StoryEditor
Producenci
09.08.2024 17:37

E.l.f. Beauty ostrzega przed podwyżkami cen w przypadku wygranej Trumpa

Jeśli Donald Trump wygra wybory prezydenckie w USA w listopadzie, konsumenci mogą spodziewać się podwyżek cen produktów kosmetycznych marki E.l.f. Beauty. Szef firmy, Tarang Amin, ostrzega, że planowane przez Trumpa cła na towary importowane z Chin mogą wpłynąć na wyniki finansowe E.l.f. w 2026 roku.

Prezes E.l.f. Beauty, Tarang Amin, w rozmowie z analitykami wyraził zaniepokojenie planowanymi przez Donalda Trumpa cłami na towary importowane z Chin. Jak zauważył, w 2019 roku firma musiała stawić czoła 25-procentowym cłom, które zostały nałożone na produkty importowane z Chin. Wówczas, aby poradzić sobie z tym wyzwaniem, E.l.f. zastosował kombinację wybranych podwyżek cen, wsparcia wynikającego z kursów walutowych oraz ustępstw ze strony dostawców.

Amin zwrócił uwagę, że w przyszłości cła mogą wynieść nawet 60 proc., co oznaczałoby dodatkowe 35 punktów procentowych w porównaniu do poprzednich taryf. Pomimo takiego scenariusza, prezes firmy wyraził pewność, że E.l.f. poradzi sobie z tym wyzwaniem, stosując podobne podejście jak wcześniej. Firma już teraz prowadzi różne scenariusze planowania na wypadek wprowadzenia nowych taryf.

Obecnie prawie 80 proc. produktów E.l.f. Beauty jest wytwarzanych w Chinach, jednak Amin zapowiedział, że firma zamierza zmniejszyć tę liczbę w przyszłym roku. Ostrzeżenie ze strony prezesa pojawiło się tuż po ogłoszeniu 22. z rzędu kwartału wzrostu sprzedaży w pierwszym kwartale fiskalnym 2025. Firma zanotowała wzrost sprzedaży o 50 proc. do poziomu 324,5 miliona dolarów, a przed nią największa jak dotąd ekspansja na rynkach międzynarodowych.

W ciągu ostatnich miesięcy E.l.f. Beauty weszło na rynek włoski i holenderski oraz otworzyło swoje pierwsze europejskie biuro w Wielkiej Brytanii. Firma ogłosiła również plany wejścia na rynek niemiecki poprzez sieć Rossmann, w której produkty E.l.f. będą dostępne w 1200 sklepach. Na fali sukcesów firma podniosła swoje prognozy sprzedaży na cały rok do poziomu 1,28 miliarda dolarów do 1,3 miliarda dolarów, co stanowi wzrost w porównaniu z wcześniejszymi prognozami wynoszącymi od 1,23 miliarda dolarów do 1,25 miliarda dolarów.

Czytaj także: Donald Trump startuje z kolejnym biznesem; w ofercie buty sportowe i zapachy

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
21.02.2025 14:27
Natura & Co rozważa sprzedaż międzynarodowych operacji Avonu
Natura & Co

Brazylijski gigant kosmetyczny Natura & Co ogłosił, że prowadzi wyłączne rozmowy z funduszem zarządzającym aktywami IG4 na temat potencjalnej sprzedaży operacji Avonu poza Ameryką Łacińską. Informacja ta, podana w czwartek, wywołała pozytywną reakcję rynku – akcje spółki wzrosły o około 3,5 proc., co uczyniło Naturę jednym z liderów wzrostu na indeksie Bovespa, który pozostawał w tym czasie na stabilnym poziomie.

Plany dotyczące restrukturyzacji Avonu firma ogłosiła na początku 2024 roku, rozważając różne opcje, w tym sprzedaż, nawiązanie partnerstwa lub wydzielenie działalności w osobną spółkę. Proces ten został jednak tymczasowo wstrzymany po tym, jak amerykańska jednostka Avonu, Avon Products (API), złożyła wniosek o ochronę przed upadłością na podstawie rozdziału 11 amerykańskiego kodeksu upadłościowego. W grudniu 2024 roku Natura ponownie podjęła analizę strategicznych opcji dla swojego biznesu poza Ameryką Łacińską.

Obecne negocjacje z IG4 znajdują się na wczesnym etapie, a Natura & Co podkreśla, że wciąż rozważa inne alternatywy strategiczne. Analitycy JPMorgan uznali tę decyzję za istotny krok w kierunku uproszczenia struktury biznesowej spółki, co wpisuje się w jej strategię inwestycyjną. Według nich Natura powinna dążyć do sprzedaży międzynarodowego segmentu Avonu w krótkim terminie, zwłaszcza po zakończeniu procesu restrukturyzacyjnego API.

Potencjalna sprzedaż Avonu poza Ameryką Łacińską może mieć istotne konsekwencje finansowe dla Natura & Co. Z jednej strony firma mogłaby skoncentrować się na bardziej dochodowym rynku latynoamerykańskim, generując stabilny przepływ gotówki i zwiększając potencjał wypłaty dywidend. Z drugiej strony, decyzja o sprzedaży lub innym rodzaju restrukturyzacji może wpłynąć na globalną pozycję marki Avon, która od lat zmaga się z wyzwaniami w konkurencyjnym sektorze kosmetycznym.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
20.02.2025 12:41
Hermès odnotowuje silny wzrost pomimo niepewności gospodarczej
Hermès

14 stycznia 2025 roku Axel Dumas, dyrektor zarządzający Hermès, podsumował wyniki finansowe za 2024 rok, podkreślając odporność modelu biznesowego marki. W obliczu niepewnej sytuacji gospodarczej i geopolitycznej firma utrzymała stabilny wzrost, co świadczy o sile jej strategii oraz elastyczności zespołów.

Silne wyniki odnotowano na wszystkich rynkach, w tym w Azji, gdzie zrealizowano szereg modernizacji i rozbudowy sklepów. W Chinach ponowne otwarcie sklepu w centrum handlowym MixC w Shenyang w grudniu oraz wcześniejsze modernizacje w Shenzhen i Pekinie przełożyły się na wzrost sprzedaży o 8,9 proc. w czwartym kwartale. Największy wzrost w skali roku zanotowano w Japonii (+22,5 proc.), a kolejne miejsca zajęły Stany Zjednoczone (+15 proc.) oraz Europa (+19 proc. bez Francji). Sama Francja, tradycyjnie istotny rynek dla Hermès, odnotowała wzrost o 13 proc.

Pod koniec 2024 roku wszystkie działy firmy, z wyjątkiem zegarmistrzostwa, zanotowały solidny wzrost. Sukces ten był wynikiem strategii opierającej się na wartościach marki oraz zwiększeniu mocy produkcyjnych. Hermès kontynuował także politykę zatrudnienia, przyjmując do pracy 2 300 nowych pracowników, co sprawiło, że globalna liczba zatrudnionych przekroczyła 25 000 osób.

Mimo globalnych wyzwań firma pozostaje optymistyczna i potwierdza ambitne cele dotyczące dalszego wzrostu przychodów. Na tle konkurencji Hermès wyróżnia się solidnymi wynikami – dla porównania LVMH zanotował wzrost przychodów o zaledwie 1 proc. (84,7 miliarda euro), a Kering odnotował spadek o 12 proc., do poziomu 17,1 miliarda euro. Takie wyniki potwierdzają dominującą pozycję Hermès na rynku luksusowym i skuteczność jego strategii.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
23. luty 2025 00:09