fenty Beauty, Fenty Skin i Fenty Eau de Parfum Rihanny wchodzą już 22 stycznia do oferty internetowego sklepu kosmetycznego Cult Beauty.

Rihanna stworzyła Fenty Beauty w 2017 roku, skupiając się początkowo na niezwykle szerokiej, bogatej gamie odcieni podkładów. Dodatkowo opracowane przez Fenty formuły chwalone były przez użytkowniczki o różnych typach i rodzajach cer, zyskując popularność na całym świecie dzięki swojej uniwersalności.

W 2020 roku Fenty wprowadziło na rynek swoją czystą, wegańską i przyjazną dla środowiska linię kosmetyków do pielęgnacji skóry Fenty Skin, jeszcze bardziej wzmacniając swój przekaz dostarczania „prostych i skutecznych rozwiązań kosmetycznych dla wszystkich”. Niedługo potem, w 2021 roku, na rynek trafił kolejny produkt – Fenty Eau de Parfum.

Obecnie kosmetyki Rihanny dostępne są na brytyjskim rynku w sieciach Selfridges, Sephora i Boots. Teraz przez wprowadzenie ich do oferty Cult Beauty staną się jeszcze bardziej przystępne, mając szansę dotrzeć do jeszcze większej liczby konsumentów na całym świecie.

Kiedy tworzyliśmy Fenty Beauty, Fenty Skin i Fenty Eau de Parfum, naprawdę chodziło o przełamanie globalnych granic, dotyczących piękna. Odcienie, które mówią same za siebie, wyjątkowa dostępność, i produkty, które zawsze spełniają oczekiwania – komentuje Rihanna wprowadzenie swojej marki do Cult Beauty. – Zawsze było dla mnie ważne, aby Fenty było dostępne dla jak największej liczby konsumentów, przez rozwijanie naszej wyjątkowej społeczności.

Od 22 stycznia klienci Cult Beauty będą mogli kupować bestsellery z Fenty Beauty, w tym Pro Filt’r Soft Matte Longwear Foundation, Gloss Bomb Universal Lip Luminizer, olejki nawilżające i wzmacniające do ust Fenty Treatz Hydrating, produkty do pielęgnacji skóry, a także ciepły, kwiatowy zapach Fenty Eau de Parfum.

Czytaj też: Marki kosmetyczne celebrytów, które przyciągały uwagę w 2024 roku

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
20.01.2025 12:01
Molton Brown zamyka na jeden dzień swoje sklepy w UK, by pracownicy “naładowali baterie”
Sklepy Molton Brown zostaną ponownie otwarte we wtorek 21 styczniaMolton Brown

W poniedziałek 20 stycznia sieć Molton Brown zamyka wszystkie swoje sklepy i biura na terenie Wielkiej Brytanii. Dając zespołowi czas na wypoczynek, firma obchodzi w ten sposób coroczny dzień zdrowia psychicznego.

Inicjatywa, wspierana przez Kao (spółkę macierzystą Molton Brown), ma na celu dać zespołowi czas na "odpoczynek, relaks i naładowanie baterii".

"Wellbeing członków naszej rodziny Molton Brown stanowi centrum wszystkich naszych działań. To uczucie podziela nasza firma macierzysta, Kao. Dlatego dajemy naszym zespołom – w tym personelowi sklepów – dodatkowy dzień wolny w styczniu, aby mogli się zatrzymać, odpocząć i nabrać sił" – napisała firma w swoich social mediach, dziękując klientom za wyrozumiałość i cierpliwość.

Jak podkreśliła firma, w poniedziałek 20 stycznia sklepy i biura będą zamknięte, ale otwarty pozostanie sklep internetowy Molton Brown. Sklepy zostaną ponownie otwarte we wtorek 21 stycznia.

Molton Brown to firma założona w 1971 roku, początkowo działająca jako salon fryzjerski w Londynie. Marka wprowadziła swój pierwszy firmowy zapach w 1984 roku i od tego czasu zbudowała szeroką kolekcję zapachów, żeli do kąpieli i pod prysznic, produktów do domu.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
22. styczeń 2025 09:14