StoryEditor
Producenci
27.04.2017 00:00

Do 2020 roku wszystkie produkty koncernu L’Oréal będą przyjazne środowisku

Grupa L’Oréal opublikowała raport na temat rezultatów swoich działań zmierzających do zmniejszenia jej negatywnego oddziaływania na środowisko. W 2016 roku firma m.in. zmniejszyła emisję dwutlenku węgla w fabrykach i centrach dystrybucyjnych o 67 proc. oraz udoskonaliła 82 proc. swoich produktów pod kątem wpływu na środowisko.

– Zmiany klimatyczne są faktem i wpływają one na najbardziej wrażliwe elementy naszego łańcucha wartości, na przykład na rolników i producentów niektórych naturalnych składników takich jak masło shea z Burkina Faso czy olejek arganowy z południa Maroka. Dlatego musimy działać natychmiast. Jesteśmy na półmetku naszych ambitnych działań przewidzianych na rok 2020 – powiedziała Alexandra Palt, chief sustainability officer  L’Oréal.

Do 2020 roku firma L’Oréal chce ulepszyć profil środowiskowy lub społeczny 100 proc. swoich produktów. Dotyczy to wszystkich marek koncernu, a proces ten już się rozpoczął. Niektóre z nowych produktów zaprezentowanych w 2016 roku (np. szampony i odżywki z nowej linii Biolage R.A.W. oraz szampon Garnier Ultra Doux 5 Plants) są biodegradowalne na poziomie ponad 98 proc.

Polska fabryka L’Oréal w Kaniach pod Warszawą, jako największa fabryka grupy na świecie, również miała swój wkład w zmniejszenie wpływu koncernu na środowisko. W 2016 roku zmniejszono tu emisję CO2 o 42 proc. (w porównaniu z rokiem 2015), natomiast zużycie wody niezbędnej do wytworzenia jednego produktu o – 44 proc. Zmniejszono także wielkość odpadów w przeliczeniu na produkt końcowy o 39 proc.

Firma wprowadziła też na rynek polski produkty marki L’Oréal Paris Botanicals Fresh Care, które nie zawierają silikonów, parabenów i sztucznych barwników, a dodatkowo ich opakowania są przyjazne środowisku: w 100 proc. pochodzą z recyklingu i mogą być łatwo poddane ponownemu recyklingowi.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
21.02.2025 14:27
Natura & Co rozważa sprzedaż międzynarodowych operacji Avonu
Natura & Co

Brazylijski gigant kosmetyczny Natura & Co ogłosił, że prowadzi wyłączne rozmowy z funduszem zarządzającym aktywami IG4 na temat potencjalnej sprzedaży operacji Avonu poza Ameryką Łacińską. Informacja ta, podana w czwartek, wywołała pozytywną reakcję rynku – akcje spółki wzrosły o około 3,5 proc., co uczyniło Naturę jednym z liderów wzrostu na indeksie Bovespa, który pozostawał w tym czasie na stabilnym poziomie.

Plany dotyczące restrukturyzacji Avonu firma ogłosiła na początku 2024 roku, rozważając różne opcje, w tym sprzedaż, nawiązanie partnerstwa lub wydzielenie działalności w osobną spółkę. Proces ten został jednak tymczasowo wstrzymany po tym, jak amerykańska jednostka Avonu, Avon Products (API), złożyła wniosek o ochronę przed upadłością na podstawie rozdziału 11 amerykańskiego kodeksu upadłościowego. W grudniu 2024 roku Natura ponownie podjęła analizę strategicznych opcji dla swojego biznesu poza Ameryką Łacińską.

Obecne negocjacje z IG4 znajdują się na wczesnym etapie, a Natura & Co podkreśla, że wciąż rozważa inne alternatywy strategiczne. Analitycy JPMorgan uznali tę decyzję za istotny krok w kierunku uproszczenia struktury biznesowej spółki, co wpisuje się w jej strategię inwestycyjną. Według nich Natura powinna dążyć do sprzedaży międzynarodowego segmentu Avonu w krótkim terminie, zwłaszcza po zakończeniu procesu restrukturyzacyjnego API.

Potencjalna sprzedaż Avonu poza Ameryką Łacińską może mieć istotne konsekwencje finansowe dla Natura & Co. Z jednej strony firma mogłaby skoncentrować się na bardziej dochodowym rynku latynoamerykańskim, generując stabilny przepływ gotówki i zwiększając potencjał wypłaty dywidend. Z drugiej strony, decyzja o sprzedaży lub innym rodzaju restrukturyzacji może wpłynąć na globalną pozycję marki Avon, która od lat zmaga się z wyzwaniami w konkurencyjnym sektorze kosmetycznym.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
20.02.2025 12:41
Hermès odnotowuje silny wzrost pomimo niepewności gospodarczej
Hermès

14 stycznia 2025 roku Axel Dumas, dyrektor zarządzający Hermès, podsumował wyniki finansowe za 2024 rok, podkreślając odporność modelu biznesowego marki. W obliczu niepewnej sytuacji gospodarczej i geopolitycznej firma utrzymała stabilny wzrost, co świadczy o sile jej strategii oraz elastyczności zespołów.

Silne wyniki odnotowano na wszystkich rynkach, w tym w Azji, gdzie zrealizowano szereg modernizacji i rozbudowy sklepów. W Chinach ponowne otwarcie sklepu w centrum handlowym MixC w Shenyang w grudniu oraz wcześniejsze modernizacje w Shenzhen i Pekinie przełożyły się na wzrost sprzedaży o 8,9 proc. w czwartym kwartale. Największy wzrost w skali roku zanotowano w Japonii (+22,5 proc.), a kolejne miejsca zajęły Stany Zjednoczone (+15 proc.) oraz Europa (+19 proc. bez Francji). Sama Francja, tradycyjnie istotny rynek dla Hermès, odnotowała wzrost o 13 proc.

Pod koniec 2024 roku wszystkie działy firmy, z wyjątkiem zegarmistrzostwa, zanotowały solidny wzrost. Sukces ten był wynikiem strategii opierającej się na wartościach marki oraz zwiększeniu mocy produkcyjnych. Hermès kontynuował także politykę zatrudnienia, przyjmując do pracy 2 300 nowych pracowników, co sprawiło, że globalna liczba zatrudnionych przekroczyła 25 000 osób.

Mimo globalnych wyzwań firma pozostaje optymistyczna i potwierdza ambitne cele dotyczące dalszego wzrostu przychodów. Na tle konkurencji Hermès wyróżnia się solidnymi wynikami – dla porównania LVMH zanotował wzrost przychodów o zaledwie 1 proc. (84,7 miliarda euro), a Kering odnotował spadek o 12 proc., do poziomu 17,1 miliarda euro. Takie wyniki potwierdzają dominującą pozycję Hermès na rynku luksusowym i skuteczność jego strategii.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
23. luty 2025 13:58