StoryEditor
Producenci
12.05.2016 00:00

DROGERIA ROKU 2016

Podczas IX Kongresu Handlu i Dystrybucji wręczyliśmy nagrody Drogeria Roku i Market Roku 2016. Zobacz, kto wygrał w tym roku!

DROGERIA ROKU 2016

NAGRODY DLA DROGERII INDYWIDUALNYCH DROGERIA ROKU 2016

Drogeria małego formatu (powierzchna do 100 mkw.):
Drogeria Jasmin, Aleja Tysiąclecia 7, Piastów. Właściciel: Piotr Węcławiak
Zwycięzca: Sekret Urody, ul. Tarasowa 1, Lublin. Właściciel: Marian Bochenek
Drogeria Laboo, Pl. Wolności 3/4, Kamienna Góra. Właściciel: Lucyna Fitzet
Drogeria Jawa, ul. Demokracji 11, Połczyn-Zdrój. Właściciel: Kinga Miszewska
Kosmeteria - Eksperci Urody "Kosmetyk", ul. A. Zamoyskiego 7, Kutno. Właściciel: Elżbieta Krajewska

Drogeria średniego formatu (powierzchnia od 100 do 150 mkw.)
Drogeria Jawa, ul. Gen. Józefa Hallera 19, Sępólno Krajeńskie. Właściciel: Komplex-Torus Sp. z o.o.
Zwycięzca: Drogeria Jasmin, ul. Przemysłowa 4/8b, Żuromin. Właściciel: Rafał Przywitowski
Drogeria Koliber, ul. Jana III Sobieskiego 18, Jabłonka. Właściciel: Antoni Zborgy

Drogeria dużego formatu (powierzchnia od 150 do 200 mkw.)
Drogeria Vica, ul. Milicka 20c, Trzebnica. Właściciel: Dariusz Tomczak
Drogeria Laboo, ul. Bielecka 1, Gorlice. Właściciel: Krystyna Pilecka
Zwycięzca: Drogerie Polskie „Aurora”, ul. Gen W. Andersa 1a lok. 6S, Sokołów Podlaski. Właściciel: Beata i Tomasz Księżopolscy
Sekret Urody, ul. Krakowska 20, Rzeszów. Właściciel: Marian Bochenek

Drogeria największego formatu (powierzchnia powyżej 200 mkw.)
Drogeria Laboo, ul. T. Kościuszki 21, Zwoleń. Właściciel: Andrzej Skawiński
Drogeria Kosmyk, ul. Rynek 18, Skawina. Właściciel: Janusz Klimczak, Piotr Klimczak
Zwycięzca: Drogeria Jawa „Zacisze", ul. Kolejowa 1B, Płońsk. Właściciel: Jacek Fabiszewski


Wszyscy finaliści konkursu Drogeria Roku 2016 w kategorii sklepów indywidualnych otrzymali dyplomy, materiały marketingowe do oznakowania sklepów oraz prezenty od Partnerów Kongresu. Firmy Cederroth, Dax Cosmetics, Delia Cosmetics, Eveline Cosmetics, Batiste ufundowały zestawy swoich produktów. Firma Famous Group Creation ufundowała kosze prezentowe z perfumami. Dodatkowo od firm Dax Cosmetics, Cederroth, Delia Cosmetics finaliści otrzymają jednorazowo 10-procentowy rabat, a od firmy Chantal aż 45-procentowy rabat na jednorazowe zakupy. Natomiast firma Verona Products Professional ufundowała dla zwycięzców vouchery na zakupy o wartości 500 zł (zwycięzca w kategorii drogeria małego formatu), 1000 zł (zwycięzca w kategorii drogeria średniego formatu), 1500 zł (zwycięzca w kategorii drogeria dużego formatu) i 2000 zł (zwycięzca w kategorii drogeria największego formatu.


NAGRODY DLA SIECI DROGERYJNYCH DROGERIA ROKU 2016

Najbardziej dynamiczny rozwój: ROSSMANN
za nieustanny wzrost, konsekwencję, rzetelność i profesjonalizm.
Nagrodę odebrała: Agata Lewandowska, rzecznik Rossmann Polska

Najbardziej innowacyjny koncept handlowy: KONTIGO  
za własną filozofię rozwoju biznesu i nietuzinkowy projekt sklepów.
Nagrodę odebrała: Agnieszka Malanowska, dyrektor marketingu, Kontigo

Najciekawszy koncept franczyzowy: DROGERIE POLSKIE 
za stały rozwój poprzez poszukiwanie nowoczesnych rozwiązań wspierających współpracę z franczyzobiorcami, jednolitą komunikację i dużą lojalność zakupową klientów.
Nagrodę odebrała: Teresa Jonas, prezes zarządu, Drogerie Polskie

Ex aequo

Najciekawszy koncept franczyzowy: DROGERIE SEKRET URODY 
za dobrze zorganizowaną sieć, skoordynowane działania promocyjne, odpowiednio dobranych partnerów logistycznych.
Nagrodę odebrał: Piotr Bochenek, prezes zarządu, Espiro Group

Najefektywniejsza współpraca z dostawcami: DROGERIE SEKRET URODY
za efektywne działania promocyjne i skuteczność w egzekucji ustaleń.
Nagrodę odebrała: Bernadeta Ziemińska, dyrektor handlowy, Sekret Urody

Najlepsza komunikacja z konsumentami:  SUPER-PHARM
za efektywne wykorzystanie nowoczesnych kanałów komunikacji z konsumentem i przynoszące rzeczywistą wartość, zarówno dostawcy, jak i konsumentowi, programy lojalnościowe.
Nagrodę odebrała: Joanna Hajduk, dyrektor marketingu i zakupów, członek zarządu, Super-Pharm

Najciekawsza strategia asortymentowa: HEBE
za odejście od standardowego asortymentu i odważne wprowadzanie nowych marek.
Nagrodę odebrał: Antonio Farinha, dyrektor handlowy, Jeronimo Martins Drogerie i Farmacja

Najbliżej  lokalnej społeczności: POLSKA SIEĆ DROGERII VICA 
za drogerie funkcjonujące od lat na wysokim poziomie, które wrosły w lokalny krajobraz i wypełnienie niszy rynkowej w małych miejscowościach województwa wielkopolskiego.
Nagrodę odebrał: Dariusz Tomczak, prezes zarządu, Vica

Najlepsze połączenie świata farmacji i beauty: SUPER-PHARM 
za pozostawanie przez wiele lat wzorem do naśladowania przez kolejnych graczy na rynku kosmetycznym w koncepcji połączonej drogerii i apteki.
Nagrodę odebrała: Joanna Hajduk, dyrektor marketingu i zakupów, członek zarządu, Super-Pharm


Jury konkursu Drogeria Roku 2016:
Łukasz Barbacki, dyrektor sprzedaży, Euphora
Eliza Bielińska-Michalczyk, senior manager, PwC Polska
Marek Borowiński, ekspert, audytor, trener, MB Consulting
Katarzyna Gidlewska, client director, Nielsen Polska
Sylwia Grądziel-Brzezińska, dyrektor ds. sprzedaży, Oceanic
Monika Machnowska, dyrektor sprzedaży rynku nowoczesnego, Dax Cosmetics
Filip Mielczarek, dyrektor sprzedaży Polska i kraje bałtyckie, Nivea Polska
Artur Narodowski, dyrektor handlowy ds. Operacyjnych, Sarantis Polska          
Adam Oleszkiewicz, dyrektor handlowy, Cederroth Polska
Paweł Pietruszka, dyrektor sprzedaży, Torf Corporation            
Edyta Pietrzak, dyrektor sprzedaży, Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris  
Urszula Pierzchała, prezes zarządu, Allverne    
Sebastian Siodłak, dyrektor sprzedaży, Dział Produktów Szerokiej Dystrybucji, L’Oréal Polska
Dariusz Stasiukiewicz, dyrektor ds. kluczowych klientów, Eveline Cosmetics
Józef Szmich, prezes zarządu, Delia Cosmetics
Robert Zeszutek, dyrektor sprzedaży, Pierre René 


MARKET ROKU 2016


Małe sklepy (powierzchnia do 100 mkw.)
Żabka, al. Jerozolimskie 53, 00-697 Warszawa
Livio, ul. Marcinkowskiego 15, 64-800 Chodzież
Delikatesy U Czacharowskiej – Detal W-M, ul. Czarnieckiego 13V, 14-100 Ostróda
SPAR, ul. Dworcowa 14, 68-208 Łęknica
PSH Nasz Sklep, ul. Żwirki i Wigury 8, 35-950 Rzeszów

Średnie sklepy (powierzchnia 101-250 mkw.)
Delikatesy Centrum, Korzenna 335, 33-322 Korzenna
Carrefour Express, pl. Bankowy 4
Lewiatan, ul. Parkowa 9a, 16-130 Janów
Piotr i Paweł, ul. Klasztorna 12, 63-720 Koźmin Wielkopolski
Freshmarket, ul. Przemysłowa 4/466, 30-701 Kraków

Duże sklepy (powierzchnia 251-500 mkw.)
ABC – sklep spożywczy, ul. Nowowiejska 36, 64-530 Kaźmierz
FRAC, ul. Kwiatkowskiego 11, 35-311 Rzeszów
Gama, ul. Lubelska 80, 21-100 Lubartów
Chorten, ul. Zachodnia 2/A1, 15-354 Białystok
Detal W-M, ul. Armii Krajowej 7, 14-300 Morąg

Supermarkety (powierzchnia 501-800 mkw.)
Stokrotka, ul. Krasińskiego 2a, 32-300 Olkusz
Chata Polska, ul. Poznańska 37, 62-025 Kostrzyn
Nasz Sklep, ul. Słowackiego 53a, 80-288 Gdańsk
Topaz, ul. Wyszyńskiego 7, 07-100 Węgrów
EKO, ul. Niemodlińska 26, 45-720 Opole

Sklepy wielkopowierzchniowe (powierzchnia powyżej 800 mkw.)
Topaz, ul. Warszawska 46, 05-310 Kałuszyn 
Alma, ul. Półwiejska 42, 61-888 Poznań
FRAC, ul. Lwowska 6, 35-301 Rzeszów
Społem, ul. Kołłątaja 50, 15-774 Białystok
Piotr i Paweł, ul. Grzecznarowskiego 29/31, 26-600 Radom




Nagrody dla sieci handlowych Market Roku 2016:

Najbardziej dynamiczny rozwój: Żabka Polska
Nagrodę odebrał: Tomasz Suchański  prezes zarządu spółki Żabka Polska

Najciekawszy koncept franczyzowy: Lewiatan
Nagrodę odebrał: Wojciech Kruszewski – prezes zarządu spółki Lewiatan Holding

Najefektywniejsza współpraca z dostawcami: Carrefour Polska
Nagrodę odebrał: Robert Noceń - sekretarz generalny Carrefour Polska

Najlepsza komunikacja z konsumentami: Lidl Polska
Nagrodę odebrała:Anna Biskup – PR manager Lidl Polska

Najciekawsza strategia asortymentowa: Auchan Polska
Nagrodę odebrał:Marek Szeib – dyrektor generalny Auchan Polska

Najlepsza oferta produktów świeżych: Piotr i Paweł
Nagrodę odebrał:
Tomasz Lewandowski – wiceprezes zarządu sieci Piotr i Paweł

Najsolidniejszy płatnik: Biedronka
Nagrodę odebrał:
Maciej Łukowski – dyrektor finansowy i członek zarządu Jeronimo Martins Polska

Najszersza oferta dodatkowych usług: Tesco Polska
Nagrodę odebrała:
Daria Kulińska – dyrektor ds. komunikacji Tesco Polska

Sieć najbardziej odpowiedzialna społecznie: Biedronka
Nagrodę odebrał:
Maciej Łukowski – dyrektor finansowy i członek zarządu Jeronimo Martins Polska

Najbardziej innowacyjny koncept handlowy: Żabka Polska
Nagrodę odebrał: Tomasz Suchański prezes zarządu spółki Żabka Polska

Gratulujemy zwycięzcom i wszystkim finalistom!


ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
02.01.2025 16:35
Clarins, Unilever i inni kluczowi gracze w branży skreśleni z prestiżowej listy dostawców królewskiego dworu
The Royal Family/facebook

Wiadomość o usunięciu kilku znanych marek kosmetycznych z prestiżowej listy dostawców królewskiego dworu odbiła się szerokim echem. Król Karol III opublikował zaktualizowaną listę firm posiadających królewski certyfikat Royal Warrant, na której nie znalazły się tacy giganci branżowi jak Boots, Clarins, Unilever, Elizabeth Arden czy House of Fraser.

Royal Warrant to prestiżowe wyróżnienie przyznawane firmom, które przez co najmniej pięć lat dostarczają towary lub usługi na potrzeby brytyjskiego dworu królewskiego. Jest to forma oficjalnego uznania jakości, niezawodności i znaczenia danej marki dla rodziny królewskiej. Royal Warrant jest nadawany przez członków rodziny królewskiej, w tym obecnie przez króla Karola III i królową. Firmy posiadające to wyróżnienie mają prawo używać herbu królewskiego w swojej komunikacji marketingowej, co wzmacnia ich prestiż na rynku krajowym i międzynarodowym. Przywilej ten jednak nie jest przyznawany na stałe – jego utrzymanie wymaga spełniania określonych standardów oraz dostosowywania oferty do zmieniających się potrzeb monarchii.

Decyzja o usunięciu marek z królewskiej listy związana jest z wprowadzeniem przez króla Karola III i królową listy dostawców bardziej dostosowanej do ich obecnych potrzeb. Zgodnie z raportem opublikowanym przez Metro, nowy zestaw Royal Warrants of Appointment został przyznany łącznie 386 firmom, w tym takim markom jak Molton Brown, Bronnley 1884 oraz Heaven Skincare. Te wytyczne stanowią drugą aktualizację od momentu objęcia tronu przez króla Karola III.

Król Karol kupi korale królowej Kamili... gdzie indziej

Królewskie certyfikaty przyznawane są firmom, które dostarczają produkty lub usługi dworowi przez co najmniej pięć lat, jednak ich utrata może nastąpić w momencie, gdy produkt przestaje być dostępny na rynku lub nie spełnia już potrzeb rodziny królewskiej. Wraz z nową erą monarchii zmieniają się priorytety i zapotrzebowanie, co wpływa na decyzje dotyczące współpracy z konkretnymi markami. Jak wskazuje przykład ostatniej aktualizacji, królewski dwór kładzie nacisk na bardziej ekskluzywne i unikatowe propozycje.

Zmiana w królewskiej liście dostawców pokazuje, jak dynamicznie może zmieniać się podejście do prestiżowych certyfikatów w zależności od aktualnych wymagań monarchii. Dla firm, które utraciły swoje wyróżnienie, jest to sygnał o potrzebie dostosowania oferty do nowych standardów. Wprowadzone modyfikacje podkreślają, że królewski certyfikat pozostaje symbolem najwyższej jakości i prestiżu.

W kontekście znanej powszechnie dbałości króla Karola III o środowisko naturalne, można zadać pytanie, czy zmiany na liście dostawców królewskiego dworu nie były częściowo podyktowane kryteriami ekologicznymi. Król od lat angażuje się w promowanie zrównoważonego rozwoju, ochrony przyrody i ograniczania wpływu działalności człowieka na klimat, co mogło wpłynąć na decyzje o współpracy z firmami bardziej zgodnymi z tymi wartościami. Marki, które nie spełniają standardów ekologicznych, takich jak użycie surowców przyjaznych środowisku czy ograniczenie emisji dwutlenku węgla, mogły znaleźć się poza zaktualizowaną listą. Jeśli te założenia są słuszne, decyzja króla stanowi jasny sygnał, że troska o planetę staje się jednym z kluczowych priorytetów nawet w tak prestiżowych i tradycyjnych instytucjach jak brytyjska monarchia.

Czytaj także: Dostawca Harrodsa pod lupą śledczych w związku z naruszeniem zakazów eksportu perfum do Rosji

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Marketing i media
02.01.2025 13:28
Chanel wydało swoją pierwszą książkę, poświęconą urodzie i kosmetykom
Książka ”Chanel: The Allure of Makeup” powstała we współpracy z domem mody ChanelIG chanel.beauty

Dom mody Chanel wydał swoją pierwszą albumową publikację, dotyczącą urody: "Chanel: The Allure of Makeup". Książka ukazała się w stulecie pierwszej kolekcji produktów do makijażu tej kultowej marki.

Swoje pierwsze produkty kosmetyczne Gabrielle Chanel zaprezentowała światu w 1924 roku. To wtedy powstała firma „Société des Parfums CHANEL”, która miała zająć się produkcją oraz sprzedażą perfum i kosmetyków. Ernest Beaux (twórca perfum Chanel No. 5) został mianowany pierwszym kreatorem zapachów. W tym samym roku powstały pierwsze kolekcje pudrów i pomadek do ust.

W grudniu 2024 Chanel zaprosiło miłośników urody i swojego kultowego designu w podróż, prezentująca 100 lat innowacji, ewolucji i osiągnięć marki w dziedzinie urody.

Książka "Chanel: The Allure of Makeup" powstała we współpracy z domem mody Chanel, co pozwoliło na wykorzystanie cennych, bogatych archiwów marki, w tym nigdy wcześniej nie publikowanych zdjęć Gabrielle Chanel czy wizualizacji kampanii reklamowych. Wiele miejsca w książce poświęcone jest reklamom Chanel i historiom współpracy z uznanymi fotografami i reżyserami.

Czytaj też: Margot Robbie została nową ambasadorką Chanel No. 5

Książka prezentuje rozwój firmy i jej charakterystycznych elementów estetyki w siedmiu rozdziałach. Każdy z nich poświęcony jest jednemu z kolorów, które na przestrzeni lat definiowały estetykę Chanel: jest zatem czerń, biel, beż, czerwień, róż, złoto oraz błękit. 

Jak podkreślają recenzenci, “od ponadczasowej elegancji czarno-białego kompaktu po odwagę i urok szkarłatno-czerwonej szminki 31 Le Rouge, rozdziały te rzucają światło na produkty, które ugruntowały miejsce marki Chanel w historii piękna”.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
02. styczeń 2025 17:12