StoryEditor
Producenci
30.06.2023 00:00

Dax Cosmetics inwestuje w prace badawczo-rozwojowe nad innowacjami

W laboratoriach Dax Cosmetics powstają receptury produktów, które są sprzedawane w całej Europie. Polska fabryka produkuje także na zlecenie innych oddziałów japońskiego koncernu Rohto Pharmaceuticas Group, którego jest częścią / fot. wiadomoscikosmetyczne.pl

Polska firma Dax Cosmetics jest ośrodkiem badawczo rozwojowym na Europę w strukturach grupy Rohto Pharmaceuticals, do której należy. Producent inwestuje w swoje centrum badawczo-rozwojowe i uzyskał dofinansowanie na zakup urządzeń, które pozwolą mu na opracowanie nowych technologii, które nie są jeszcze wykorzystywane w Polsce w produkcji kosmetyków.

Dax Cosmetics – firma działająca w Duchnowie pod Warszawą – od czerwca 2014 r. należy do Rohto Pharmaceuticals Group, japońskiej firmy kosmetyczno-farmaceutycznej mającej swoją siedzibę w Osace. Rohto ma własne oddziały na całym świecie, w samej Japonii działają 3 centra naukowo-technologiczne – w Kyoto. Osace i Uendo. Tylko w Japonii, w samych laboratoriach, pracuje 250 osób. Firma ma także oddziały badawcze w Chinach i Stanach Zjednoczonych.

Centrum produkcyjnym i badawczym na Europę jest Dax Cosmetics, dysponujące własnymi laboratoriami badawczo-rozwojowym, fizyko-chemicznym i mikrobiologicznym. Dax Cosmetics zatrudnia łącznie 6600 osób.

–  Dzięki temu, że jesteśmy częścią grupy mamy możliwość zacieśnionej współpracy – wymiany wiedzy i technologii. Co roku mamy wspólne Global Open Labo, które pozwala wymienić nam się  informacjami – co nowego i który oddział wdrożył. Możemy też osobiście wymieniać się wiedzą – odbywając staże w oddziałach na świecie – mówiła Alicja Falender, dyrektor ds. badań i rozwoju Dax Cosmetics podczas spotkania z mediami, które firma zorganizowała w czerwcu br. w swojej siedzibie, by pokazać odnowione laboratoria i opowiedzieć, jak są w nich tworzone kosmetyki. 

Alicja Falender, dyrektor ds. badań i rozwoju Dax Cosmetics, podczas spotkania z mediami

W Dax Cosmetics mamy laboratoria w pełni wyposażone. W laboratorium badawczo-rozwojowym powstają produkty. Także własne laboratorium in vivo – dosyć unikalne w Polsce, mało która firma może się pochwalić takimi urządzeniami. Możemy w nim sprawdzić skuteczność produktów, które tworzymy. Mamy też laboratoria mikrobiologiczne i fizykochemiczne, gdzie sprawdzamy jakość produktów – powiedziała Alicja Falender.

Producent realizuje projekt „Rozwój Centrum Badawczo-Rozwojowego Dax Cosmetics w celu zwiększenia skali prac badawczo-rozwojowych nad innowacyjnymi rozwiązaniami w zakresie kosmetyków”, na który  uzyskał dofinansowanie z Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój. – Pozwoliło to na zakup urządzeń, dzięki którym możemy opracować nowe technologie, jakich w Polsce nikt jeszcze nie ma i niedługo będziemy mogli podzielić się wynikami naszych prac. Powala nam to też poszerzyć współpracę z jednostkami naukowymi i pozyskać patenty – podkreśliła Alicja Falender.

Firma przeprowadziła generalny remont w części laboratoryjnej. W estetyce nawiązała do twórczości abstrakcjonisty Modrianiego. Dlatego laboratoryjna przestrzeń nie jest tylko surowo biała. Pojawiają się w niej akcenty kolorystyczne i geometryczne charakterystyczne dla tego artysty, który wykorzystywał tylko trzy kolory podstawowe: czerwony, niebieski i żółty oraz tzw. niekolory – biały, czarny i szary.

Dziennikarze zaproszeni do siedziby Dax Cosmetics w Duchnowie pod Warszawą mieli okazję zobaczyć laboratoria firmy od środka, poznać menedżerów firmy i zespół badawczy oraz wykonać badania skóry i samodzielnie skomponować kremy dopasowując je do indywidualnych potrzeb. 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
21.02.2025 14:27
Natura & Co rozważa sprzedaż międzynarodowych operacji Avonu
Natura & Co

Brazylijski gigant kosmetyczny Natura & Co ogłosił, że prowadzi wyłączne rozmowy z funduszem zarządzającym aktywami IG4 na temat potencjalnej sprzedaży operacji Avonu poza Ameryką Łacińską. Informacja ta, podana w czwartek, wywołała pozytywną reakcję rynku – akcje spółki wzrosły o około 3,5 proc., co uczyniło Naturę jednym z liderów wzrostu na indeksie Bovespa, który pozostawał w tym czasie na stabilnym poziomie.

Plany dotyczące restrukturyzacji Avonu firma ogłosiła na początku 2024 roku, rozważając różne opcje, w tym sprzedaż, nawiązanie partnerstwa lub wydzielenie działalności w osobną spółkę. Proces ten został jednak tymczasowo wstrzymany po tym, jak amerykańska jednostka Avonu, Avon Products (API), złożyła wniosek o ochronę przed upadłością na podstawie rozdziału 11 amerykańskiego kodeksu upadłościowego. W grudniu 2024 roku Natura ponownie podjęła analizę strategicznych opcji dla swojego biznesu poza Ameryką Łacińską.

Obecne negocjacje z IG4 znajdują się na wczesnym etapie, a Natura & Co podkreśla, że wciąż rozważa inne alternatywy strategiczne. Analitycy JPMorgan uznali tę decyzję za istotny krok w kierunku uproszczenia struktury biznesowej spółki, co wpisuje się w jej strategię inwestycyjną. Według nich Natura powinna dążyć do sprzedaży międzynarodowego segmentu Avonu w krótkim terminie, zwłaszcza po zakończeniu procesu restrukturyzacyjnego API.

Potencjalna sprzedaż Avonu poza Ameryką Łacińską może mieć istotne konsekwencje finansowe dla Natura & Co. Z jednej strony firma mogłaby skoncentrować się na bardziej dochodowym rynku latynoamerykańskim, generując stabilny przepływ gotówki i zwiększając potencjał wypłaty dywidend. Z drugiej strony, decyzja o sprzedaży lub innym rodzaju restrukturyzacji może wpłynąć na globalną pozycję marki Avon, która od lat zmaga się z wyzwaniami w konkurencyjnym sektorze kosmetycznym.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
20.02.2025 12:41
Hermès odnotowuje silny wzrost pomimo niepewności gospodarczej
Hermès

14 stycznia 2025 roku Axel Dumas, dyrektor zarządzający Hermès, podsumował wyniki finansowe za 2024 rok, podkreślając odporność modelu biznesowego marki. W obliczu niepewnej sytuacji gospodarczej i geopolitycznej firma utrzymała stabilny wzrost, co świadczy o sile jej strategii oraz elastyczności zespołów.

Silne wyniki odnotowano na wszystkich rynkach, w tym w Azji, gdzie zrealizowano szereg modernizacji i rozbudowy sklepów. W Chinach ponowne otwarcie sklepu w centrum handlowym MixC w Shenyang w grudniu oraz wcześniejsze modernizacje w Shenzhen i Pekinie przełożyły się na wzrost sprzedaży o 8,9 proc. w czwartym kwartale. Największy wzrost w skali roku zanotowano w Japonii (+22,5 proc.), a kolejne miejsca zajęły Stany Zjednoczone (+15 proc.) oraz Europa (+19 proc. bez Francji). Sama Francja, tradycyjnie istotny rynek dla Hermès, odnotowała wzrost o 13 proc.

Pod koniec 2024 roku wszystkie działy firmy, z wyjątkiem zegarmistrzostwa, zanotowały solidny wzrost. Sukces ten był wynikiem strategii opierającej się na wartościach marki oraz zwiększeniu mocy produkcyjnych. Hermès kontynuował także politykę zatrudnienia, przyjmując do pracy 2 300 nowych pracowników, co sprawiło, że globalna liczba zatrudnionych przekroczyła 25 000 osób.

Mimo globalnych wyzwań firma pozostaje optymistyczna i potwierdza ambitne cele dotyczące dalszego wzrostu przychodów. Na tle konkurencji Hermès wyróżnia się solidnymi wynikami – dla porównania LVMH zanotował wzrost przychodów o zaledwie 1 proc. (84,7 miliarda euro), a Kering odnotował spadek o 12 proc., do poziomu 17,1 miliarda euro. Takie wyniki potwierdzają dominującą pozycję Hermès na rynku luksusowym i skuteczność jego strategii.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
23. luty 2025 08:31