Ponieważ funkcjonujemy na zasadzie outsourcingu jesteśmy uzależnieni od sytuacji u naszych partnerów zajmujących się produkcją. Obecnie produkcja odbywa się płynnie, ale tu również trzeba podkreślić, że wszystko będzie zależało od rozwoju wydarzeń. Wystarczy, że jedna osoba z załogi zachoruje, a kwarantannie będzie musiała być poddana reszta pracowników. Część z naszych partnerów wprowadziła rotacyjny system pracy, a ci którzy mogą pracują zdalnie, więc również zauważamy dużą odpowiedzialność ze strony firm produkcyjnych.
U nas również wszyscy pracownicy pracują zdalnie z domu. Zamknęliśmy nasze punkty stacjonarne, odwołaliśmy dermokonsultacje w stacjonarnych punktach i staramy się teraz skupiać szczególnie na zamówieniach online. Odwołaliśmy też wszystkie zaplanowane spotkania, które zostaną zrealizowane jako telekonferencje.
Zmiany w eksporcie, a co za tym idzie rezygnacja naszych partnerów z zamówień, nastąpiły już na początku tego roku, ponieważ w Azji problem wirusa rozpoczął się zdecydowanie wcześniej. Dlatego na bieżąco monitorowaliśmy status pandemii i poczyniliśmy korektę naszych planów.
Co do spodziewanych strat zakładamy wariant pesymistyczny i optymistyczny, ale odpowiedź na to pytanie to niczym wróżenie z fusów. Nie mieliśmy nigdy do czynienia z takim zagrożeniem więc trudno szacować rozwój sytuacji. Myślę, że trzeba być przygotowanym do elastycznych, bieżących zachowań i szybkich zmian.
Robimy plany i staramy się przygotowywać do tego co będzie za kilka miesięcy. Wierzymy, że medycyna XXI wieku jest rozwinięta na tyle dobrze, że dość szybko znajdzie się rozwiązanie aktualnych problemów.