StoryEditor
Producenci
14.05.2021 00:00

Delia Cosmetics łączy swoje spółki

Delia Cosmetics – polski producent kosmetyków reorganizuje wewnętrzną strukturę. Połączone zostały dwie spółki Delia Cosmetics i Delia Cosmetics Distribution.

Firma Delia Cosmetics przeorganizowała swoje struktury. Od 30 kwietnia nastąpiło przejęcie spółki Delia Cosmetics Distribution przez spółkę Delia Cosmetics.

Jak informuje firma, decyzja ta wynika z bardzo dynamicznego rozwoju spółki. Połączenie spółek ma na celu jeszcze bardziej efektywne zarządzanie procesami wewnętrznymi i zewnętrznymi. Sam proces nie spowoduje zmian wobec klientów Delia Cosmetics i pozwoli kontynuować współpracę w dotychczasowym kształcie i zakresie, a w najbliższej perspektywie udoskonali działania w każdym z wymienionych obszarów.

Nowe inwestycje, tendencja wzrostowa oraz systematyczne budowanie dystrybucji zaowocowało decyzją o połączeniu spółek – mówi Dariusz Stasiukiewicz, dyrektor sprzedaży na Polskę w Delia Cosmetics.

– Dzięki połączeniu będziemy mogli skupić wszystkie możliwe siły na jeszcze efektywniejszej pracy jednego zespołu. Naturalnym wynikiem tych działań będzie lepsza kontrola procesów wewnętrznych, a co za tym idzie: skuteczniejsza i łatwiejsza współpraca z naszymi kontrahentami. Reorganizacja pozwoli nam także płynniej zarządzać naszym zespołem, co z pewnością będzie miało duże znaczenie dla realizacji wszystkich naszych celów – wyjaśnia.

Czytaj także: Karol Szmich, prezes Delia Cosmetics przejmuje większościowe udziały w spółce

Połączenie poprzez przejęcie odbyło się w trybie przewidzianym w art. 492 §1 Kodeksu Spółek Handlowych, tj. poprzez przeniesienie całego majątku spółki „Delia Cosmetics Distribution” Sp. z o.o. (spółki przejmowanej) na rzecz „Delia Cosmetics” Sp. z o.o. (spółki przejmującej).  Wraz z zakończeniem reorganizacji bieżąca działalność operacyjna będzie prowadzona przez „Delia Cosmetics” Sp. z o.o., a spółka przejmowana zostanie wykreślona z KRS.
Zgodnie z art. 494 §1 Kodeksu Spółek Handlowych w wyniku tzw. sukcesji uniwersalnej praw i obowiązków spółki przejmowanej, w ramach połączenia spółek, wszelkie prawa i obowiązki przysługujące „Delia Cosmetics Distribution” Sp. z o.o. przysługują „Delia Cosmetics” Sp. z o.o.

Delia Cosmetics to polski producent kosmetyków z 22-letnią tradycją i właściciel trzech marek – Delia, Cameleo i Dr Szmich. Delia Cosmetics sprzedaje swoje produkty na 80 rynkach na całym świecie. Jest również producentem marek kontraktowych. Produkcja odbywa się w dwóch zakładach o łącznej powierzchni 10 tys. mkw. Prace badawcze prowadzone są w 5 laboratoriach.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
22.01.2025 10:29
Reckitt inwestuje w rozwój lokalnych mocy produkcyjnych w Stanach Zjednoczonych i Chinach
Reckitt Benckiser

Reckitt inwestuje setki milionów dolarów w rozwój lokalnej produkcji w Stanach Zjednoczonych i Chinach, aby uniezależnić się od importu i zabezpieczyć łańcuch dostaw przed możliwymi konfliktami handlowymi. Kluczowe projekty to budowa fabryki w Karolinie Północnej za 190 milionów dolarów oraz centrum badawczo-rozwojowego w Szanghaju za 300 milionów juanów (40,9 milionów dolarów).

Fabryka w Karolinie Północnej, której uruchomienie zaplanowano na 2027 rok, umożliwi produkcję tabletek i płynów marki Mucinex na rynku lokalnym. Dzięki temu import produktów Reckitt do Stanów Zjednoczonych zostanie zredukowany do 25 proc. sprzedaży lokalnej. W dobie rozważań o protekcjonistycznej polityce handlowej w USA, w tym potencjalnych taryfach sięgających 60 proc. na import z Chin, ta inwestycja pozwoli firmie na większą elastyczność produkcyjną i uniezależnienie się od pojedynczych źródeł dostaw.

W Chinach firma rozbudowuje fabrykę w Taicang, która od 2026 roku rozpocznie produkcję prezerwatyw, co dodatkowo wzmocni lokalne możliwości wytwórcze. Nowe centrum badawczo-rozwojowe w Szanghaju skoncentruje się na tworzeniu produktów dostosowanych do lokalnych potrzeb. Obecnie aż 80 proc. produktów Reckitt sprzedawanych w Chinach jest już wytwarzanych w tym kraju, co stawia firmę w korzystnej pozycji wobec niepewności na rynku międzynarodowym.

Strategiczne inwestycje Reckitt są odpowiedzią na wyzwania geopolityczne i odzwierciedlają długoterminową wizję firmy. Poprzez wzmocnienie lokalnej produkcji w kluczowych regionach świata, Reckitt nie tylko zabezpiecza swoją pozycję na rynkach, ale również minimalizuje ryzyko wynikające z napięć handlowych i zmian regulacji.

Czytaj także: Reckitt Benckiser konsoliduje swoją polską działalność w warszawskim biurowcu VIBE

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
21.01.2025 12:25
Kosmetyki Rihanny zyskują nowego dużego dystrybutora online
Od 22 stycznia klienci Cult Beauty będą mogli kupować bestsellery z Fenty Beautyfentyskin

Marki kosmetyczne Rihanny: Fenty Beauty, Fenty Skin i Fenty Eau de Parfum będą od 22 stycznia dostępne online w brytyjskim sklepie kosmetycznym Cult Beauty.

Rihanna, czyli była piosenkarka, która odniosła globalny sukces dzięki swoim działaniom w biznesie kosmetycznym, wciąż nie ustaje w ekspansji. Marki Fenty Beauty, Fenty Skin i Fenty Eau de Parfum Rihanny wchodzą już 22 stycznia do oferty internetowego sklepu kosmetycznego Cult Beauty.

Rihanna stworzyła Fenty Beauty w 2017 roku, skupiając się początkowo na niezwykle szerokiej, bogatej gamie odcieni podkładów. Dodatkowo opracowane przez Fenty formuły chwalone były przez użytkowniczki o różnych typach i rodzajach cer, zyskując popularność na całym świecie dzięki swojej uniwersalności.

W 2020 roku Fenty wprowadziło na rynek swoją czystą, wegańską i przyjazną dla środowiska linię kosmetyków do pielęgnacji skóry Fenty Skin, jeszcze bardziej wzmacniając swój przekaz dostarczania „prostych i skutecznych rozwiązań kosmetycznych dla wszystkich”. Niedługo potem, w 2021 roku, na rynek trafił kolejny produkt – Fenty Eau de Parfum.

Obecnie kosmetyki Rihanny dostępne są na brytyjskim rynku w sieciach Selfridges, Sephora i Boots. Teraz przez wprowadzenie ich do oferty Cult Beauty staną się jeszcze bardziej przystępne, mając szansę dotrzeć do jeszcze większej liczby konsumentów na całym świecie.

Kiedy tworzyliśmy Fenty Beauty, Fenty Skin i Fenty Eau de Parfum, naprawdę chodziło o przełamanie globalnych granic, dotyczących piękna. Odcienie, które mówią same za siebie, wyjątkowa dostępność, i produkty, które zawsze spełniają oczekiwania – komentuje Rihanna wprowadzenie swojej marki do Cult Beauty. – Zawsze było dla mnie ważne, aby Fenty było dostępne dla jak największej liczby konsumentów, przez rozwijanie naszej wyjątkowej społeczności.

Od 22 stycznia klienci Cult Beauty będą mogli kupować bestsellery z Fenty Beauty, w tym Pro Filt’r Soft Matte Longwear Foundation, Gloss Bomb Universal Lip Luminizer, olejki nawilżające i wzmacniające do ust Fenty Treatz Hydrating, produkty do pielęgnacji skóry, a także ciepły, kwiatowy zapach Fenty Eau de Parfum.

Czytaj też: Marki kosmetyczne celebrytów, które przyciągały uwagę w 2024 roku

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
22. styczeń 2025 10:54