StoryEditor
Producenci
30.06.2023 00:00

Dax Cosmetics inwestuje w prace badawczo-rozwojowe nad innowacjami

W laboratoriach Dax Cosmetics powstają receptury produktów, które są sprzedawane w całej Europie. Polska fabryka produkuje także na zlecenie innych oddziałów japońskiego koncernu Rohto Pharmaceuticas Group, którego jest częścią / fot. wiadomoscikosmetyczne.pl

Polska firma Dax Cosmetics jest ośrodkiem badawczo rozwojowym na Europę w strukturach grupy Rohto Pharmaceuticals, do której należy. Producent inwestuje w swoje centrum badawczo-rozwojowe i uzyskał dofinansowanie na zakup urządzeń, które pozwolą mu na opracowanie nowych technologii, które nie są jeszcze wykorzystywane w Polsce w produkcji kosmetyków.

Dax Cosmetics – firma działająca w Duchnowie pod Warszawą – od czerwca 2014 r. należy do Rohto Pharmaceuticals Group, japońskiej firmy kosmetyczno-farmaceutycznej mającej swoją siedzibę w Osace. Rohto ma własne oddziały na całym świecie, w samej Japonii działają 3 centra naukowo-technologiczne – w Kyoto. Osace i Uendo. Tylko w Japonii, w samych laboratoriach, pracuje 250 osób. Firma ma także oddziały badawcze w Chinach i Stanach Zjednoczonych.

Centrum produkcyjnym i badawczym na Europę jest Dax Cosmetics, dysponujące własnymi laboratoriami badawczo-rozwojowym, fizyko-chemicznym i mikrobiologicznym. Dax Cosmetics zatrudnia łącznie 6600 osób.

–  Dzięki temu, że jesteśmy częścią grupy mamy możliwość zacieśnionej współpracy – wymiany wiedzy i technologii. Co roku mamy wspólne Global Open Labo, które pozwala wymienić nam się  informacjami – co nowego i który oddział wdrożył. Możemy też osobiście wymieniać się wiedzą – odbywając staże w oddziałach na świecie – mówiła Alicja Falender, dyrektor ds. badań i rozwoju Dax Cosmetics podczas spotkania z mediami, które firma zorganizowała w czerwcu br. w swojej siedzibie, by pokazać odnowione laboratoria i opowiedzieć, jak są w nich tworzone kosmetyki. 

Alicja Falender, dyrektor ds. badań i rozwoju Dax Cosmetics, podczas spotkania z mediami

W Dax Cosmetics mamy laboratoria w pełni wyposażone. W laboratorium badawczo-rozwojowym powstają produkty. Także własne laboratorium in vivo – dosyć unikalne w Polsce, mało która firma może się pochwalić takimi urządzeniami. Możemy w nim sprawdzić skuteczność produktów, które tworzymy. Mamy też laboratoria mikrobiologiczne i fizykochemiczne, gdzie sprawdzamy jakość produktów – powiedziała Alicja Falender.

Producent realizuje projekt „Rozwój Centrum Badawczo-Rozwojowego Dax Cosmetics w celu zwiększenia skali prac badawczo-rozwojowych nad innowacyjnymi rozwiązaniami w zakresie kosmetyków”, na który  uzyskał dofinansowanie z Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój. – Pozwoliło to na zakup urządzeń, dzięki którym możemy opracować nowe technologie, jakich w Polsce nikt jeszcze nie ma i niedługo będziemy mogli podzielić się wynikami naszych prac. Powala nam to też poszerzyć współpracę z jednostkami naukowymi i pozyskać patenty – podkreśliła Alicja Falender.

Firma przeprowadziła generalny remont w części laboratoryjnej. W estetyce nawiązała do twórczości abstrakcjonisty Modrianiego. Dlatego laboratoryjna przestrzeń nie jest tylko surowo biała. Pojawiają się w niej akcenty kolorystyczne i geometryczne charakterystyczne dla tego artysty, który wykorzystywał tylko trzy kolory podstawowe: czerwony, niebieski i żółty oraz tzw. niekolory – biały, czarny i szary.

Dziennikarze zaproszeni do siedziby Dax Cosmetics w Duchnowie pod Warszawą mieli okazję zobaczyć laboratoria firmy od środka, poznać menedżerów firmy i zespół badawczy oraz wykonać badania skóry i samodzielnie skomponować kremy dopasowując je do indywidualnych potrzeb. 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
03.12.2024 14:29
Brytyjski biznesmen uniknie kary za nielegalny handel luksusowymi perfumami z Rosją
Boadicea the Victorious

David Crisp, brytyjski biznesmen, który przyznał się do łamania sankcji nałożonych na Rosję, nie stanie przed sądem. Mimo dowodów na ukrycie sprzedaży perfum o wartości ponad 1,7 miliona funtów, HMRC (ang. Her/His Majesty’s Revenue and Customs, brytyjski urząd skarbowy i celny) umorzyło postępowanie.

David Crisp, przedsiębiorca z Surrey, został uchwycony na nagraniu przez prywatnego detektywa, gdy przyznał się do ignorowania sankcji nałożonych przez rząd Wielkiej Brytanii. W rozmowie z agentem podszywającym się pod biznesmena, Crisp wyznał, że kontynuuje sprzedaż luksusowych perfum marki Boadicea w Rosji, mimo zakazu wprowadzonego po inwazji na Ukrainę w lutym 2022 roku. Perfumy, wyceniane na 1000 funtów za butelkę, były wysyłane do Moskwy, co potwierdzają zarówno dokumenty przewozowe, jak i produkty odkryte w sprzedaży w Rosji. Poprzednio o sprawie Wiadomości Kosmetyczne pisały w tekście Dostawca Harrodsa pod lupą śledczych w związku z naruszeniem zakazów eksportu perfum do Rosji.

Sprawa Crisa wyszła na jaw dzięki jego byłemu wspólnikowi, Davidowi Garofalo, który zlecił śledztwo po sygnałach od sygnalistów. Zgromadzone dowody, w tym palety towarów oznaczone jako przeznaczone dla Rosji oraz międzynarodowe dane wysyłkowe, wskazywały na świadome łamanie sankcji. Garofalo przekazał materiały do HMRC, które rozpoczęło dochodzenie w 2023 roku. Jednak w lipcu 2024 roku postępowanie karne zostało umorzone, a Crisp odzyskał paszport.

Decyzja o umorzeniu śledztwa wywołała falę krytyki. W ciągu prawie trzech lat od pełnoskalowej inwazji Rosji na Ukrainę, Wielka Brytania nie przeprowadziła ani jednego postępowania karnego dotyczącego naruszeń sankcji handlowych nałożonych na Rosję. Sir Iain Duncan Smith, konserwatywny poseł i przewodniczący komisji zajmującej się sankcjami wobec Rosji, nazwał ten stan rzeczy “przykrym sygnałem” i oskarżył Wielką Brytanię o bycie “miękkim celem” dla naruszeń sankcji.

Pomimo wprowadzenia wysokich kar finansowych – takich jak grzywna w wysokości 1 miliona funtów nałożona w sierpniu 2023 roku – brak skutecznych działań karnych budzi pytania o skuteczność brytyjskiego systemu egzekwowania sankcji. Eksperci, tacy jak Tim Ash z Chatham House, wskazują, że przypadek Crisa pokazuje, iż perspektywa dużych zysków przeważa nad ryzykiem konsekwencji. “Jeśli nie ma kar, sankcje tracą swoją siłę odstraszającą” – podsumowuje Ash.

Czytaj także:

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
03.12.2024 12:29
Clarins wesprze osoby w kryzysie bezdomności
fot. materiały prasowe

W ramach kampanii Share the Love marka Clarins przekaże 1 euro ze sprzedaży każdego olejku Lip Comfort Oil, ze specjalnej limitowanej edycji, na rzecz Stowarzyszenia Pomocy i Interwencji Społecznej.

Francuska marka Clarins przekaże 1 euro ze sprzedaży każdego olejku do ust z limitowanej edycji Lip Comfort Oil Share the Love na rzecz Stowarzyszenia Pomocy i Interwencji Społecznej.  

Na akcję Share the Love przeznaczonych zostało blisko 3 tys. olejków, które są do kupienia  stacjonarnie w perfumeriach Douglas oraz na douglas.pl i clarins.pl. Kampanię wspiera ambasadorka marki Clarins Małgorzata Rozenek-Majdan.

Stowarzyszenie Pomocy i Interwencji Społecznej od trzydziestu lat wspiera osoby w kryzysie bezdomności przebywające na terenie Warszawy, prowadząc m.in. Dom dla Matek z Małoletnimi Dziećmi i Kobiet W Ciąży „Etezja”. Dom „Etezja” powstał, aby holistycznie wspierać podopiecznych poprzez wdrożenie funkcjonalnych rozwiązań mających na celu położenie kresu bezdomności matek i ich dzieci.  Matkom i ojcom z dziećmi oraz kobietom w ciąży w kryzysie bezdomności placówka oferuje szeroki system wsparcia ze szczególnym uwzględnieniem edukacji rodzicielskiej, socjalno-bytowej, psychologicznej, pedagogicznej, prawnej oraz specjalistycznej.  

Czytaj także: Świąteczne misie w Rossmannie. Kiedy się pojawią i komu pomogą?

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
03. grudzień 2024 18:10