
– Jedna trzecia całej sprzedaży jest realizowana przez drogerie. 33 proc. odbywa się z półek drogerii, a nie hipermarketów, supermarketów czy dyskontów. Dlatego nasza strategia będzie dryfować w stronę drogerii, bo tam naturalnie klienci szukają tego typu produktów – mówi Piotr Dzik, prezes zarządu firmy Vaco specjalizującej się w ekologicznych produktach na insekty. To preparaty m.in. na gryzonie, owady, pułapki na mole, rybiki, prusaki. Firma działa na rynku od 15 lat, dopiero od 4 lat jest obecna w kanale sprzedaży detalicznej. Do tej pory budowała swoją pozycję w kanale usługowym, zabezpieczając obiekty, w tym sieci handlowe, przed szkodnikami. Na rynku detalicznym konkuruje z firmami Bros i S.C. Johnson, zajmuje trzecią pozycję. – Notujemy ciągle duże wzrosty, o 41 proc. rok do roku, i liczę, że ta dynamika zostanie zachowana – zapowiada Piotr Dzik. – To efekt zainteresowania konsumentów ekologicznymi produktami, które są skuteczne i których można bezpiecznie używać w domu – dodaje.