Największą kategorią z grupy produktów kosmetycznych w sieci E.Lecerc są linie do pielęgnacji ciała. Ich sprzedaż najmocniej urosła w 2020 roku, w związku z wybuchem pandemii COVID-19, kiedy to klienci ograniczali liczbę odwiedzanych placówek handlowych i starali się całe zakupy – spożywcze i kosmetyczne – robić w jednym miejscu. W porównaniu z tymi wzrostami, 2021 rok nie był już tak spektakularny jeśli chodzi o wielkość sprzedaży. Mimo to sieć poszerzyła grono dostawców i marek.
– Strategią E.Leclerc jest posiadanie jak najszerszej oferty. Chcemy, aby w naszych sklepach można było zaopatrzyć się zarówno w produkty podstawowe, ale także w kosmetyki bardziej specjalistyczne, przeznaczone dla grupy klientów o większych wymaganiach – mówi Patrycja Sienkiewicz-Nowak, dyrektor handlu i marketingu sieci E.Leclerc.
Z uwagi na format sklepów (hipermarkety i supermarkety), największe udziały w sprzedaży za 2021 rok mają podstawowe produkty higieniczne, czyli papier toaletowy oraz ręczniki papierowe. Kolejne miejsca należą do płynów do naczyń i proszków do prania. W kategoriach typowo kosmetycznych na pierwszym miejscu uplasowały się dezodoranty. To nie zatrzymuje jednak sieci w rozwoju asortymentu kosmetycznego.
– E.Leclerc stawia na różnorodny i bogaty asortyment. Dotyczy to produktów markowych jak i marek własnych. Obserwujemy trendy i reagujemy na potrzeby rynku. W odpowiedzi na nie wzbogacamy np. ofertę produktów bio-certyfikowanych czy naszych importowanych marek. Te ostatnie to produkty doskonałej jakości w rozsądnych cenach – co ma znaczenie zwłaszcza teraz, kiedy wskaźnik inflacji wciąż rośnie – mówi nasza rozmówczyni.
Na półkach sklepów należących do sieci E.Leclerc pojawia się coraz więcej produktów z kategorii bio i eko.
– Kierując się wyborem dostawców, zwracamy uwagę na ich zaangażowanie w działania mające na celu ochronę środowiska i budowanie świadomości ekologicznej – podkreśla Patrycja Sienkiewicz-Nowak.