„(…) Dzięki odpowiedniemu zastosowaniu barw jedne produkty kupujemy częściej, inne rzadziej. Kolor jest najtańszym i najprostszym sposobem pozwalającym stworzyć ciekawą ekspozycję i aranżację w sklepie. Uważa się, że właściwie dobrany, po części przekłada się na sukces sprzedaży (…)” To fragment najnowszej książki „Doktor Kolor, czyli barwy pieniędzy, szczęścia i seksu” dr Marka Borowińskiego, z której dowiemy się, jak kolory wpływają na nasze życie, samopoczucie, relacje osobiste i zawodowe, jak mogą pomóc lub zaszkodzić w osiągnięciu sukcesu w biznesie.
Marek Borowiński jest nie tylko specjalistą od psychologii koloru, ale też guru visual merchandisingu. Z powodzeniem prowadzi swój autorski program „Shop Doctor” i przeprowadza metamorfozy placówek handlowych, w tym drogerii. Od kilku lat zasiada w jury konkursu Drogeria Roku organizowanego przez redakcję „Wiadomości Kosmetycznych”. Jego książka została wydana nakładem wydawnictwa Edipresse Polska, a 22 maja autor promował ją w warszawskiej księgarni „Book book”.