Firma e.l.f Beauty ogłosiła wyniki finansowe za pierwszy kwartał zakończony 30 czerwca 2023 roku. Sprzedaż netto wzrosła o 76 proc., osiągając ponad 216 milionów dolarów. Ten znaczący wzrost był głównie rezultatem silnej pozycji marki w kanałach detalicznych oraz efektywnego działania e-commerce firmy.
Firma spodziewa się, że sprzedaż netto w roku fiskalnym 2024 wyniesie od 792 do 802 milionów dolarów, co oznacza oczekiwany wzrost o 37-39 proc. rok do roku w porównaniu z oczekiwanym w ramach wcześniejszych prognoz wzrostem o 22-24 proc.
– powiedział Tarang Amin, prezes i dyrektor generalny e.l.f. Beauty w oświadczeniu dla prasy.
Skorygowana EBITDA wyniosła 74,3 milionów dolarów, czyli 34 proc. sprzedaży netto, co oznacza wzrost o 135 proc. rok do roku. Dla porównania, w czwartym kwartale 2023 (zakończonym 31 marca 2023 r.) w porównaniu z kwartałem zakończonym 31 marca 2022 r. sprzedaż netto e.l.f. Beauty wzrosła o 78 proc. do 187,4 miliona dolarów.
e.l.f Beauty (skrót od EyesLipsFace) to amerykańska marka kosmetyków z siedzibą w Oakland w Kalifornii. Została założona przez Josepha Shamaha i Scotta Vincenta Borbę w 2004 roku. Wśród produktów znajdują się między innymi produkty do kąpieli i pielęgnacji skóry, makijaż na bazie minerałów, profesjonalne narzędzia i tradycyjne produkty do makijażu. Według firmy jej produkty są w 100 proc. wolne od okrucieństwa i wspiera kampanię PETA No Fur. Ponad połowa sprzedaży firmy pochodzi z jej strony internetowej, która służy również jako portal społecznościowy z ponad dwoma milionami członków.
Czytaj także: E.l.f Beauty i Alicia Keys wprowadzą na rynek markę wellness