StoryEditor
Producenci
26.04.2021 00:00

Dove w kampanii pokazuje "odwrócone" selfie i zagrożenia mediów społecznościowych

Marka Dove ruszyła z nową, globalną kampanią pod hasłem „Reverse Selfie” (z ang. „Odwrócone Selfie”), w której pokazuje zakłamanie mediów społecznościowych i to, jak nierealny ideał piękna wpływa na psychikę nastolatek.

W czasach przedcyfrowych, reklamy opracowane w Photoshopie w magazynach dla kobiet były potępiane za tworzenie wyidealizowanej definicji piękna. Dziś młode dziewczyny borykają się z tym samym problemem za sprawą mediów społecznościowych.

80 proc. nastolatek zaczyna przekłamywać swój wizerunek online przed ukończeniem 13-ego roku życia. Dlatego marka kosmetyczna Dove wystąpiła z misją rozwiązania problemu prawdziwych standardów piękna w erze cyfrowej. Wykorzystuje swoją kampanię, aby podkreślić jak duże szkody w psychice powoduje trend intensywnie edytowanych selfie.

Klip reklamowy „Reverse Selfie” przedstawia młodą dziewczynę zamkniętą w sztucznym świecie mediów społecznościowych. Jak sama nazwa wskazuje, kampania to historia opowiedziana w odwrotnej kolejności, ujawniająca, jakie efekty cyfrowe zostały użyte do stworzenia obrazu.

Pierwszy to filtr. Korzystając z „Photofix”, widzimy, że jej „idealne” selfie to wynik działania aplikacji, która umożliwia modyfikowanie twarzy. Włosy stają się mniej gęste, podbródek wraca do swojego normalnego kształtu. Widzimy, że powiększyła swoje oczy, zmniejszyła nos i usunęła wszelkie niedoskonałości skóry.

Następnie reklama dekonstruuje jej makijaż, zaprojektowany tak, aby zrobić idealne selfie. Odwrotna podróż kończy się, gdy patrzy w lustro, najwyraźniej niezadowolona ze swojego wyglądu.

„Presja mediów społecznościowych szkodzi samoocenie naszych dziewcząt” - głosi reklama. „Dłuższy czas spędzany przed ekranem podczas pandemii pogorszył sytuację. Porozmawiaj dziś o selfie ”. Jest to kontynuacja „Evolution”, reklamy marki Dove z 2006 roku, która podkreślała fałszywy i nierealistyczny ideał piękna utrwalany przez przemysł reklamowy i media.

Piękno Bez Filtra

Kampania z 2021 roku wyznacza początek nowego zaangażowania Dove w problem nierealnego ideału piękna. Marka zwiększa wysiłki, aby zmienić toksyczny charakter branży kosmetycznej i podkreślić zagrożenia "idealnych" zdjęć w mediach społecznościowych dla samooceny młodych ludzi na całym świecie.

Jak podkreśla Dove, filtry, które cyfrowo zmieniają nasz wizerunek online, szkodzą poczuciu własnej wartości i proponuje wspólnie zmienić definicję piękna.

- #PieknoBezFiltra to połączenie naszej wieloletniej komunikacji #BezRetuszuCyfrowego oraz projektu Dove Self-Esteem, w ramach których pomagamy kobietom i nastolatkom w budowaniu pozytywnego stosunku do własnego ciała - tym razem także w mediach społecznościowych. Projekt Dove Self-Esteem działa na świecie już od 2004 roku, a w Polsce od 2018 - informuje marka w komunikacie prasowym.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
30.01.2025 14:38
Revolution Beauty z dużym spadkiem wartości akcji – wyniki roczne poniżej oczekiwań
Revolution Beauty

Revolution Beauty, brytyjska marka kosmetyczna, odnotowała spadek wartości akcji o 25 proc. w ubiegłym tygodniu. Przyczyną jest prognoza rocznej sprzedaży, która ma być niższa o jedną czwartą w porównaniu z poprzednim rokiem. Oficjalne wyniki finansowe firma opublikuje pod koniec lutego.

Zgodnie z danymi opublikowanymi przez Morning Star, cena akcji Revolution Beauty na londyńskiej giełdzie w czwartek wynosiła 10,62 pensa. To znaczący spadek w stosunku do wcześniejszych poziomów, który odzwierciedla negatywne nastroje inwestorów wobec prognoz spółki. Marka, znana z produktów z segmentu masowego, zmaga się z trudnościami na kluczowych rynkach, zwłaszcza w Stanach Zjednoczonych.

Spółka tłumaczy spadek sprzedaży osłabieniem popytu w grudniu oraz procesem redukcji zapasów przez amerykańskich sprzedawców detalicznych. Mimo tych wyzwań, Revolution Beauty przewiduje, że powróci do wzrostu w roku fiskalnym 2026. Branża kosmetyczna nadal zmaga się z niepewnością rynkową, a najbliższe miesiące pokażą, czy strategia odbudowy sprzedaży przyniesie oczekiwane rezultaty.

Firma podjęła działania naprawcze, w tym wycofanie z oferty ponad 6 000 nierentownych produktów, co stanowiło około dwóch trzecich asortymentu. Mimo tych trudności, Revolution Beauty pozostaje optymistycznie nastawione przewiduje powrót do wzrostu w 2026 roku, wspierany nowymi kontraktami oraz inicjatywami oszczędnościowymi. 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Włosy
30.01.2025 13:15
Wielka Brytania: marka kosmetyczna walczy z mitami, dotyczącymi mycia włosów
Zdaniem Philip Kingsley, włosy podobnie jak cera wymagają pielęgnacyjnego zestawu kosmetyków, dostosowanych do zmieniających się potrzeb włosów i skóry głowy.shutterstock

Z badania firmy kosmetycznej Philip Kingsley wynika, że kobiety w Wielkiej Brytanii nie myją włosów prawidłowo: robią to zbyt rzadko lub niedokładnie. Firma podkreśla, że uleganie mitom i trendom może mieć negatywny wpływ na stan zdrowia włosów i skóry głowy.

Z ustaleń brytyjskiej marki kosmetyków do pielęgnacji włosów Philip Kingsley wynika, ​​że Brytyjki niewłaściwie pielęgnują włosy. Prawie połowa (49 proc.) z nich nie używa szamponu, dostosowanego do konkretnej tekstury włosów, a 24 proc. nigdy nie używało szamponu, przeznaczonego do włosów konkretnego typu.

Zdaniem Philip Kingsley, włosy podobnie jak cera wymagają pielęgnacyjnego zestawu kosmetyków, dostosowanych do zmieniających się potrzeb włosów i skóry głowy.

Ponieważ prawie połowa kobiet (45 proc.) myje włosy dwa-trzy razy w tygodniu, marka wskazuje również, że proces mycia powinien trwać przez pełne 60 sekund za każdym razem. Kobiety myją włosy zbyt krótko: u 44 proc. trwa to od 30 sekund do minuty, a 9 proc. myje je krócej, niż przez pół minuty.

Zbyt rzadkie mycie włosów jest związane z obawą wielu kobiet o wypadanie włosów. Aż 34 proc. kobiet boi się, że mycie szamponem może nasilać wypadanie włosów. Z kolei 18 proc. nie ma świadomości, że mycie włosów szamponem jest niezbędne dla zdrowia skóry głowy. Równocześnie na rynku rośnie popularność suchych szamponów: marki kosmetyczne wprowadzają na rynek nowe formy suchych szamponów (np. w formie pudrów, balsamów i kremów), a w social mediach popularny jest trend "przetrzymywania włosów" bez mycia i przekonywanie o jego szkodliwości.

– Unikanie mycia włosów nie przynosi żadnych korzyści. Jestem zwolenniczką ich codziennego mycia. Spróbujcie nie myć twarzy dłużej niż trzy dni, albo założyć to samo ubranie więcej niż kilka razy bez prania – i zastosujcie to samo myślenie odnośnie włosów i skóry głowy – skomentowała Anabel Kingsley, prezes marki i główna konsultantka w Philip Kingsley.

Philip Kingsley to brytyjska marka kosmetyków do pielęgnacji włosów, założona ponad 60 lat temu. Marka, podkreślająca znaczenie trychologii (nauki o włosach i skórze głowy), jest znana z szerokiej gamy skutecznych produktów do pielęgnacji włosów i dbania o zdrowie włosów różnych typów.

Czytaj też: Pielęgnacja włosów – trendy i innowacje produktowe 2025

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
31. styczeń 2025 11:52