StoryEditor
Producenci
11.12.2024 14:21

Duże zmiany i zwolnienia w Goop, imperium Gwyneth Paltrow

Początki Goop sięgają roku 2006, kiedy to Paltrow zaczęła od wysyłania cotygodniowego newslettera / Gwyneth Paltrow

Goop, firma stworzona i prowadzona przez Gwyneth Paltrow, przeszła już od jesieni dwie rundy zwolnień. Rynek zastanawia się, jaka przyszłość czeka to znane imperium wellness, zarządzane przez celebrytkę.

Goop przeprowadziło dwie znaczące rundy zwolnień pracowników w ciągu zaledwie dwóch miesięcy. Pod koniec października  pracę straciło ok. 10 osób (6 proc. personelu) z działów kreatywnego, urody oraz programowania. We wrześniu zwolnienia dotknęły 40 osób z grona 216-osobowego personelu, co stanowiło wówczas 18 proc. 

Celem ostatnich cięć miała być, zdaniem rzecznika prasowego Goop, optymalizacja wydajności operacyjnej i wzrostu przychodów w kluczowych pionach urody i mody”. Aktorka i założycielka Goop, Gwyneth Paltrow, będąca również dyrektorem generalnym, wyjaśniła na łamach mediów, że zwolnienia przywróciły firmie „tryb wzrostowy”, ale możliwe są kolejne redukcje.

Nie są znane dokładne szczegóły, dotyczące stanu finansowego Goop. Z oświadczenia rzecznika firmy wynika, że przychody Goop wzrosły w 2023 roku w ujęciu rok do roku, a 2024 zapowiada się jako kolejny rok wzrostu. Rzecznik podał, że przychody Goop Beauty wzrosły o 21 proc. w porównaniu z ubiegłym rokiem.

Poprzednia duża runda cięć miała miejsce w 2021 roku, kiedy pracę w Goop straciło co najmniej 140 pracowników, w tym kadra kierownicza wyższego szczebla z dyrektorem finansowym na czele. Wtedy duża rotacja pracowników była tłumaczona skutkami wpływu pandemii na gospodarkę, ale też niskie płace w firmie oraz kapryśny charakter laureatki Oskara. Pracownicy wskazywali, że Paltrow „chciała spędzać dni na przymierzaniu ubrań, gdy firma rozpaczliwie potrzebowała prawdziwego CEO”.

Czytaj też: Londyński Goop zostaje zamknięty po stracie 1,4 miliona funtów przychodów

W firmie trwa obecnie restrukturyzacja działów - największy nacisk ma być położona na działy urody, jedzenia oraz mody. W ramach Goop działa marka odzieżowa G. Label, linie kosmetyków Goop Beauty i Good Clean Goop oraz uruchomiono Goop Kitchen, dostarczającą jedzenie na wynos. 

Początki Goop sięgają roku 2006, kiedy to Paltrow zaczęła od wysyłania cotygodniowego newslettera. Stopniowo narodziła się marka wellness, słynąca z niekonwencjonalnych, budzących wielokrotnie kontrowersje (m.in. osławiona świeca o nazwie This Smells Like My Vagina) produktów. Jak przyznała aktorka, sprzedawana za 75 dolarów świeca o zapachu geranium, bergamotki i cedru początkowo był żartem między nią a twórcą zapachu Douglasem Little. 

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
22.01.2025 13:50
Najnowszy sklep Rituals otwarty w Złotych Tarasach [DUŻO ZDJĘĆ]
Otwarcie sklepu Rituals, Złote Tarasy w Warszawie
Otwarcie sklepu Rituals, Złote Tarasy w Warszawie / M.Szulc wiadomoscikosmetyczne.pl
Otwarcie sklepu Rituals, Złote Tarasy w Warszawie
Otwarcie sklepu Rituals, Złote Tarasy w Warszawie / M.Szulc wiadomoscikosmetyczne.pl
Otwarcie sklepu Rituals, Złote Tarasy w Warszawie
Otwarcie sklepu Rituals, Złote Tarasy w Warszawie / M.Szulc wiadomoscikosmetyczne.pl
Otwarcie sklepu Rituals, Złote Tarasy w Warszawie
Otwarcie sklepu Rituals, Złote Tarasy w Warszawie / M.Szulc wiadomoscikosmetyczne.pl
Otwarcie sklepu Rituals, Złote Tarasy w Warszawie
Otwarcie sklepu Rituals, Złote Tarasy w Warszawie
Otwarcie sklepu Rituals, Złote Tarasy w Warszawie
Otwarcie sklepu Rituals, Złote Tarasy w Warszawie
Gallery

Marka Rituals Cosmetics postawiła na rozwój w Polsce – tylko przez ostatni rok uruchomiła w naszym kraju blisko 20 sklepów. Najnowszy butik marki otwarto w środę w jednym z najpopularniejszych centrów handlowych Warszawy.

Rituals ma obecnie 62 sklepy na terenie całej Polski, między innymi w Trójmieście, BIałymstoku, Krakowie, Wrocławiu, Łodzi, Katowicach, Rzeszowie, Poznaniu, Szczecinie Radomiu czy Toruniu. W samej Warszawie jest ich już jedenaście. 

Najnowsze otwarcie Rituals miało miejsce w środę 22 stycznia w centrum handlowym Złote Tarasy, cieszącym się dużą popularnością z uwagi na lokalizację w ścisłym centrum miasta i dworca Centralnego. 

Na otwarcie sklepu w Złotych Tarasach o godz. 9 oczekiwało kilkadziesiąt osób. Na pierwszych stu klientów, którzy zrobili zakupy za minimum 190 zł, przy kasie czekały upominki od marki. 

Również przez kilka najbliższych dni wszyscy klienci będą mogli skorzystać z rabatów i specjalnych promocji.

Jak zapowiedziała Dorota Prat-Carrabin, country director Eastern Europe Rituals Cosmetics, lokalizacja w warszawskich Złotych Tarasach jest strategicznym krokiem, który “pozwoli marce być bliżej klientów i stworzyć dla nich przestrzeń relaksu i inspiracji”.

Otwarcie Rituals w Złotych Tarasach (pierwsze w tym roku w Polsce) to dla marki kolejny krok w zapowiadanej ekspansji w naszym kraju. Przez cały 2024 sieć otworzyła w Polsce ok. 20 nowych butików, a na całym świecie takich otwarć było prawie 250.

Obecnie globalnie działa ponad 1,1 tys. sklepów Rituals w 33 krajach.

Wywodząca się z Holandii marka od początku stawia na przemyślany design oraz formuły produktów. “Jako marka, która chce dostarczać luksusowe produkty kosmetyczne z naciskiem na dobre samopoczucie, jesteśmy pionierami w łączeniu produktów do kąpieli, ciała i domu w jednym portfolio. Nasza oferta obejmuje produkty do pielęgnacji ciała pochodzenia naturalnego, zapachy do domu oraz odzież domową” – podkreśla Rituals. 

Czytaj też: Rituals Cosmetics realizuje założone cele środowiskowe. Jakie ma efekty?

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
22.01.2025 10:29
Reckitt inwestuje w rozwój lokalnych mocy produkcyjnych w Stanach Zjednoczonych i Chinach
Reckitt Benckiser

Reckitt inwestuje setki milionów dolarów w rozwój lokalnej produkcji w Stanach Zjednoczonych i Chinach, aby uniezależnić się od importu i zabezpieczyć łańcuch dostaw przed możliwymi konfliktami handlowymi. Kluczowe projekty to budowa fabryki w Karolinie Północnej za 190 milionów dolarów oraz centrum badawczo-rozwojowego w Szanghaju za 300 milionów juanów (40,9 milionów dolarów).

Fabryka w Karolinie Północnej, której uruchomienie zaplanowano na 2027 rok, umożliwi produkcję tabletek i płynów marki Mucinex na rynku lokalnym. Dzięki temu import produktów Reckitt do Stanów Zjednoczonych zostanie zredukowany do 25 proc. sprzedaży lokalnej. W dobie rozważań o protekcjonistycznej polityce handlowej w USA, w tym potencjalnych taryfach sięgających 60 proc. na import z Chin, ta inwestycja pozwoli firmie na większą elastyczność produkcyjną i uniezależnienie się od pojedynczych źródeł dostaw.

W Chinach firma rozbudowuje fabrykę w Taicang, która od 2026 roku rozpocznie produkcję prezerwatyw, co dodatkowo wzmocni lokalne możliwości wytwórcze. Nowe centrum badawczo-rozwojowe w Szanghaju skoncentruje się na tworzeniu produktów dostosowanych do lokalnych potrzeb. Obecnie aż 80 proc. produktów Reckitt sprzedawanych w Chinach jest już wytwarzanych w tym kraju, co stawia firmę w korzystnej pozycji wobec niepewności na rynku międzynarodowym.

Strategiczne inwestycje Reckitt są odpowiedzią na wyzwania geopolityczne i odzwierciedlają długoterminową wizję firmy. Poprzez wzmocnienie lokalnej produkcji w kluczowych regionach świata, Reckitt nie tylko zabezpiecza swoją pozycję na rynkach, ale również minimalizuje ryzyko wynikające z napięć handlowych i zmian regulacji.

Czytaj także: Reckitt Benckiser konsoliduje swoją polską działalność w warszawskim biurowcu VIBE

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
22. styczeń 2025 16:42