StoryEditor
Producenci
03.07.2018 00:00

Eko trendy – warto zainwestować w rosnący rynek

Polska branża kosmetyczna jest jedną z większych w Europie. Kilka procent rynku stanowią kosmetyki naturalne powstałe na bazie surowców pochodzących z kontrolowanych upraw organicznych. Firmy działające na tym rynku stawiają na rozwój mocy produkcyjnych i wzmocnienie detalicznej sieci sprzedaży, korzystając często ze wsparcia instytucji finansowych. Czy to się opłaca? Tak – przekonują eksperci ING Banku Śląskiego.

Rozwojowi rynku kosmetycznego sprzyjają trendy. Konsumenci coraz częściej szukają produktów w pełni naturalnych, ekologicznych, produkowanych w sposób zrównoważony. To wymusza na producentach inwestycje związane np. z modernizacją linii technologicznych czy wdrożeniem nowych receptur produktów. Rosnące zapotrzebowanie na dobrej jakości kosmetyki wymaga udoskonalenia procesów produkcyjnych, co wiąże się z nakładami pieniężnymi.

Źródło finansowania działalności przedsiębiorstw

Szczególnie dobrym rozwiązaniem są komercyjne kredyty inwestycyjne ze stałą stopą oprocentowania. Taką formę finansowania dla Przedsiębiorców proponuje ING Bank Śląski. Kredyt komercyjny przeznaczony jest do finansowania dowolnego celu związanego z działalnością gospodarczą, w tym inwestycji w branży kosmetycznej takich jak: zakup maszyn i urządzeń w przedsiębiorstwach produkcyjnych oraz salonach fryzjerskich i kosmetycznych, budowa, rozbudowa i modernizacja budynków i budowli oraz linii technologicznych. Środki mogą być wykorzystane również na spłatę zobowiązań z tytułu dostaw i usług, spłatę kredytów obrotowych/inwestycyjnych w innych bankach lub na konsolidację dotychczasowych zobowiązań firmowych w ING Banku.

Stabilne koszty pożyczki i roczna karencja

Tego typu kredyt nie tylko umożliwia rozwój przedsiębiorstwa. Dzięki stałej stopie oprocentowania kredytobiorca od początku zna całkowity koszt pożyczki, co pozwala mu dokładnie zaplanować budżet inwestycyjny i nie musi się obawiać nagłego wzrostu odsetek.
Stabilne koszty pożyczki i związana z nimi łatwość przewidywania wydatków zapewniają wysoki stopień niezależności od zmiennych warunków rynkowych czy politycznych, np. zmiany stóp procentowych przez NBP. Natomiast dla tych kredytobiorców, którzy w ciągu roku od daty zawarcia umowy mogą się borykać z przejściowymi trudnościami, ING Bank Śląski proponuje możliwość uzgodnienia karencji w spłacie kredytu.  
Korzyści płynące z kredytów inwestycyjnych ze stałą stopą oprocentowania każą przypuszczać, że ich udział w finansowaniu rozwoju przedsiębiorstw w branży kosmetycznej wzrośnie, zwłaszcza w obliczu obniżonych środków na dopłaty w nowym budżecie Unii Europejskiej. Stabilny budżet i łatwość prognozowania wydatków sprzyjają dokonywaniu inwestycji, a jak powszechnie wiadomo, w świecie stałej modernizacji technologii, nadążanie za postępem jest podstawowym warunkiem powodzenia w biznesie.

materiał partnera
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
21.11.2024 15:01
Coty zwiększa pulę wykupu obligacji
Coty zwiększyło maksymalny limit wykupu o 50 milionów dolarów w stosunku do wcześniej zapowiedzianej kwoty 250 milionów dolarów.Shutterstock

Coty ogłosiło wstępne wyniki swojej oferty wykupu obligacji, zwiększając maksymalną kwotę do 300 milionów dolarów. Firma przeprowadza wykup obligacji Senior Secured Notes oprocentowanych na 5000 proc. z terminem wykupu w 2026 roku, a zgłoszone kwoty już przekroczyły ustalony limit.

Coty ogłosiło wstępne wyniki oferty wykupu obligacji na łączną kwotę 300 milionów dolarów. Firma zwiększyła maksymalny limit wykupu o 50 milionów dolarów w stosunku do wcześniej zapowiedzianej kwoty 250 milionów dolarów. Oferta obejmuje obligacje Senior Secured Notes oprocentowane na poziomie 5000 proc., z terminem wykupu w 2026 roku. Inwestorzy, którzy chcą szczegółowych informacji, są odsyłani do dokumentu Offer to Purchase z dnia 6 listopada 2024 roku, który reguluje warunki transakcji.

Do 20 listopada 2024 roku, do godziny 17:00 czasu nowojorskiego, posiadacze obligacji zgłosili do wykupu kwotę przekraczającą ustalony limit 300 milionów dolarów. Oznacza to, że Coty będzie przyjmować zgłoszenia na zasadzie proporcjonalnej alokacji, zgodnie z zasadami określonymi w dokumentacji. Prawa do wycofania zgłoszeń wygasły w dniu określonym jako Early Tender Date. Firma zapowiedziała, że ostateczny termin składania zgłoszeń pozostaje bez zmian – upływa on 6 grudnia 2024 roku.

Coty postanowiło nie korzystać z możliwości wcześniejszej realizacji płatności, co oznacza, że płatności za zaakceptowane obligacje zostaną dokonane po dacie zakończenia oferty, obecnie planowanej na 10 grudnia 2024 roku. Firma sfinansuje wykup obligacji z dostępnych środków pieniężnych oraz innych źródeł płynności. Wszystkie zaakceptowane zgłoszenia otrzymają także należne odsetki naliczone do dnia realizacji transakcji, co dodatkowo podkreśla dbałość Coty o przejrzystość i zgodność z zobowiązaniami wobec inwestorów.

Czytaj także: Coty obniża prognozy zysków rocznych z powodu spadku popytu na kosmetyki

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
20.11.2024 10:31
Kolejny sklep pod szyldem Stara Mydlarnia otwarty
Stara Mydlarnia w Sadyba Best Mall w Warszawiefot. wiadomoscikosmetyczne.pl

Stara Mydlarnia ma nowy firmowy sklep w Białych Błotach. Marka produkująca naturalne kosmetyki sprzedaje je obecnie w blisko 30 stacjonarnych placówkach. Rozwija się głównie poprzez franczyzę.

Stara Mydlarnia jest polską rodzinną firmą produkującą naturalne kosmetyki do pielęgnacji ciała, twarzy i włosów oraz produkty do aromaterapii. Dysponuje własną produkcją (ponad 3 tys. mkw. na hale produkcyjne) i własnym laboratorium. Firma powstała w 2001 r., jej założycielką jest Sylwia Brzuska. Pierwszy sklep otworzyła na bydgoskiej starówce.

image
Syliwa Brzuska, założycielka firmy Stara Mydlarnia

Obecnie pod szyldem Stara Mydlarnia działa 26 sklepów. Najnowszy został właśnie otwarty w miejscowości Białe Błota, przy ul. Szubińskiej 35. Firma rozwija się głównie poprzez franczyzę oferując w tym systemie swój koncept biznesowy prywatnym przedsiębiorcom

Kosmetyki Stara Mydlarnia są także dostępne w sieciach perfumeryjnych i drogeriach oraz w e-commerce. Firma rozwija eksport i sprzedaje swoje produkty do kilkudziesięciu krajów na terenie Europy i świata, m.in. Australii, Belgii, Czech, Islandii, Japonii, Kuwejtu, Litwy, Łotwy, Norwegii, Rumunii, USA, Wielkiej Brytanii, Węgrzech, Włoch.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
22. listopad 2024 06:52