Przed nami rok… dynamiczny, planujemy sporo zmian, między innymi w liniach kosmetycznych już obecnych w naszej ofercie.
Największym wyzwaniem dla branży kosmetycznej będzie... sprostanie stale zmieniającym się wymaganiom klientów. Coraz więcej napływa do nas kosmetyków zagranicznych, jak również nowych trendów, np. azjatyckich, którym ulegają konsumenci. Polskie marki, aby dotrzymać im tempa, będą musiały szybko i sprawnie wprowadzać na rynek kosmetyki wpisujące się w te trendy. Po roku 2016 widać, że rodzime marki są silne, ale mimo to zagraniczne marki stale zyskują na popularności i stają się realnym zagrożeniem.
Największej dynamiki spodziewamy się w… pielęgnacji twarzy. Konsumenci coraz chętniej eksperymentują nawet z kosmetykami do pielęgnacji twarzy, których do tej pory zwykle nie zmieniali.
Jeśli chodzi o kanały sprzedaży, to można powiedzieć, że dystrybucja kosmetyków ewoluuje w kierunku… mocno rozwijającej się sprzedaży internetowej.
Najważniejsze trendy, które będą wyznaczać kierunki rozwoju w branży kosmetycznej, to… z jednej strony rozwijający się nadal trend slow life i świadomego konsumpcjonizmu, np. czytanie składów kosmetyków i produktów spożywczych, świadoma pielęgnacja, większa uważność w stosunku do potrzeb swojej skóry i ciała, pielęgnacja traktowana jako czas dla siebie i relaks. Z drugiej strony – minimalizm. W kosmetyce sięganie po produkty, których stosowanie nie zajmuje wiele czasu, bez wielu etapów nakładania, o krótkim składzie, proste w użyciu. W dobie coraz groźniejszych zanieczyszczeń powietrza modna stanie się też najprawdopodobniej ochrona włosów, skóry i ogólnie zdrowia.
Spodziewamy się, że hitami roku 2017 wśród składników będą… proste składniki roślinne, z drugiej strony również zaawansowane technologicznie składniki chroniące skórę przed szkodliwym działaniem czynników zewnętrznych.
Konsumenta 2017 charakteryzuje… coraz bardziej świadomy wybór, „wybredność” dotycząca nawet produktów tanich i prostych.
Główne cele, które nasza firma chce zrealizować w 2017 r., to... dalszy wzrost sprzedaży w Polsce i na rynkach zagranicznych poprzez rozszerzenie oferty.
Obawiamy się… nieustabilizowanej sytuacji fiskalno-prawnej, jak np. zmiany w prawie farmaceutycznym, oraz niestabilnego kursu euro – waluty, w której realizujemy większość zakupów opakowań i surowców.
W 2016 r. udało nam się… zwiększyć obroty o blisko 60 proc. Jesteśmy młodą firmą, od niespełna sześciu lat na polskim rynku, więc dużo łatwiej jest nam realizować duże wzrosty niż innym, uznanym polskim firmom.
Nasze najbardziej udane wdrożenie 2016 r. to… linia wzmacniająca przeciw wypadaniu włosów Basil Element i nowe wyroby w linii O’Herbal.