StoryEditor
Producenci
24.01.2019 00:00

Dobry wygląd włosów ma bezpośredni wpływ na samopoczucie

Dzień dobrych włosów (z ang. Great Hair Day) to dzień psychicznej siły, śmiałości w kontaktach z innymi oraz większej odporności na stres. Te i inne związki między stanem włosów i zadowoleniem z fryzury a samopoczuciem odkryła prof Marianne LaFrance, doktor Wydziału Psychologii na Uniwersytecie Yale. Wraz z należącą do Procter & Gamble marką Pantene, przez lata badała jaki wpływ na kobiety ma kondycja ich włosów.

Zdrowy tryb życia i dobre odżywianie mają pozytywny wpływ na samopoczucie, ogólny wygląd, figurę i kondycję skóry czy włosów. Badanie Pantene wykazało, że podobna zależność działa również w drugą stronę: gdy włosy dobrze wyglądają to kobiety lepiej się czują, mają większą pewność siebie, moc i siłę.

Jak wynika z badania prof Marianne LaFrance i Pantene, kobiety które prowadzą zdrowy tryb życia wykazują bardziej pozytywny stosunek do swoich włosów. Ćwiczenia, zdrowe odżywianie, spokojny sen, życie towarzyskie oraz czas na relaks mają znaczący wpływ na satysfakcje z fryzury. Gdy jednak stres narasta, ocena piękna włosów drastycznie spada.  

Badanie pokazało też, że we wszystkich krajach, „Good Hair Day’’ to dzień, w którym kobiety czują się bardziej produktywne, mniej zestresowane, silniejsze fizycznie, bardziej śmiałe w kontaktach z innymi ludźmi, mają  poczucie większej kontroli. Spośród wszystkich wyżej wymienionych efektów, uczucie fizycznej siły oraz większej śmiałości w kontaktach międzyludzkich były najczęściej wymienianymi następstwami satysfakcji ze stanu włosów. Innymi słowy, dzień, gdy kobiety są zadowolone ze stanu swojej fryzury jest szczególnie powiązany z dobrym samopoczuciem.

51 proc. kobiet potwierdza, że ma lepsze dni, gdy ich włosy są perfekcyjne. 53 proc. przyznało, że są szczęśliwsze, gdy mają wymarzone włosy. 46 proc. więcej się uśmiecha, gdy ich włosy wyglądają olśniewająco. 15 proc. jest w stanie zrezygnować z użytkowania telefonu komórkowego przez miesiąc, aby mieć włosy ich marzeń. 7 proc. kobiet jest w stanie zrezygnować ze snu i czystej cery przez miesiąc dla wymarzonych włosów

W ujęciu globalnym okazało się, że kobiety dwukrotnie częściej czują się silniejsze dzięki ‘’Great Hair Day’’ niż po medytacji, sesji terapeutycznej lub jodze. Włosy mają też większy wpływ na poczucie siły i dobre samopoczucie niż dobry ubiór, nieskazitelna cera czy odpowiedni makijaż.

Z badania Pantene wynika, że 44 proc. kobiet jest w stanie zrezygnować ze stołowania się na mieście, by osiągnąć wymarzoną kondycję włosów. 40 proc. zrezygnowałoby z deseru przez miesiąc, aby w rezultacie mieć wymarzone włosy. Ponad 1/3 jest w stanie zrezygnować na cały miesiąc z ulubionej potrawy lub napoju by mieć piękne włosy. Około 1/3 kobiet dla pięknych włosów gotowa jest żyć przez miesiąc bez seksu. Najmniej kobiet zgodziłoby się zrezygnować ze snu lub doskonałej cery, aby mieć włosy marzeń.

Prof Marianne LaFrance, wraz z marką Pantene, przeprowadziła badanie z udziałem 3 tys. kobiet w wieku 18-35 w 10 krajach na 3 kontynentach.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
02.07.2024 10:56
Avon otrzymał certyfikat Leaping Bunny od Cruelty Free International
Avon otrzymał finalnie certyfikat Leaping Bunny.Avon
Certyfikat Leaping Bunny jest wynikiem współpracy Avonu z Cruelty Free International, która rozpoczęła się w lipcu 2023 roku. Proces uzyskania certyfikatu obejmował dokładne badanie ponad 8 tys. surowców oraz zaangażowanie dostawców w przypadku ponad 4 tys. surowców. Dzięki tym działaniom Avon mógł zagwarantować, że jego produkty spełniają najwyższe standardy cruelty-free.

Pierwsze produkty Avon, w tym perfumy, linia Avon Care i linia Anew, uzyskały akceptację Leaping Bunny latem 2023 r., a następnie trwały prace nad uwzględnieniem wszystkich kategorii produktów.

Kristof Neirynck, dyrektor generalny Avon, stwierdził:

Po trzydziestu latach pracy nad zakończeniem testów kosmetyków na zwierzętach z dumą osiągnęliśmy ten kamień milowy i uzyskaliśmy certyfikat Leaping Bunny. To osiągnięcie odzwierciedla nasze przekonanie, że piękno powinno być wolne od okrucieństwa, a także nasze wieloletnie zaangażowanie w uczynienie świata lepszym miejscem dla wszystkich.

Program ten stanowi uznany na całym świecie złoty standard dla produktów wolnych od okrucieństwa, a zatwierdzenie globalnej marki kosmetyków Avon stanowi część jej partnerstwa z Cruelty Free International, które zostało ogłoszone po raz pierwszy w lipcu 2023 r. Leaping Bunny odnotował 111 proc. wzrost liczby marek pytających o certyfikację w ostatnich latach, co pokazuje, że globalny popyt konsumentów na marki wolne od okrucieństwa napędza zmiany.

Michelle Thew, dyrektorka generalna Cruelty-Free International, skomentowała nową certyfikację:

Uzyskanie aprobaty Leaping Bunny było dla Avon niesamowitą podróżą i jestem zachwycona, że ​​cała gama jej produktów została teraz potwierdzona jako wolna od okrucieństwa. Współpraca z Avon, która pomogła w zakończeniu testów na zwierzętach i w pełni powitała tak globalną markę i markę w rodzinie Leaping Bunny, była naprawdę ekscytująca. Nie mogę się doczekać naszej dalszej współpracy na rzecz zakończenia testów na zwierzętach.

Czytaj także: Daniel Przemęcki, Avon: Sercem naszej firmy jest społeczność kobiet, które łączy pasja do kosmetyków

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
02.07.2024 09:54
Sessio ma nową ambasadorkę — jest nią influencerka Włosowero, czyli Weronika Chodniewicz
Weronika Chodniewicz dzieli się swoimi poradami na Instagramie i TikToku.Włosowero
Marka Sessio specjalizująca się w produktach do pielęgnacji włosów, ogłosiła w mediach społecznościowych powołanie nowej ambasadorki. Została nią Weronika Chodniewicz, której działalność online pod pseudonimem Włosowero zdobyła ogromną popularność wśród fanek zdrowych i pięknych włosów.

Weronika Chodniewicz, znana jako Włosowero, to popularna influencerka, która zdobyła uznanie dzięki swoim treściom związanym z pielęgnacją włosów. Swoją przygodę z blogowaniem rozpoczęła, dzieląc się osobistymi doświadczeniami i poradami dotyczącymi pielęgnacji włosów, co szybko przyciągnęło dużą liczbę obserwujących. Włosowero zyskała popularność dzięki autentycznemu podejściu oraz fachowej wiedzy, którą regularnie udostępnia na swoich kanałach w mediach społecznościowych. Jej pasja do skutecznych i popartych naukowo metod pielęgnacji włosów inspiruje wiele osób do dbania o siebie i podejmowania świadomych wyborów.

@wlosowero ❗️Ten sposób aplikacji odżywki zmienił moje życie❗️ A właściwie to kondycję moich włosów ? A mowa oczywiście o… wczesywaniu!  Dzięki tej praktyce m.in.: ✅ Dokładnie rozprowadzisz dany kosmetyk po każdym włosku, ✅ Unikniesz „kumulacji” produktu w jednym miejscu, co mogłoby poskutkować przeciążeniem włosów,  ✅ Uzyskasz lepsze wygładzenie,  ✅ Składniki z danego produktu zostaną lepiej wtłoczone we włosy, ✅ Wpłyniesz pozytywnie na wydajność produktu (zużyjesz go mniej), ✅ Zapobiegniesz nadmiernemu plątaniu się włosów po ich umyciu, ✅ Ułatwisz rozczesywanie włosów na późniejszych etapach pielęgnacji, Praktykujesz wczesywanie? ? Jeśli interesujesz się świadomą pielęgnacją i chcesz zadbać o swoje włosy to koniecznie zaobserwuj mój profil @wlosowero ? #prostewlosy #wczesywanie #wygładzaniewłosów #włosing #szczotkadowlosow #swiadomapielegnacja #dlugiewlosy ♬ Nasty - Tinashe

Marka Sessio ogłosiła właśnie współpracę z Weroniką. Nie wiadomo jeszcze, na czym będzie konkretnie polegała rola ambasadorki, ale biorąc pod uwagę trendy rynkowe będą to zapewne działania marketingowe w rodzaju bycia twarzą kolekcji kosmetyków, promowania nowych produktów i regularnego pojawiania się na eventach marki.

Oferta Sessio obejmuje szeroką gamę produktów, w tym szampony, odżywki, maski, olejki oraz specjalistyczne preparaty do stylizacji i regeneracji włosów. Marka kładzie duży nacisk na wykorzystanie naturalnych składników, takich jak olejki roślinne, ekstrakty z ziół i witaminy, które mają na celu poprawę kondycji włosów i skóry głowy. Produkty Sessio są stworzone z myślą o różnych potrzebach klientów, oferując rozwiązania dla włosów suchych, zniszczonych, przetłuszczających się, a także farbowanych.

Czytaj także: Katarzyna Kostrzyńska, Chantal: Mieliśmy bardzo dużo rozmów biznesowych, pojawili się kupcy z Ameryki [Cosmoprof Bolonia 2024]

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
03. lipiec 2024 07:16