StoryEditor
Producenci
29.12.2020 00:00

Czego nauczył nas COVID? Zrównoważony rozwój a nie tylko nacisk na zysk

Agendy zrównoważonego rozwoju od lat stanowią podstawę strategii biznesu kosmetycznego. Firmy z sektora urody produkujące mnóstwo produktów jednorazowego użytku z tworzyw sztucznych, od jakiegoś czasu deklarują wysiłki na rzecz gospodarki o obiegu zamkniętym. O wyzwaniach z nią związanych czytamy w globalcosmeticsnews.com.

Wydaje się, że w 2020 r. nastąpiła wyraźna zmiana. Podczas gdy pandemia wymusiła zamykanie sklepów, lockdowny i zatrzymanie globalnych podróży, pozornie przyspieszyła również koncentrację na gospodarce o obiegu zamkniętym. Inwestycje finansowe oraz fuzje i przejęcia przycichły, a kapitał został wydany na wdrażanie eko strategii.

I tak Firmenich zainwestował w ekologiczną firmę recyklingową Loop na początku roku, podczas gdy Beiersdorf został najnowszym członkiem programu partnerskiego AAK na rzecz zrównoważonego rozwoju, a jego konsumenci zobowiązali się do neutralności klimatycznej. Henkel zintensyfikował swoje wysiłki na rzecz połączenia atrakcyjnych instrumentów finansowania przedsiębiorstw z postępem w zakresie zrównoważonego rozwoju, stając się pierwszą firmą na świecie, która zawarła obligację na ograniczenie ilości odpadów z tworzyw sztucznych o łącznej wartości 70 mln dol. i terminie zapadalności wynoszącym 5 lat. 

Maybelline i Boots zainwestowały w inicjatywy dotyczące recyklingu, aby rozwiązać problem plastiku jednorazowego użytku na poziomie konsumenta, podczas gdy marki Nivea, Garnier i L'Oréal Paris były jednymi z tych, którzy chcieli rozwinąć swoje zielone referencje dzięki nowym stacjom napełniania, technologii partnerstwa oparte na sadzeniu drzew i oferty opakowań z recyklingu.

Nawiązano również partnerstwa w celu osiągnięcia większych sukcesów w zakresie zrównoważonego rozwoju. Natura & Co nawiązała współpracę z UN Global Compact, a Unilever z Google Cloud, aby pokazać, jak można uzyskać zrównoważone pozyskiwanie poprzez przetwarzanie w chmurze, z kolei L'Oréal podpisał wieloletnią umowę na dostawy z Loop.

Choć rok 2020 był wyzwaniem, był też świadkiem wzrostu odpowiedzialności za zrównoważony rozwój i nadszedł na to najwyższy czas. Wraz z niszczycielskimi konsekwencjami zmiany klimatu i działaniami niezbędnymi dla zapobiegania temu zjawisku, na które zwróciło uwagę porozumienie paryskie, uzgodnione w grudniu 2015 r. i wchodzące w życie w 2016 r., szeroko zakrojone inwestycje przemysłu kosmetycznego i higieny osobistej mają miejsce, zdaniem portalu, o pięć lat za późno.

Nie wszystkie firmy zignorowały tę naukę - wiele z nich zareagowało wzmocnionymi programai CSR i zobowiązaniami finansowe, pokazując odpowiedzialność. Ci, którzy naprawdę to zauważyli i przejęli władzę, jak L'Oréal i Unilever, znaleźli się wśród zwycięzców pandemii, z powodzeniem radząc sobie z obecnym kryzysem finansowym wynikającym z GVC.

Co nas czeka w przyszłości?

Jak widać w tym roku, branża kosmetyczna zmienia obecnie bieg i jest motywowana oddolnie do rozpoczynania lub rozwijania ekologicznych strategii. Firmy dokonują wiarygodnych inwestycji, aby dostosować się do celów rządowych i organizacji pozarządowych w zakresie klimatu oraz angażować się w lepszy biznes.

Jak podsumował Alan Jope, CEO Unilevera: - Naprawdę wierzymy w to, że pozycjonując nasze marki na robieniu naprawdę dobrego, prowadząc nasz łańcuch dostaw w sposób zrównoważony, będąc odpowiedzialnym pracodawcą i stwarzając ludziom ogromne możliwości, w efekcie jako produkt uboczny będziemy sobie lepiej radzić finansowo.

Przegląd prasy
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
08.11.2024 09:46
The Body Shop w Holandii ogłasza bankructwo: Przyszłość pracowników i sklepów niepewna
The Body Shop w Oshawa Centre.Sofia Spanou in Brand Stories

The Body Shop, znana sieć kosmetyczna, ogłosiła upadłość w Holandii. Sąd rejonowy Midden-Nederland wydał decyzję, która została odnotowana w Centralnym Rejestrze Upadłości. Chociaż sklepy pozostają otwarte, los firmy i pracowników wciąż jest niepewny.

We wtorek sąd rejonowy Midden-Nederland ogłosił upadłość The Body Shop w Holandii. Sieć jest zarejestrowana w Weesp, obecnie oficjalnie należącym do Amsterdamu. Administratorem odpowiedzialnym za proces upadłościowy jest Cedric de Breet, który dopiero rozpoczyna analizę sytuacji firmy oraz możliwości ewentualnej restrukturyzacji. Wstępne informacje wskazują na zainteresowanie potencjalnymi inwestorami, jednak konkretne decyzje jeszcze nie zapadły.

Sieć The Body Shop posiada obecnie 27 sklepów w Holandii, zatrudniając około 100 pracowników, w tym osoby na kontraktach tymczasowych. Niestety, od dłuższego czasu nie działa holenderski sklep internetowy firmy, co, jak wyjaśniono, miało być spowodowane „planowanymi aktualizacjami”. Sytuacja ta trwała jednak przez wiele miesięcy, co budziło niepokój zarówno wśród klientów, jak i pracowników. Sklepy stacjonarne będą funkcjonować nadal, podczas gdy administrator bada możliwość restartu działalności.

A co z pracownikami The Body Shop?

Warto przypomnieć, że problemy finansowe The Body Shop to zjawisko nie tylko holenderskie. Brytyjski oddział firmy, znanej z ekologicznych produktów do pielęgnacji skóry i włosów, również ogłosił upadłość na początku tego roku, a podobne problemy miały miejsce w Belgii. Mimo przejęcia przez niemieckiego inwestora Aureliusa w listopadzie ubiegłego roku, firma napotkała na trudności, szczególnie w okresie świątecznym, który jest kluczowy dla sprzedaży.

Związek zawodowy CVN zareagował z niepokojem na wieść o upadłości The Body Shop, wskazując na rosnącą liczbę bankructw w holenderskich sieciach handlowych po pandemii. Lider związku, Erik Maas, zauważył, że eksperci już wcześniej ostrzegali przed falą upadłości, która teraz staje się rzeczywistością. W ostatnich miesiącach bankructwa ogłosiły m.in. BCC, Big Bazar i Game Mania, a Blokker poprosił o odroczenie płatności, co często jest zapowiedzią upadłości. Maas podkreślił, że priorytetem jest teraz ochrona pracowników, aby uniknąć sytuacji, w której zostają oni pozostawieni bez wsparcia.

Czytaj także nasze ostatnie doniesienia o The Body Shop:

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
07.11.2024 14:42
Reckitt sprzedaje swoje marki. Pojawili się chętni na zakup aktywów
Cillit Bang jest jedną z marek, których zamierza pozbyć się Reckittfot. Shutterstock

Reckitt ogranicza koszty i sprzedaje część marek, by skupić się na tych, które generują najwyższe marże. Pojawiły się pierwsze fundusze zainteresowane zakupem aktywów koncernu.

Jak informowaliśmy, koncern Reckitt  zdecydował o przeglądzie portfolio swoich produktów i sprzedaży niektórych brandów. Znalazły się wśród nich m.in. Air Wick, Cillit Bang, Calgon. Koncern chce skupić się na kategoriach związanych z opieką zdrowotną i higieną. Priorytetowe dla koncernu będą marki rozwijające się i generujące wysokie marże, w tym Muciniex, Strepsils, Gaviscon, Nurofen, Lysol, Dettol, Harpic, Finish, Vanish, Durex i Veet. Celem firmy jest także redukcja kosztów, uproszczenie struktury i zwiększenie wartości dla akcjonariuszy.

Czytaj więcej: Reckitt rezygnuje z części swoich marek i tnie koszty 

Dziś portal esmmagazine.com podał, powołując się na Bloomnerg News, że grupy private equity Advent International i Apollo Global rozważają potencjalny wykup aktywów Reckitt. Wśród zainteresowanych aktywami brytyjskiej firmy mają znajdować się także Clayton Dubilier & Rice i PAI Partners.

Z raportu wynika, że ​​Reckitt współpracuje z Morgan Stanley przy sprzedaży swoich marek, a docelowa wycena opiewa na ponad 6 miliardów funtów (7,2 miliarda euro).

Reckitt odnotował mniejszy niż oczekiwano spadek sprzedaży bazowej w trzecim kwartale, do czego przyczyniła się większa liczba klientów kupujących produkty zdrowotne firmy, w tym leki przeciwbólowe Nurofen i pastylki do ssania Strepsils.

Kwartalna sprzedaż netto w ujęciu porównywalnym spadła o 0,5 proc., wobec spadku o 1,7 proc. jakiego  spodziewali się analitycy w ankiecie przeprowadzonej przez spółkę.

Cena/miks, wskaźnik odzwierciedlający cenę, za jaką Reckitt sprzedawał swoje produkty, wzrosła o 0,9 proc., podczas gdy wolumen spadł o 1,4 proc.

Reckitt zapowiedział, że jest na dobrej drodze do osiągnięcia celów całorocznych.

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
08. listopad 2024 10:19