
Sektor kosmetyków do pielęgnacji ciała w Japonii odnotował dalszy wzrost w 2017 roku, a dostawy w tym roku przewyższyły 14,34 mld dolarów, aby osiągnąć nowy rekord. Praktycznie każda kategoria branży kosmetycznej odnotowała wzrost sprzedaży w poprzednim roku - informuje cosmeticsbusiness.com.
Dane liczbowe za okres styczeń-kwiecień 2018 roku sugerują, że te optymistyczne wyniki powtórzą się w tym roku, co dobrze rokuje w przypadku firm zajmujących się kosmetykami do pielęgnacji ciała. Popyt krajowy w Japonii jest stabilny dzięki dobrze prosperującej gospodarce i innowacyjnym nowym produktom, twierdzą analitycy. Jednak sprzedaż na rynku beauty została głównie wzmocniona przez rekordową liczbę zagranicznych turystów, których przyciągają japońskie marki o doskonałej reputacji, słynące z wysokiej jakości i korzystnej relacji jakości do ceny.
Według japońskiego Ministerstwa Gospodarki, Handlu i Przemysłu w tym kraju sprzedaż kosmetyków do pielęgnacji ciała w Japonii w 2017 roku wzrosła o 6,9 proc. w porównaniu z rokiem ubiegłym, szczególnie wysoka była w przypadku linii makijażowych, a także kremów do opalania i perfum oraz wody kolońskiej – a nie jest to sektor, który jest tradycyjnie silny na tym rynku.
Tylko sprzedaż męskich produktów do pielęgnacji skóry i produktów do pielęgnacji włosów uległa zmniejszeniu, ta druga kategoria o 0,02 proc. w porównaniu z poprzednim rokiem. Jak wynika z danych Ministerstwa, w ciągu pierwszych czterech miesięcy 2018 roku kobiety zajmowały się szczególnie intensywnie pielęgnacją skóry, a sprzedaż produktów nawilżających i specjalistycznych produktów do pielęgnacji włosów wzrosła o prawie 16 proc., z kolei kosmetyków do mycia twarzy i preparatów oczyszczających o ponad 9%. Młodsi konsumenci kupują tańsze produkty - korzystając z trendu znanego jako "niska cena".
Stabilny popyt krajowy jest znaczącym osiągnięciem, biorąc pod uwagę spadek liczby urodzeń w Japonii, kurczącą się populację i rosnący odsetek starszych Japończyków. Japońskie krajowe Biuro Statystyczne poinformowało, że wydatki na kosmetyki w 2017 roku po raz pierwszy przekroczyły wydatki na ubrania damskie od momentu prowadzenia statystyk przez tę organizację.
Podczas gdy wydatki Japończyków na odzież spadły w wyniku wzrostu liczby modnych i oszczędnych klientów, wydatki mieszkańców kraju Kwitnącej Wiśni na kosmetyki pozostają stabilne.