StoryEditor
Producenci
14.01.2022 00:00

Dominika Chirek, naturalnieproste.com: Kosmetyki naturalne? Konsumenci mówią sprawdzam

– Obserwuję nieustanny wzrost zainteresowania kosmetykami naturalnymi, składnikami tych kosmetyków i ewidentnie widać, że są one coraz bardziej popularne. Konsumentów coraz bardziej denerwuje zjawisko greenwashingu, które rośnie równolegle wraz ze wzrostem zainteresowania kosmetykami naturalnymi – mówi Dominika Chirek, ekspertka ds. kosmetyków naturalnych i ekologii, prawniczka, która edukuje jak być świadomym konsumentem na swoim blogu naturalnieproste.com

Zdaniem Dominiki Chirek, marki mają problem  w zdefiniowaniu, co to jest kosmetyk naturalny, a należy go odróżnić od kosmetyku ekologicznego. – Wiele marek komunikuje, że kosmetyk ekologiczny to taki, który ma opakowanie pochodzące z recyklingu bądź nadające się do recyklingu, że zakład działa w obiegu zamkniętym, ale nie mówi się ani słowem na temat składu. A przy kosmetykach naturalnych kluczowe znaczenie ma właśnie lista składników INCI – podkreśla.

Jej zdaniem, nie można jednak zasłaniać się tym, że nie ma prawnej definicji kosmetyku naturalnego, ponieważ wytworzył się już określony zwyczaj.

– Konsumenci są coraz bardziej wyedukowani, wiedzą czego chcą i głosują swoimi zakupami. Pokazują, jakie składniki chcą znaleźć, a jakich nie chcą, w kosmetyku naturalnym. Zwracają uwagę na certyfikaty, poznają je, interesują się nimi i uczą się ich. Najpopularniejszym certyfikatem jest należący do Grupy Cosmos certyfikat Ecocert. To jest francuski certyfikat, który jest najstarszy, jeśli chodzi o obecność w Polsce i zarazem najpopularniejszy i najbardziej rozpoznawany. Stał się on swego rodzaju wyznacznikiem, co to jest kosmetyk naturalny i też wiele polskich marek korzysta z tego certyfikatu, gdy tworzą linie kosmetyków naturalnych. Mówię o liniach, bo rzadko zdarza się, praktycznie nie znam takiej polskiej marki, która miałaby wszystkie swoje kosmetyki certyfikowane Ecocert dodaje. Wśród certyfikatów, którymi opatrywane są naturalne kosmetyki, wymienia także inne – niemiecki BDIH,  brytyjski Soil Assocciation, francuski Cosmebio, włoski ICEA.

Podkreśla, że producenci kosmetyków muszą bardzo odpowiedzialnie podchodzić do komunikacji z konsumentami i do swoich deklaracji dotyczących produktów naturalnych. – Konsumentów coraz bardziej denerwuje zjawisko greenwashingu, które niestety, mam wrażenie, że rośnie równolegle wraz ze wzrostem zainteresowania kosmetykami naturalnymi – stwierdza Dominika Chirek.

Dominika Chirek – ekspertka ds. kosmetyków naturalnych i ekologii wokół nas, prawniczka. Edukuje, jak być świadomym konsumentem. Punktuje naruszenia prawa kosmetycznego i nieuczciwe deklaracje marketingowe umieszczane na produktach kosmetycznych. Przekonuje do czytania listy składników produktów żywnościowych, kosmetyków, a także ubrań i przedmiotów życia codziennego. Namawia do zrównoważonego trybu życia. Prowadzi bloga naturalnieproste.com.

Dominika Chirek wzięła udział w debacie poświęconej produktom naturalnym i ekologicznym trendom na rynku kosmetycznym, która odbyła się podczas webinaru organizowanego przez portal wiadomoscikosmetyczne.pl

Jeśli chcesz wiedzieć więcej, poznać trendy (prezentacja), problemy i wyzwania związane z wprowadzaniem naturalnych i ekologicznych produktów na rynek, oraz z dotarciem z właściwym przekazem do konsumentów, zarejestruj się i bezpłatnie obejrzyj webinar.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
21.01.2025 12:25
Kosmetyki Rihanny zyskują nowego dużego dystrybutora online
Od 22 stycznia klienci Cult Beauty będą mogli kupować bestsellery z Fenty Beautyfentyskin

Marki kosmetyczne Rihanny: Fenty Beauty, Fenty Skin i Fenty Eau de Parfum będą od 22 stycznia dostępne online w brytyjskim sklepie kosmetycznym Cult Beauty.

Rihanna, czyli była piosenkarka, która odniosła globalny sukces dzięki swoim działaniom w biznesie kosmetycznym, wciąż nie ustaje w ekspansji. Marki Fenty Beauty, Fenty Skin i Fenty Eau de Parfum Rihanny wchodzą już 22 stycznia do oferty internetowego sklepu kosmetycznego Cult Beauty.

Rihanna stworzyła Fenty Beauty w 2017 roku, skupiając się początkowo na niezwykle szerokiej, bogatej gamie odcieni podkładów. Dodatkowo opracowane przez Fenty formuły chwalone były przez użytkowniczki o różnych typach i rodzajach cer, zyskując popularność na całym świecie dzięki swojej uniwersalności.

W 2020 roku Fenty wprowadziło na rynek swoją czystą, wegańską i przyjazną dla środowiska linię kosmetyków do pielęgnacji skóry Fenty Skin, jeszcze bardziej wzmacniając swój przekaz dostarczania „prostych i skutecznych rozwiązań kosmetycznych dla wszystkich”. Niedługo potem, w 2021 roku, na rynek trafił kolejny produkt – Fenty Eau de Parfum.

Obecnie kosmetyki Rihanny dostępne są na brytyjskim rynku w sieciach Selfridges, Sephora i Boots. Teraz przez wprowadzenie ich do oferty Cult Beauty staną się jeszcze bardziej przystępne, mając szansę dotrzeć do jeszcze większej liczby konsumentów na całym świecie.

Kiedy tworzyliśmy Fenty Beauty, Fenty Skin i Fenty Eau de Parfum, naprawdę chodziło o przełamanie globalnych granic, dotyczących piękna. Odcienie, które mówią same za siebie, wyjątkowa dostępność, i produkty, które zawsze spełniają oczekiwania – komentuje Rihanna wprowadzenie swojej marki do Cult Beauty. – Zawsze było dla mnie ważne, aby Fenty było dostępne dla jak największej liczby konsumentów, przez rozwijanie naszej wyjątkowej społeczności.

Od 22 stycznia klienci Cult Beauty będą mogli kupować bestsellery z Fenty Beauty, w tym Pro Filt’r Soft Matte Longwear Foundation, Gloss Bomb Universal Lip Luminizer, olejki nawilżające i wzmacniające do ust Fenty Treatz Hydrating, produkty do pielęgnacji skóry, a także ciepły, kwiatowy zapach Fenty Eau de Parfum.

Czytaj też: Marki kosmetyczne celebrytów, które przyciągały uwagę w 2024 roku

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
20.01.2025 12:01
Molton Brown zamyka na jeden dzień swoje sklepy w UK, by pracownicy “naładowali baterie”
Sklepy Molton Brown zostaną ponownie otwarte we wtorek 21 styczniaMolton Brown

W poniedziałek 20 stycznia sieć Molton Brown zamyka wszystkie swoje sklepy i biura na terenie Wielkiej Brytanii. Dając zespołowi czas na wypoczynek, firma obchodzi w ten sposób coroczny dzień zdrowia psychicznego.

Inicjatywa, wspierana przez Kao (spółkę macierzystą Molton Brown), ma na celu dać zespołowi czas na "odpoczynek, relaks i naładowanie baterii".

"Wellbeing członków naszej rodziny Molton Brown stanowi centrum wszystkich naszych działań. To uczucie podziela nasza firma macierzysta, Kao. Dlatego dajemy naszym zespołom – w tym personelowi sklepów – dodatkowy dzień wolny w styczniu, aby mogli się zatrzymać, odpocząć i nabrać sił" – napisała firma w swoich social mediach, dziękując klientom za wyrozumiałość i cierpliwość.

Jak podkreśliła firma, w poniedziałek 20 stycznia sklepy i biura będą zamknięte, ale otwarty pozostanie sklep internetowy Molton Brown. Sklepy zostaną ponownie otwarte we wtorek 21 stycznia.

Molton Brown to firma założona w 1971 roku, początkowo działająca jako salon fryzjerski w Londynie. Marka wprowadziła swój pierwszy firmowy zapach w 1984 roku i od tego czasu zbudowała szeroką kolekcję zapachów, żeli do kąpieli i pod prysznic, produktów do domu.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
22. styczeń 2025 07:40