StoryEditor
Producenci
14.05.2024 13:32

Czy The Body Shop utrzyma certyfikat B Corp?

The Body Shop jest kontrolowane pod względem zgodności z certyfikacją B Corp, która wnikliwie analizuje cele społeczne i środowiskowe w działaniach i modelu biznesowym danej firmy. Marka kosmetyczna uzyskała certyfikat B Corp w 2019 r.

Jak donosi portal cosmeticsbusiness.com firmie Body Shop grozi utrata statusu B Corp po tym, jak 7 maja br. twórca programu, B Lab, rozpoczął kontrolę jej certyfikacji.

Kontrola jest podobno efektem skarg poddających w wątpliwość zgodność marki z warunkami certyfikacji.

Proces certyfikacji B-Corp jest złożony, przebiega wieloetapowo i z udziałem najwyższej klasy ekspertów wnikliwe weryfikujących cele społeczne i środowiskowe w działaniach i modelu biznesowym danej firmy. Warunkiem uzyskania certyfikatu B-Corp jest spełnienie przynajmniej 80 z niemal 200 kryteriów, wyrażonych w punktach, określających potencjał danej firmy jako publicznie pożytecznej. 

Czytaj także: Marka The Body Shop uzyskała certyfikat The Vegan Society dla wszystkich swoich produktów

The Body Shop ma być poddawane kontroli w szerszym kontekście wynikającym ze zmiany właścicielskiej. Firma przeszła z brazylijskiej grupy Natura &Co w ręce międzynarodowej grupy private equity Aurelius pod koniec 2023 r. – w listopadzie została ogłoszona sprzedaż i zainteresowane spółki czekały na jej zatwierdzenie. 

– W przypadku zmiany właściciela certyfikowana spółka B Corp musi powiadomić firmę B Lab o zamiarze pozostania w społeczności B Corp. Po tym duże przedsiębiorstwa, takie jak The Body Shop, muszą ponownie przeprowadzić certyfikację w ciągu dwóch lat od zmiany, aby ją utrzymać – powiedział rzecznik B Lab cytowany przez cosmeticsbusiness.com.

The Body Shop uzyskało certyfikat B Corp w 2019 r. będąc wówczas częścią Natura & Co.  Uzyskanie certyfikatu zajęło marce ponad dwa lata, co jest związane z trzyetapowym procesem kontroli, oceny i weryfikacji.

– Przyglądamy się wszystkim powyższym kwestiom, aby określić, czy The Body Shop kwalifikuje się do kontynuacji certyfikacji B Corp  – powiedział rzecznik B Lab dla cosmeticsbusiness.com.

Przypomnijmy, że The Body Shop boryka się obecnie z ogromnymi problemami. W wyniku braku płynności finansowej jej oddziały w kilku krajach ogłosiły upadłość a sklepy zostały zamknięte.

Czytaj więcej: Ile Grupa Aurelius zapłaciła za The Body Shop? Wracają pytania o transakcję z Natura &Co

Marka The Body Shop powstała w 1976 roku. Założyła ją Anita Roddick, która wszczepiła w jej DNA miłość do planety. Od początku produkty miały być etyczne – nie testowane na zwierzętach i pochodzące ze współpracy z małymi producentami w ubogich regionach świata. W uznaniu działalności charytatywnej i na rzecz ochrony środowiska w 2003 roku Roddick otrzymała od królowej tytuł dame (odpowiednik męskiego sir).

W 2017 r. Natura &Co kupiła The Body Shop od L‘Oréal (właściciela marki od 2006 r.) za 1,1 mld dolarów. i  w 2023 r. sprzedała markę grupie Aurelius.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
21.11.2024 15:01
Coty zwiększa pulę wykupu obligacji
Coty zwiększyło maksymalny limit wykupu o 50 milionów dolarów w stosunku do wcześniej zapowiedzianej kwoty 250 milionów dolarów.Shutterstock

Coty ogłosiło wstępne wyniki swojej oferty wykupu obligacji, zwiększając maksymalną kwotę do 300 milionów dolarów. Firma przeprowadza wykup obligacji Senior Secured Notes oprocentowanych na 5000 proc. z terminem wykupu w 2026 roku, a zgłoszone kwoty już przekroczyły ustalony limit.

Coty ogłosiło wstępne wyniki oferty wykupu obligacji na łączną kwotę 300 milionów dolarów. Firma zwiększyła maksymalny limit wykupu o 50 milionów dolarów w stosunku do wcześniej zapowiedzianej kwoty 250 milionów dolarów. Oferta obejmuje obligacje Senior Secured Notes oprocentowane na poziomie 5000 proc., z terminem wykupu w 2026 roku. Inwestorzy, którzy chcą szczegółowych informacji, są odsyłani do dokumentu Offer to Purchase z dnia 6 listopada 2024 roku, który reguluje warunki transakcji.

Do 20 listopada 2024 roku, do godziny 17:00 czasu nowojorskiego, posiadacze obligacji zgłosili do wykupu kwotę przekraczającą ustalony limit 300 milionów dolarów. Oznacza to, że Coty będzie przyjmować zgłoszenia na zasadzie proporcjonalnej alokacji, zgodnie z zasadami określonymi w dokumentacji. Prawa do wycofania zgłoszeń wygasły w dniu określonym jako Early Tender Date. Firma zapowiedziała, że ostateczny termin składania zgłoszeń pozostaje bez zmian – upływa on 6 grudnia 2024 roku.

Coty postanowiło nie korzystać z możliwości wcześniejszej realizacji płatności, co oznacza, że płatności za zaakceptowane obligacje zostaną dokonane po dacie zakończenia oferty, obecnie planowanej na 10 grudnia 2024 roku. Firma sfinansuje wykup obligacji z dostępnych środków pieniężnych oraz innych źródeł płynności. Wszystkie zaakceptowane zgłoszenia otrzymają także należne odsetki naliczone do dnia realizacji transakcji, co dodatkowo podkreśla dbałość Coty o przejrzystość i zgodność z zobowiązaniami wobec inwestorów.

Czytaj także: Coty obniża prognozy zysków rocznych z powodu spadku popytu na kosmetyki

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
20.11.2024 10:31
Kolejny sklep pod szyldem Stara Mydlarnia otwarty
Stara Mydlarnia w Sadyba Best Mall w Warszawiefot. wiadomoscikosmetyczne.pl

Stara Mydlarnia ma nowy firmowy sklep w Białych Błotach. Marka produkująca naturalne kosmetyki sprzedaje je obecnie w blisko 30 stacjonarnych placówkach. Rozwija się głównie poprzez franczyzę.

Stara Mydlarnia jest polską rodzinną firmą produkującą naturalne kosmetyki do pielęgnacji ciała, twarzy i włosów oraz produkty do aromaterapii. Dysponuje własną produkcją (ponad 3 tys. mkw. na hale produkcyjne) i własnym laboratorium. Firma powstała w 2001 r., jej założycielką jest Sylwia Brzuska. Pierwszy sklep otworzyła na bydgoskiej starówce.

image
Syliwa Brzuska, założycielka firmy Stara Mydlarnia

Obecnie pod szyldem Stara Mydlarnia działa 26 sklepów. Najnowszy został właśnie otwarty w miejscowości Białe Błota, przy ul. Szubińskiej 35. Firma rozwija się głównie poprzez franczyzę oferując w tym systemie swój koncept biznesowy prywatnym przedsiębiorcom

Kosmetyki Stara Mydlarnia są także dostępne w sieciach perfumeryjnych i drogeriach oraz w e-commerce. Firma rozwija eksport i sprzedaje swoje produkty do kilkudziesięciu krajów na terenie Europy i świata, m.in. Australii, Belgii, Czech, Islandii, Japonii, Kuwejtu, Litwy, Łotwy, Norwegii, Rumunii, USA, Wielkiej Brytanii, Węgrzech, Włoch.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
22. listopad 2024 03:11