StoryEditor
Producenci
18.01.2023 00:00

Dior mianuje gwiazdę BTS, Jimina, globalnym ambasadorem marki

Dior mianował gwiazdę BTS, Jimina, globalnym ambasadorem marki, co dodatkowo sygnalizuje rosnące znaczenie Korei Południowej dla największych luksusowych domów mody na świecie. Park Ji-min, znany jako Jimin, to południowokoreański piosenkarz i tancerz. W 2013 roku zadebiutował jako członek południowokoreańskiego boysbandu BTS, pod szyldem wytwórni Big Hit Entertainment.

Ogłaszając partnerstwo za pośrednictwem mediów społecznościowych w poniedziałek, Dior powiedział, że jego nominacja „umacnia” przyjaźń piosenkarki z francuską wytwórnią i „kontynuuje więź” z dyrektorem artystycznym odzieży męskiej Kimem Jonesem, który wcześniej tworzył stroje sceniczne dla zespołu K-pop. Jimin, którego pełne imię to Park Ji-min, „jest przykładem ponadczasowego ducha i wyjątkowości Diora” – jak brzmi oświadczenie Dior.

Wiadomość ta pojawia się w momencie, gdy Dior od dłuższego czasu rozszerza swoją obecność w Korei Południowej, która wydaje średnio 325 dolarów na osobę rocznie na osobiste dobra luksusowe – według Reutersa, który powołuje się na analityków z Morgan Stanley, to najwyższy wynik na świecie. W zeszłym roku dom mody po raz pierwszy zorganizował pokaz w kraju, prezentując kolekcję na jesień 2022 gwiazdorskiej publiczności w stolicy Seulu. Obecna była inna ambasadorka Diora, piosenkarka Jisoo z zespołu żeńskiego Blackpink, oraz inne gwiazdy, w tym łyżwiarka figurowa Kim Yuna i koreańsko-amerykański raper Jay Park. W oświadczeniu przed majowym wydarzeniem, prezes i dyrektor generalny Christian Dior Couture, Pietro Beccari, powiedział, że marka „tworzy nowe, silne więzi” z tym krajem.

Związek zespołu z francuskim domem luksusowym sięga 2019 roku, kiedy projektant odzieży męskiej Dior, Kim Jones, zaprojektował stroje sceniczne na światową trasę koncertową „Love Yourself: Speak Yourself”. BTS współpracowało dotychczas z takimi markami jak McDonald‘s, Coca-Cola, Samsung i Louis Vuitton, które mianowały ich ambasadorami marki w kwietniu 2021 roku. Potęga mody, jaką jest Dior, nie jest obca potędze gwiazd K-popu. wspomniana już Jisoo, członkini Blackpink, doprowadza tłumy do szaleństwa, odkąd w marcu 2021 roku podpisała kontrakt z Diorem jako globalna ambasadorka mody i urody.
 


Sytuacja nie obyła się jednak bez kontrowersji. Podczas gdy wielu wyrażało gratulacje i podziw dla prestiżowego tytułu Jimina po ogłoszeniu nowej nominacji ambasadorskiej, niektórzy fani wkrótce potem wyrazili swoje oburzenie na markę modową. W szczególności fani ci jednocześnie przestali obserwować oficjalne konto Diora na Instagramie i skrytykowali markę za niesprawiedliwość wobec innego ambasadora, Sehuna z EXO. Sehun był pierwszym Globalnym Ambasadorem Diora rekrutującym się z K-popowych boybandów, a Jimin został mianowany później. Wielu fanów EXO twierdzi, że Jimin nie jest zaangażowany w branżę modową i nie wyróżnia się na tym polu, w przeciwieństwie do Sehuna. Kiedy więc zdobył ten sam tytuł Globalnego Ambasadora co Sehun, fani zdecydowali, że nie jest to właściwe i nie fair w stosunku do Sehuna. Internetowe przepychanki trwają, zwłaszcza w koreańskich mediach społecznościowych.

Czytaj także: Lancôme wybiera Emmę Chamberlain na globalną ambasadorkę marki

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
19.12.2024 14:38
Kolejny odcinek sagi The Body Shop: Serruya Private Equity przejmuje oddział kanadyjski
The Body Shop

Kanadyjski oddział marki kosmetycznej The Body Shop zmienia właściciela. Serruya Private Equity, jeden z czterech oferentów, zgodził się na przejęcie firmy, mimo że zadłużenie marki wynosi między 11,5 a 12,5 miliona dolarów kanadyjskich. Szczegóły finansowe transakcji nie zostały ujawnione.

Jak wynika z raportu BNN Bloomberg, Serruya Private Equity nie tylko wygrało przetarg na zakup The Body Shop Canada, ale również podpisało umowę franczyzową z obecnym właścicielem – firmą Aurea. Przejęcie to następuje w trudnym momencie dla kanadyjskiego oddziału marki, który zmaga się z długami wobec wierzycieli szacowanymi na 11,5–12,5 miliona dolarów kanadyjskich.

Choć żadna ze stron – ani Serruya Private Equity, ani The Body Shop Canada – nie odpowiedziała na pytania dziennikarzy Bloomberga, trudno nie zauważyć, że firma zmaga się z poważnymi wyzwaniami. W minionym roku marka miała problemy finansowe i organizacyjne, co mogło wpłynąć na decyzję o sprzedaży. Przejęcie przez Serruya może być szansą na nowy start, jednak przed nowym właścicielem stoi wyzwanie, by poprawić kondycję finansową firmy i odzyskać zaufanie rynku.

Zmiana właściciela w obliczu trudnej sytuacji finansowej to ryzyko, ale również możliwość odbudowy marki na rynku kanadyjskim. Czy Serruya Private Equity zdoła odwrócić złą passę The Body Shop Canada? Przyszłość pokaże, czy ta decyzja przyniesie oczekiwane rezultaty.

Czytaj także: The Body Shop wraca na rynek holenderski po ogłoszeniu upadłości

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
19.12.2024 07:30
Puig przedłuża współpracę z Charlotte Tilbury - sprzedaż kosmetyków tej marki wzrosła trzykrotnie
Charlotte Tilbury jest uznawana za legendę branży beauty

Puig, hiszpańska firma rodzinna działająca w fashion i beauty, zdecydowała o przedłużeniu strategicznej współpracy z Charlotte Tilbury do końca 2030 roku. Tilbury, jedna z najbardziej znanych i charyzmatycznych makijażystek na świecie, jest prezesem oraz twarzą własnej marki kosmetyków.

Zgodnie z warunkami odnowionej umowy Charlotte Tilbury ma zachować mniejszościowy udział w firmie, którą Puig stopniowo będzie przejmować na pełną własność do końca 2030 roku. Charlotte Tilbury, która wciąż pełni funkcję prezesa i dyrektor kreatywnej własnej marki, ma nadal  odgrywać aktywną rolę w napędzaniu sukcesu marki.

Charlotte ma wyjątkową, pionierską wizję, różniącą się od innych marek stworzonych przez makijażystów. Na nowo zdefiniowała przyszłość makijażu i pielęgnacji skóry, gdy zaczęliśmy współpracować w 2020 roku – skomentował Marc Puig, prezes i dyrektor generalny Puig. – Od tamtego czasu osiągnęliśmy tak wiele i z wielką przyjemnością rozszerzamy teraz nasze partnerstwo. Charlotte Tilbury to wyjątkowa marka, nie mogę się doczekać kontynuacji naszej współpracy i dalszego rozwoju – dodał Puig.

Od 2020 roku, kiedy Puig po raz pierwszy nabył większościowy udział w firmie Charlotte Tilbury, ta marka kosmetyczna zwiększyła swój przychód netto ponad trzykrotnie. Duże znaczenie dla promocji i popularności marki odgrywa niezwykle charyzmatyczna osobowość Tilbury.

W 2020 roku nawiązaliśmy partnerstwo, które odegrało kluczową rolę w kształtowaniu naszego sukcesu. Jestem w pełni przekonana o wartości i potencjale, które Charlotte Tilbury Limited może jeszcze stworzyć w nadchodzących latach – dodała Charlotte Tilbury. Jak dodała, kontynuowanie współpracy pomiędzy jej zespołem a Puig wydaje się naturalnym następstwem.

Napędza nas ta sama innowacyjność, wizja i ambicje, które zdefiniowały tę kultową markę na przestrzeni lat. To rozszerzone partnerstwo jest znaczącym krokiem naprzód, umożliwiającym nam dalszy rozwój i umocnienie pozycji marki jako lidera w świecie piękna – stwierdziła Tilbury.

W Polsce kosmetyki marki Charlotte Tilbury są dostępne w perfumeriach sieci Sephora.

image
Charlotte jest autorką słynnego "glow look" - czyli makijażu, który dodaje skórze zdrowego blasku
fot. Charlotte Tilbury, IG

Charlotte Tilbury jest uznawana za legendę branży beauty. Zdobyła ogromne doświadczenie, pracując z takimi gwiazdami jak Kim Kardashian, Jennifer Aniston czy Kate Moss. Na bazie swojego długoletniego doświadczenia Tilbury stworzyła własną markę kosmetyczną, oferującą szeroką gamę produktów do makijażu i pielęgnacji skóry. Kosmetyki Tilbury są znane z wysokiej jakości, pięknych opakowań i skuteczności. Charlotte jest autorką słynnego "glow look" - czyli makijażu, który dodaje skórze zdrowego blasku.

Firma Puig jest znana z produkcji szerokiej gamy perfum, zarówno dla kobiet, jak i dla mężczyzn. Oprócz perfum, firma oferuje również różnorodne kosmetyki do pielęgnacji twarzy i ciała. Puig współpracuje z wieloma projektantami mody i posiada własne linie odzieżowe oraz akcesoriów. Firma posiada licencje na produkcję perfum dla wielu znanych marek, takich jak Paco Rabanne, Carolina Herrera czy Dolce&Gabbana.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
22. grudzień 2024 05:17