99 proc. konsumentów kupuje produkty do czyszczenia WC – wynika z najnowszego badania FMCG Brands We Shop Blix & Kantar. Najczęściej, bo w 65 proc. przypadków wybierają oni markę Domestos. Rzadziej kupowany jest Bref (33 proc.) i Kret (27 proc.). Pierwsza trójka identycznie prezentowała się w poprzedniej, ubiegłorocznej edycji badania.
Zaraz za TOP 3 usytuowały się marki własne sieci handlowych – AgentMax Biedronki i W5 Lidla. Ta pierwsza traci do trzeciego miejsca zaledwie 2 p.p.
Markę domestos kupuje po 67 proc. konumentów z trzech różnorodnych grup – zakupowych entuzjastów, shopperów z przymusu i cenoholików. Ci pierwsi lubią zakupy i wszystko co z nimi związane, mają ulubione marki i sklepy, podążają za trendami i są podatni na reklamy w mediach społecznościowych i opinie influencerów. Oni też, choć rzadziej, również chętnie sięgają po markę Bref. Wśród jej użytkowników sporo jest też
Równie często żel Domestos wybierają osoby, które nie lubią zakupów, nie mają ulubionych marek i nie oczekują promocji – ich najważniejszym celem jest szybko i bezproblemowo załatwić
potrzebne zakupy. To shopperzy z przymusu, którzy są również największą grupą wśród użytkowników marki Kret.
Kolejna liczną grupą sięgającą po Doemstos są cenoholicy, których celem są okazje i dobra cena. Lubią raczej sprawdzone produkty, niechętnie podchodzą do nowości.
Wśród użytkowników marki Bref, po którą – jak już była mowa wyżej – często sięgają zakupowi entuzjaści, są też świadomi koneserzy. Są bardzo świadomi swoich zakupów i choć nie lubią robić ich często, to zawsze mają na nie konkretny plan i listę zakupów. Chcą być modni i często kierują się wyborami promowanymi przez influencerów.
W badaniu 2022 FMCG Brands We Shop Blix & Kantar wzięło udział 4 tys. konsumentów korzystających z gazetek promocyjnych na swoich smartfonach.